|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Selvfølgelig finner man mye rart hos barnehageansatte, men det er sjelden at alle de ansatte er totalt idioter. Om én av de ansatte er idiot, har barnet andre voksne å støtte seg på. Om dagmammaen er idiot, har barnet ingen andre. Og jeg opplever barnehager, som har en rammeplan, ansatte med utdanning og er underlagt kontroll på flere områder, som ganske mye tryggere enn en dagmamma som mangler alt dette.
|
|
|
|
#62 |
|
Peppy!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]
Men det er helt irrelevante motargumenter. Vi kan bare spekulere i hva og hvorfor. Hva har det med saken å gjøre? Poenget er at barnehage er det tilbudet som skal gis til barn. Det får man opplagt ikke til. Og det er nødvendig at flagges høyt at ikke er på plass ennå. Og at det legges opp til et helt sykt ringe-rundt-system fordi man har klart å lage et tåpelig system for plasstildeling er noe man SKAL klage over. Det er for dumt! |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]K
Nettopp. Jeg hadde nok heller latt mannen ta ut all ferien og lappe på med et par måneder ubetalt permisjon, enn å sette igjen ungen hos hvemsomhelst. Jeg hadde sikkert brukt dagmamma også for en periode om det var eneste mulighet, men ikke med lett hjerte. Nå var det uansett ikke mulig å få tak i noen.
|
|
|
|
#65 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Litt av problemstillingen i HI var jo at hun var nyutdannet og måtte takke nei til jobb. Hvis pappan har noen jobbår på baken, faller jo det argumentet bort. Og så tar man da ikke en dagmamma uten referanser, eller en man ikke har tilbrakt litt tid med på forhånd. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Peppy!
|
Men det kan ikke vi dra inn i diskusjonen, vi aner jo ikke noe om det. Det er ikke vanskelig å konstruere tanker om hvorfor. Kanskje far er selvstendig næringsdrivende, som gir null inntekt ved permisjon. Eller at han har dobbelt så høy lønn som henne, slik at det ikke betjener boliglånet om han tar permisjonen. Eller at han har ryggskade, som gjør at han ikke kan være alene om barnet. Eller, eller, eller. Det er ikke relevant for diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Dig for victory!
|
Mitt inntrykk også. Vi lette i rein desperasjon da vi sto uten barnehageplass, men det var ingen å oppdrive, verken med eller uten referanser.
|
|
|
|
#68 |
|
Halloen!
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Det er relevant for hvor på sutreskalaen hun befinner seg. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Peppy!
|
Nope. Hun beskriver en situasjon hvor hun trenger barnehageplass, for å komme seg ut i jobb som nyutdannet lege. Det er realiteten. Hvorfor hun ikke kan jobbe vet vi ikke. Men vi VET at en barnehageplass ville fått henne i jobb. Det kan man sutre over, når det heter seg at vi har full barnehagedekning. Og å holde en nyutdannet lege hjemme er et samfunnsøkonomisk tap som nær gir meg tarmslyng å tenke på. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jeg trenger å dobbeltprikke Pepper også! Vel talt!
|
|
|
|
#71 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp.
|
|
|
#72 |
|
Halloen!
Det er sant. Men tenk om mannen er coach eller FrP-politiker. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Og de bor ikke i Bærum engang.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Rockesøster
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Men æsj, når skjer det samme med disse jentene som med guttene som stod frem mot skoleuniformering i sine Parajumpers for et år eller så siden.
|
|
|
#76 |
|
This is normal!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Helt enig, Nextlife. Jeg er lei av latterliggjøringen av enkeltungdommer. "Ungdommen nå tildags" er stort sett flotte, fornuftige, greie mennesker. Og de av dem som ikke er helt gjennomtenkte, fortjener uansett ikke å bli hengt ut slik det blir gjort på FB og ellers.
|
|
|
|
#77 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jeg er så enig med deg, Nextlife! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Veldig enig med deg, Nextlife. Vi som er voksne og som var garantert like teite i andres øyne da vi var tenåringer selv, vet jo dette og burde la vær å gjøre narr. Det er like sjarmerende som å gjøre narr av at eldre mennesker går sakte.
|
|
|
#79 |
|
By the Sea
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Dette er et sutreinnlegg.
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
|
![]() |