Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-15, 00:10   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så det er funksjonen som avgjør om det er teit å drikke eller ei? Men da er jo alt OK!

Jeg merker at dette ikke er noe jeg har lyst til å diskutere videre med deg, apan. Selvsagt med mindre du kan komme opp med andre grunner for at man skal droppe sukkerfri saft, enn at du ikke er helt sikker på om aspartam egentlig er ufarlig, du syns sukkerfri saft er teit (muligens unntatt diabetikere), eller du mener at tørstedrikk skal være vann.

Jeg fatter forøvrig ikke hvorfor i alle dager du har behov for å fortelle omverdenen at du syns noen bestemte folk er "skikkelig teite". Eier du ikke folkeskikk?

Det er en veldig klar kostholdsanbefaling å bruke vann som tørstedrikk, så man velger da bevisst å gå i mot denne. Det synes jeg er skikkelig teit med mindre man har helt spesielle grunner (for eksempel medisinske), og det står jeg gjerne for. Jeg kjenner også noen som nærmest overhode ikke spiser fisk, uten at det er noen annen grunn enn at de ikke liker det. Dette er også imot alle anbefalinger, og jeg synes det er skikkelig teit også.

Kunne vært interessant å vite hvorfor i alle verden du synes det er aktuelt å drikke Fun light som tørstedrikk? Hva er argumentet for å gjøre det?

Jeg har for øvrig gitt mange andre grunner. Jeg synes det er et dårlig eksempel for barna, jeg synes man gir barna en dårlig vane (barna må regne med å få servert vann borte) og jeg synes man gir et dårlig signal ift barnas holdninger til sukker og jeg er skeptisk ift tannhelsen. Blant annet. Alt nevnt over her.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.