|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Jeg noterer meg tips til steder man kan forhåndskjøpe billetter, det liker jeg alltid, men jeg tror vel ikke februar er helt høysesong?
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Jeg tenkte vel ikke at oktober var det heller, men busslaster med japanere kan visst oppstå når som helst.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Henger i tråden for tips!
|
|
|
#24 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?
Helt enig. Vi har vært der i Versailles to ganger. Første gang uten guide og vi gikk glipp av en del sammenlignet med en guidet tur selv om vi hadde lest om stedet/slottet på forhånd. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Versailles er nydelig i september...og petit Trianon...og sukk! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Favorittstedet mitt i Paris er kunstnerkvartalet oppe med sacre coeur på Montematre.
|
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Mannen har funnet et helt nytt museum vi nok blir nødt til å besøke - Fondation Louis Vuitton, en fantastisk Frank Gehry-bygning inne i Bois de Boulogne. Og akkurat nå har de en utstilling med Olafur Eliasson.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Det er noen flotte parker der, mulig de allerede er nevnt i tråden.
|
|
|
#29 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Jeg kan anbefale å ta Eiffeltårnet på sparket og bare gå opp trappene fremfor å ta heis.
|
|
|
#30 |
|
~~~~~~~
|
Oj! Så spennende dette så ut. Veldig likt de bygningene som ligger i parken i Valencia.
|
|
|
#32 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Om noen vurderer det, så avbefaler jeg Disneyland. Det er rett og slett for mye bra i Paris som virkelig trumfer det å bruke en dag der! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ctrl+z
|
Jeg tipper en gjeng unger kan være uenig.
|
|
|
#35 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tiltredes. Du kommer bare til 2. nivå, men heiskøen for å komme til toppen er helt overkommelig i forhold til den nede på bakken. Det er mulig å forhåndskjøpe billetter til et bestemt tidspunkt, men du risikerer selvsagt at det er lavt skydekke akkurat den dagen... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
flisespikker
|
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?Jeg har tenkt at når man skal spise i restauranten på 2. nivå, så må det vel være en vei opp dit som ikke gjør at man må stå i den lange køen? Så lurer jeg da på om restauranten er avstengt fra resten, eller om man kan ta heisen opp til toppen etter å ha spist der. Er det noen som vet?
|
|
|
#37 |
|
~~~~~~~
|
Er du 5-10 år er Disneyland magisk - man kan si hva man vil, men å skape eventyrfølelsen kan virkelig Disney. Å stå 1.5 time for å se på Mona Lisa eller 1.5 time i kø for å kjøre i de 7 dvergers gruve, jeg vil se den 7 åringen som velger Mona Lisa!
|
|
|
#38 |
|
Dårlig husmor
|
Der var ihvertfall en egen inngang, i samme fot som der man går opp. Men hvordan tilgangen er til tårnet etterpå, det vet jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
flisespikker
|
Og figurerer dessuten i Amélie, som vi så forrige helg som et ledd i oppladningen.
|
|
|
#40 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paris-planer! Skal vi dele tips?I katakombene er det nesten alltid veldig lang kø, jeg ville definitivt forhåndsbestilt billett der. Faktisk vil jeg anbefale guidet omvisning. Sist redigert av Mistral : 29-01-15 kl 17:14. |
|
|
|
![]() |
|
|