Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-15, 23:13   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kan godt hende at man ikke klarer å dokumentere at aspartam er skadelig, men jeg syns uansett det er absurd å fore små barn med vann iblandet kunstig smak, kunstig farge, kunstig søtning og en del andre kjemikalier.

Og jeg vil at de skal være vant til smaken av vann som tørstedrikk, ikke kunstige smaksbomber.

Jeg er enig. Jeg synes også det virker skikkelig teit (ja faktisk) med voksne som heller innpå Fun light i tide og utide, og jeg synes også det virker påtatt og krampeaktig å fore barn som ikke har et vektproblem eller diabetes med lightsaft. Og så tror jeg ikke det er sunt for tennene.

Det er jo også som Meissa påpeker over her veldig vanlig at det kun serveres vann til mat til hverdags hos de aller fleste. Alle barna som er innom her drikker det.

Vi har solbærsirup i skapet. Når vi skal ha saft, drikker vi den. Til vanlig drikker vi vann.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.