Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?
Opprinnelig lagt inn av elg, her.
Forstår jeg deg riktig at det eneste vi kan gjøre er å gå foran som gode eksempler? Er det ingen som kan gå i dialog med de moderate muslimene for å diskutere disse problemstillingene med dem?
Jeg ser ikke noe behov for å gå i krig med noen, men jeg er veldig tilhenger av at alle blir møtt med de samme forventninger når det gjelder hvordan man forholder seg til andre mennesker.
Jeg blir litt matt av slike uttalelser. Gjør vi så mye annet i Norge en å diskutere problemer med innvandring og da særlig muslimer? Hvis det er en gruppe som må finne seg i at det er x antall debatter i media pågående kontinuerlig som påpeker problemer med de så er det jo nettopp muslimer? Jeg jobber mye med integrering og det er jo gud-vet-hvor-mange offentlige ansatte i Norge per innvandrer. Fra introduksjonskurs hvor norske verdier er sentralt til absolutt alle ufattelige integreringstiltak.
Så spør jeg igjen, hvilke konkrete eksempler har du som gjør at dette er et problem for "oss" i hverdagen? Du snakker jo som om dette er problemer på en stor skala.
Hvilke forventninger er det disse folkene ikke må forholde seg til som de da ikke gjør? Kan du ikke være litt mer spesifikk?