|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Berlin med tenåringer - dine beste tips?
Vi har akkurat kommet fra Berlin - museet midt inne i minnesmerket er gratis (og veldig sterkt - frarådes barn under 14 fikk vi beskjed om i døra. Vi loset våre forbi de verste bildene). Skal dere opp i Reichstag må dere bestille billetter på nett først, da får man tildelt et tidspunkt og slipper kø. Mine barn (som er yngre enn dine) syntes også at Trabantsafari var et av turens absolutte høydepunkt. Vi var også på DDR-museet, helt øverst i Berlinerdomen (mye bedre enn Reichstag), på Haus am Checkpoint Charlie og på East Side Gallery. Har prikket deg link til et blogginnlegg. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Berlin med tenåringer - dine beste tips?Bra med tips. Håper dere får en superfin tur, Stompa.
|
|
|
|
#23 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Berlin med tenåringer - dine beste tips?Vi var der i vinterferien i fjor med ungene - knallsol fra blå himmel, kjølig vårvær. Vi kjøpt Berlin-kortet og fartet på kryss og tvers i Berlin med offentlig transport. 1 dag kjørte vi HopOn og HopOff buss. Berlinkortet var vel verdt sine penger, man får rabatt på populære attraksjoner, restauranter o.l. Og ungene kjører gratis på ditt kort så lenge de er under 14 år mener jeg det var.
|
|
|
#24 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Riksdagskuppelen er booket, alt det andre her står på lista mi.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Berlin med tenåringer - dine beste tips?Det jødiske museet ligger litt utenfor allfarvei, men er vel verdt et besøk, kanskje spesielt viktig nå.
|
|
|
#26 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Berlin med tenåringer - dine beste tips?Ja, jeg har vært der flere ganger, Tallulah. Spesielt det rommet der man går på de stiliserte ansiktene er en sterk opplevelse. Jeg har det på blokka, men det er mulig vi ikke rekker det.
|
|
|
#27 |
|
~~~~~~~
|
HopOn bussen stopper der.
|
![]() |
|
|