Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?
Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.
Tidligere var jo popcorn veldig godt på kino, men på vår store kino er det ikke det lenger, for de popper jo i store mengder og det står i varmeskap i timesvis og det smaker gammelt før en rekker å kjøpe det siden de skal ha så bugnende skap hele tiden. Så de få gangene jeg har kjøpt popcorn der siste åra, har jeg vært like skuffet hver gang. Tidligere var jo kinopopcorn kjempegodt. Nå lager vi bedre hjemme. Men det er mest pga. prisen vi tar med hjemmefra også, men etter de få gangene jeg har kjøpt så er det absolutt ikke verdt prisen når det ikke er nypoppa.
Akkurat slik er det. Jeg popper rett før vi skal dra, så vårt er vel mer nypoppet enn kinoen sitt oppvarmede, seige greier.
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Det var på en måte for å si noe om at de som jobber i kiosken også har jobb i kinosalen, og at de må håndtere søppelet, uansett hvor det kommer fra, og at man kan tenke at greit å ta søppelet fra det de selger, men også hjemmefrasøppelet.
Jeg tviler ikke på at en del kaster søppelet sitt selv, men å ta en runde i en tom kinosal etter endt forestilling er en trist syn. ufattelig mange sløve folk der ute.
Jeg vil påstå at mitt mikropopcorn medbragt i 5 ziploc-poser produserer mindre søppel enn de store pappbegrene fra kinokiosken hvertfall. Og jeg kaster selvfølgelig alltid min egen søppel. Jeg er jammen så gnien/miljøvennlig at jeg tar med panten hjem også jeg, istedenfor å kaste det i søppelkassa som jeg ser mange gjør.
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Popcorn tar jeg ikke med for det er kun godt varmt. Vi har ofte tatt med brus og godteri fra butikken.
Vi er også 6 stk, men sjelden vi er mer enn 5 stk samtidig på kino. Vi betaler da 128 kr for 5 popcorn og 5 halvlitere med brus. Det syns ikke jeg er så galt egentlig. Man må jo ut med nesten 100 kr for 5 halvlitere brus kjøpt på butikken.
DET må da være ekstremt billig, her får man 2 menyer til den prisen. Dvs. 2 brus og 2 popcornbeger.