|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?
Jeg oppfatter mye av dansen som bare rar. Jeg får assosiasjoner til atferd hos dyr som har vært lenge i bur. Mulig det er nettopp meningen, men det ser rart ut.
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette har jeg opplevd også. Det var en gruppe amerikanere som synes det var helt rart at jeg var positiv til at 50% av de ansatte på podens avdeling er menn, for det betydde jo antagelig at de (mennene) noen ganger var alene med barna.
|
|
|
|
#43 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg syns videoen er skikkelig ubehagelig, det er noe med buret og de skitne nakendraktene som gir meg en dårlig følelse. Jeg syns overhodet ikke det er rart eller tyder på noen spesielt seksualisert tankegang om noen får pedofili-assosiasjoner av denne. Det betyr ikke at jeg tror det er hensikten med filmen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
intro
|
Enig - og også i innlegget til Fjonka.
|
|
|
|
#45 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#46 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, og akkurat Inaghs utsagn er faktisk veldig sårende, for jeg vet at denne videoen hadde plaget meg på en annen måte før. Uten at jeg hadde stygg fantasi eller var syk. Jeg var traumatisert.
|
|
|
|
#47 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Oy, jeg mente ikke såre noen, altså - beklager, jeg trekker akkurat det utsagnet om stygg fantasi!
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er jeg enig i. Og det vil jeg vil tro er meningen. Men jeg greier ikke for mitt bare liv å lese noe seksualisert inn i det.
|
|
|
#49 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg synes heller ikke videoen er spesielt seksualisert, særlig ikke sammenlignet med hva popverdenen ellers begår. Det jeg tror hadde gjort meg mest uvel før er elementet av "maktkamp" mellom dem.
|
|
|
|
#50 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg syns egentlig det er litt rart å overhodet ikke kunne se at noe kan oppfattes som seksualisert her. En voksen mann og en liten jente i drakter som gjør at de skal fremstå som nakne og skitne, innestengt i et bur? Og jenta har parykk og voksen sminke? Jeg kan lett assosiere det både med Natascha Kampusch, synlige og usynlige bur som overgripere bygger rundt ofrene sine og litt av hvert. Selv om jeg antar at det ikke er hensikten. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jo, jeg er enig i at flere elementer i videoen er egnet til å gi slike assosiasjoner. Men selve dansen er hovedsaklig såpass rar at om du hadde tatt begge to ut av kulissene og plassert dem på en strand, så hadde de sett ut som far og datter i ukledelig badetøy og med en plagsom insektsverm rundt seg.
|
|
|
|
#52 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg oppfatter ikke draktene som at de skal fremstå som nakne. Heller umenneskelige eller helt aseksuelle. Jeg så heller ikke at jenta var sminket. Jeg mener ikke at assosiasjonene andre gjør er feil, men på samme måte som det er uforståelig for andre at jeg ikke ser noe seksuelt er det uforståelig for meg at andre gjør det.
|
|
|
#53 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg ser en form for "tillitskamp" i denne dansen - jeg veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg får assosiasjoner til å være redd og ikke stole helt på vedkommende, gå i angrep, for det er det beste forsvar, for så underveis gradvis nærme seg og våge stole på, når man skjønner personen er ufarlig og at man er fri til å forlate relasjonen om man vil...
|
|
|
#54 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Det er veldig mye annet enn hudfarget drakt de kunne brukt hvis hensikten var å fremstå umenneskelige eller ikke nakne. Nakne mennesker har nettopp den fargen, og fravær av klær utenpå. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Glamorøs
|
Joda. Men syns du man skal unngå det, bare fordi noen kan få assosiasjonen?
|
|
|
#56 |
|
|
Men jeg synes det er viktig at man kan bruke nakenhet som virkemiddel uten at det skal være seksualisert av den grunn. Denne typen drakter brukes i nesten all samtidsdans jeg har sett, og det gir fokus på bevegelsene, ikke kostymene. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Fortynnet
|
Det er jeg ikke sikker på. Jeg tror ihvertfall ikke den kunstneriske kvaliteten hadde trengt å bli dårligere, om de hadde brukt en annen type drakter som ikke ga den typen assosiasjoner. Jeg syns det er underlig om alle involverte i prosessen har vært helt fremmede for at endel mennesker faktisk ville få de assosiasjonene. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Fortynnet
|
Ja, men da mener du jo i motsetning til Tallulah at de faktisk fremstår som nakne. Naken mann og naken liten jente i et bur - vel, for meg er det bare dømt til å gi ekle assosiasjoner. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
Tja, jeg mener at de er kropper/vesener/mennesker. Og det at de ikke har kostymer gjør at det, som jeg skriver, blir mer fokus på hva de uttrykker og bevegelsene, enn hva de har på seg. Burde bli, i hvert fall. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg synes helt klart videoen beveger seg i grenseland, og det er nok meningen også. De var jo forberedt på pedofili-reaksjoner. Hvorvidt draktene er nødvendige, hvorvidt det er nødvendig at hun er mye yngre enn ham, det er jo vanskelig å si noe om når man ikke helt vet hva videoen er ment å fremstille.
|
|
![]() |
|
|