Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-15, 18:47   #21
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Hvis du ønsker være i fred og ro for damer som har lyst til å treffe deg også, så bør du ikke dra til Arendal.

Det er fint på Sørlandet i mai/juni, før alle turistene kommer. Er du heldig med været, så kan du få mange smeigedager på de ytterste skjær uten for mye folk rundt deg. Det er ikke lett i juli for å si det sånn.

Jeg ville heller ikke valgt Kristiansand, det er jo mer en stor by. Arendal er også mer byfølelse selv i sentrum. Mandal, Lillesand og Risør har mer sørlandsbypreg i sentrum, med små trehus. Hvis du virkelig vil ha fred og ro, så burde det ikke være så vanskelig å få leid en hytte uti havgapet på den tiden uten å blakke deg fullstendig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 18:53   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fred og ro og titte på livet er ikke Kristiansand. Jeg syns det er en slitsom, litt harry by, men det er med forbehold om at jeg har mest vært der på Quartfestivalen. De andre byene har jeg ikke vært i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 18:54   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg møter gjerne damer som vil treffe meg, LaBanga.

Gammel 26-02-15, 18:55   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arendal er høyt på lista. Kristiansand er av lista.

Gammel 26-02-15, 19:01   #25
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg møter gjerne damer som vil treffe meg, LaBanga.

Gammel 26-02-15, 19:02   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 19:09   #27
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grimstad. Der kan du spise soft-is på brygga og gå på Platebaren, som er verdas beste kombinerte kaffebar og musikkbutikk.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 19:18   #28
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke langt mellom noen av stedene men ville nok valgt ett sted mellom Kr.sand og Arendal.

Gammel 26-02-15, 19:34   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fred og ro og titte på livet er ikke Kristiansand. Jeg syns det er en slitsom, litt harry by, men det er med forbehold om at jeg har mest vært der på Quartfestivalen. De andre byene har jeg ikke vært i.

Nei, nå var jeg slem. Jeg liker ikke når folk kaller min by stygge ting, så jeg burde holde meg for god til det selv.

Det er mye fint med Kristiansand, som sikkert er enda bedre når det ikke er Quart eller Bylarm. Det nye kulturhuset er fantastisk, Bølgen og Moi, Odderøya er fin å tusle rundt på, de har bystrand, Sykkelpikene er lokalisert der, og det er mye flott natur rett utenfor byen.

Gammel 26-02-15, 20:07   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Hvilke avstander snakker vi om? Er det langt mellom Risør og Arendal? Mellom arendal og Lillesand?
Grimstad ligger mrllom Arendal og Lillesand? Eller?

Gammel 26-02-15, 20:11   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, nå var jeg slem. Jeg liker ikke når folk kaller min by stygge ting, så jeg burde holde meg for god til det selv.

Det er mye fint med Kristiansand, som sikkert er enda bedre når det ikke er Quart eller Bylarm. Det nye kulturhuset er fantastisk, Bølgen og Moi, Odderøya er fin å tusle rundt på, de har bystrand, Sykkelpikene er lokalisert der, og det er mye flott natur rett utenfor byen.

Neida, tar meg ikke nær av det. Byen var mer harry før enn nå. Den er blitt mye bedre de siste årene, mye som har skjedd her på mange fronter.

Gammel 26-02-15, 20:13   #32
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grimstad ligger mellom kr.sand og Arendal. Fra Grimstad til arendal er det vel ca rett i underkant av 2 mil, fra grimstad til Kr.sand er det vel 4 mil?

Gammel 26-02-15, 20:13   #33
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvilke avstander snakker vi om? Er det langt mellom Risør og Arendal? Mellom arendal og Lillesand?
Grimstad ligger mrllom Arendal og Lillesand? Eller?

Ja, Grimstad er mellom Arendal og Lillesand. Det er korte avstander altså. Bruker 50 minutter fra Kr.sand til Grimstad (bil) og rundt 20-25 til Lillesand. Veien er veldig, veldig bra nå.

Gammel 26-02-15, 21:01   #34
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, Grimstad er mellom Arendal og Lillesand. Det er korte avstander altså. Bruker 50 minutter fra Kr.sand til Grimstad (bil) og rundt 20-25 til Lillesand. Veien er veldig, veldig bra nå.

50 minutter fra Kristiansand til Grimstad, da kjører du sakte. Jeg bruker 40 minutter fra Arendal til Kristiansand, både til sentrum og til flyplassen.

15 minutter til Grimstad og 30 minutter til Lillesand sentrum med bil.

Gammel 26-02-15, 21:33   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Neida, tar meg ikke nær av det. Byen var mer harry før enn nå. Den er blitt mye bedre de siste årene, mye som har skjedd her på mange fronter.

Det vil jeg tro.

Gammel 26-02-15, 21:42   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

40 min fra Arendal til Kristiansand må vel være litt over fartsgrensen, LaBanga?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:45   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må først og fremst velge et sted toget faktisk stopper. De har jo bygget sørlandsbanene slik at den ikke skulle bli tatt av tyskerne eller noe sånt, så den ligger stort sett utenfor allfarvei. Kristiansand er ganske sjarmløs. Det er fint der, men kjedelig. Arendal mye hyggeligere.

Gammel 26-02-15, 21:47   #38
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger ikke å velge en by med togstopp. Det går tett med busser fra Kristiansand til de andre byene. Eneste av byene som er nevnt som et håpløs med buss er Farsund, men med god planlegging kan det også gå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:51   #39
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

40 min fra Arendal til Kristiansand må vel være litt over fartsgrensen, LaBanga?

Ikke så veldig, men så bor jeg jo veldig nær motorveien da.

Gammel 26-02-15, 22:08   #40
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Klart du vil til Grimstad! Et veldig koselig sentrum, akkurat passe lite. Små butikker i gamle trehus. Gode fiskekaker fra Fiskeutsalget. Flere fine steder å drikke kaffe eller spise også, Platebaren er smekkfull og serverer god mat til lunsj, på Cafe Ibsen får du bord med duk, den gamle sørlandsstemningen og lekre kaker, vil du spise knallgod og kortreist mat(og forbausende rimelig), velger du prisbelønte Smag&Behag nederst i gågaten.
Du bor koselig på Rica Hotel Grimstad på torvet, ellers har jeg hørt veldig bra ting om Café Ibsens bed&breakfast også. Jeg ville styrt unna Vertshuset hvis jeg var deg, mange er misfornøyde.
Den ultimate strandfølelsen får du forresten på Strand Hotell Fevik, men da bør du ha bil, du bor i en sving utenfor det meste, men altså rett på den vakre stranden og på funkishotellet der Roald Dahl tilbrakte mye tid.
Du kommer i starten av sommeren? Vet ikke hva som skjer i mai, men i starten av juni er det Kortfilmestivalen med byen full av sortkledte kule filmmennesker med solbriller (i juli blir det Skralfestival på Groosestranden(jippi!) og i august har vi den fantastiske Ibsen og Hamsun litteraturfestival).
Grimstad, ass.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.