Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

[Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Er skoleuniform et alternativ å vurdere?
Nei, barn skal ikke uniformeres, men må få kle seg individuelt 42 36,52%
Nei, skoleuniform vil bli for dyrt 1 0,87%
Kanskje, jeg er usikker 23 20,00%
Ja, dette bør vurderes 27 23,48%
Ja, dette bør innføres 18 15,65%
Hoppetau 4 3,48%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-15, 22:03   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Jeg vet ikke om jeg synes det er sunt at de skal jobbe så mye at de har råd til veske til 13k heller.

Gammel 04-02-15, 22:23   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet ikke om jeg synes det er sunt at de skal jobbe så mye at de har råd til veske til 13k heller.

Enig i det. Og, om en av mine får så god råd så kommer jeg til å kreve at mye settes av til boligsparing rett og slett.

Gammel 05-02-15, 18:43   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg gikk på skole med skoleuniform da jeg var på utveksling. Jeg og mine medelever fant definitivt på måter å legge vårt særpreg på uniformen allikevel. Så jeg vet ikke hvor mye det hjelper.

I tillegg har jeg vært overvektig hele livet, og uniformen var definitivt ikke til hjelp i så måte. Den fantes kun i én fasong, og den passet definitivt ikke meg.

Det har slått meg også. Det med å bli påtvunget en skoleuniform, uansett type, når man har vektproblemer (den ene eller andre veien), må føles ganske frustrerende. Jeg kjenner iallefall at jeg ville ha hatt store problemer med dette i mine skoleår, med tanke på min overvekt og kroppsfasong.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg klarer ikke bestemme meg om hva jeg synes i teorien - men lurer veldig på hvordan det praktisk skal gjennomføres i kalde Norge med ikke bare en årstid tradisjon for å være mer ute i allslags vær enn andre land. Hva med yttertøy? Skal det følge utebukse og et utvalg jakker med til uniformen? Og hva med luer, skjerf og hansker? Skal det være uniform på alle klassetrinn eller bare på ungdomstrinnet? Hvis det bare skal være for ungdomsskolen/videregående er jeg skeptisk.

Ja, det slo meg også. Her må man jo ha uteklær, største delen av året. Iallefall på barneskolen brukes vel det ganske ofte? Kanskje mindre på ungdomsskolen, men likevel. Og da vil vel forskjellene komme der også, med tanke på merke, utstyr osv.

Jeg er nok hverken veldig imot, eller veldig for. Jeg ser ulemper og fordeler med begge deler. Men tenker vel som flere her, at det er andre steder man må begynne for å ta tak i evt holdningsproblemer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.