Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 09:33   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men æsj, når skjer det samme med disse jentene som med guttene som stod frem mot skoleuniformering i sine Parajumpers for et år eller så siden.
Det deles på sosiale medier, med høylydte, kjipe kommetarer fra godt voksne folk.
Klart det er kjempegøy for oss voksne med dybdesyn og levd liv å fnise av disse, men disse små menneskene (for de er små ennå) bor i sin egen navlelo ennå, og skjønte nok ikke på forhånd hvordan dette ville fremstå.
Selvfølgelig ligger ansvaret mye hos ungdommene selv, og ikke minst hos journalisten, men jeg mener at vi som er voksne heller kan ta ansvaret for å lære de om både forbruk, medievinkling og konsekvensen av å havne i media/sosiale media på denne måten i stedet for å bidra til denne offentlige uthengingen.

Nettopp. Dette går inn i samme kategori som saken om veskene. Men som sagt har NRK i etterkant fjernet bildet og etternavn fra saken med jentene. Det skulle ikke forundre meg om det skjer etter hetsing på sosiale medier, kommentarfelt rundt om kring osv.

Det er som jeg sa alt for liten vurdering selv i simple saker for hva medieeksponeringen vil ha for konsekvens. Dette skal være spesielt viktig å vurdere når det gjelder unge, samt at barn for ofte også blir dratt inn i foreldrenes idioti. Ansvaret her ligger i størst grad på redaksjoner/redaktører. Men vurderingen blir gjort først når det er snakk om "de alvorlige sakene", men konsekvensene personlig for mange kan være stor uansett sak i dag - mye pga. sosiale medier.

Jeg vet strengt tatt ikke om det ligger så mye ansvar hos ungdommene selv når det gjelder en slik eksponering.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.