Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere
Klart du vil til Grimstad! Et veldig koselig sentrum, akkurat passe lite. Små butikker i gamle trehus. Gode fiskekaker fra Fiskeutsalget. Flere fine steder å drikke kaffe eller spise også, Platebaren er smekkfull og serverer god mat til lunsj, på Cafe Ibsen får du bord med duk, den gamle sørlandsstemningen og lekre kaker, vil du spise knallgod og kortreist mat(og forbausende rimelig), velger du prisbelønte Smag&Behag nederst i gågaten.
Du bor koselig på Rica Hotel Grimstad på torvet, ellers har jeg hørt veldig bra ting om Café Ibsens bed&breakfast også. Jeg ville styrt unna Vertshuset hvis jeg var deg, mange er misfornøyde.
Den ultimate strandfølelsen får du forresten på Strand Hotell Fevik, men da bør du ha bil, du bor i en sving utenfor det meste, men altså rett på den vakre stranden og på funkishotellet der Roald Dahl tilbrakte mye tid.
Du kommer i starten av sommeren? Vet ikke hva som skjer i mai, men i starten av juni er det Kortfilmestivalen med byen full av sortkledte kule filmmennesker med solbriller (i juli blir det Skralfestival på Groosestranden(jippi!) og i august har vi den fantastiske Ibsen og Hamsun litteraturfestival).
Grimstad, ass. 
|