Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Syden med baby på rundt 4 uker

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-14, 16:04   #81
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syden med baby på rundt 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ca. sånn ja(bortsett fra det med problemfrie fødsler). Om vi skulle dratt på tur så tidlig ville jeg iallefall lagt ned veto mot forhåndsbestilling/planlegging. Nå er jeg i utgangspunktet ikke en som er så glad i fastmontere fremtiden min i avtaler og planer, men når jeg har baby har jeg et ekstra stort behov for å ta ting som det kommer og ikke måtte noen ting om jeg ikke vil/orker. Og jeg har, til nå, hatt veldig enkle babyer.

Ja. Jeg oppfatter ikke at man KAN ta alt som det kommer i to eldre søskens sommerferie - rett og slett. Selvsagt, om noe er galt med barnet, men ellers kunne det egentlig ikke falle meg inn å bruke opp de to eldstes sommerferie på hjemmesitting fordi jeg gjerne ville ligge på sofaen. De vil jo allerede måtte være hjemme stort sett hele juli. Hjemme er stort sett alternativene skogstur, og personlig tror jeg det er mange utflukter i Danmark som er lettere med baby enn det.

Jeg føler ikke egentlig at mitt behov er det viktigste bare fordi jeg har fått en baby, vel og merke så lenge alt er ok. Det andre er selvsagt at jeg som sagt kjeder meg grønn veldig fort, OG at jeg har lyst på ferie med barna mine.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Der ser du Danmark kan absolutt være et alternativ. Jeg anbefaler Skallerup Klit, jeg. Kort kjøretur fra Hirtshals, pappaen kan ta med seg de to store til Fårup Sommerland en dag, dere kan dra til Hjørring og/eller Aalborg, være på stranden om det er OK vær, det er stort innendørs badeland der samt lekeland osv. Masse å finne på rett og slett.

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg anbefaler Sjælland. Etter hundre år på Jylland har vi funnet Sjælland og er solgt.

Ja, jeg tenker vi må tenke litt på Danmark. Det er aktuelt, enten det blir her eller der.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 16:19   #82
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var i Danmark da storebror var baby. (han er født i mai) Det gikk veldig greit altså. - Danmark er jo stor på parker også - så der kan jo søskenene få kost seg - mens du og lillebror/søster kan få kost seg i tillegg. Der er det jo særs tilrettelagt med både ammerom og stier å gå på, tenker jeg. (og sammenlignet med danske vogner, så er jo enhver norsk bagvogn mikroskopisk i tillegg)

Gammel 15-12-14, 16:21   #83
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi var i Danmark da storebror var baby. (han er født i mai) Det gikk veldig greit altså. - Danmark er jo stor på parker også - så der kan jo søskenene få kost seg - mens du og lillebror/søster kan få kost seg i tillegg. Der er det jo særs tilrettelagt med både ammerom og stier å gå på, tenker jeg. (og sammenlignet med danske vogner, så er jo enhver norsk bagvogn mikroskopisk i tillegg)

Ja, jeg tenker også det. Jeg er jo veldig glad i fornøyelsesparker selv også, så jeg tror ikke barnas far får den moroa alene .

Gammel 15-12-14, 20:17   #84
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med å gjøre et-eller-annet hyggelig og fint for de eldste den første uka i skoleferien? Eller er du for langt på vei da kanskje.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 21:40   #85
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Hva med å gjøre et-eller-annet hyggelig og fint for de eldste den første uka i skoleferien? Eller er du for langt på vei da kanskje.

Det er for nær termin. Men jeg tenker vi prøver å få til noe i en av langhelgene i mai. Jeg synes bare uansett sommeren blir lang. Noe må vi finne på enten vi er her eller der.

Gammel 15-12-14, 21:47   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg tenker vi må tenke litt på Danmark. Det er aktuelt, enten det blir her eller der.

Det finnes jo så mange flotte, fine steder. Ebeltoft er et annet godt utgangspunkt, men da er det lenger å kjøre.

Legoland hadde jeg droppet.

Gammel 15-12-14, 21:51   #87
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det er for nær termin. Men jeg tenker vi prøver å få til noe i en av langhelgene i mai. Jeg synes bare uansett sommeren blir lang. Noe må vi finne på enten vi er her eller der.

Enig i det. Men det går vel an med noen dagsturer også? Hvor lang ferie har mannen din?

Det er jo slettes ikke dumt heller å dra hit sørover, særlig om været er slik det var i fjor og året før. Da trenger man ikke Syden. Masse å finne på her.

Gammel 15-12-14, 22:04   #88
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi dro til Spania da minstemann var sju uker. Det gikk veldig fint, men vi dro nesten 40 stykker sammen på storfamilieferie, så det var alltid noen som kunne bade med eldste og/eller holde minste.

Gammel 15-12-14, 22:22   #89
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig i det. Men det går vel an med noen dagsturer også? Hvor lang ferie har mannen din?

Mannen har tre uker tenker jeg, og så får han jo perm. Det blir helt ok det. Dagsturer er helt greit, jeg bare tenker at dagsturer her hjemmefra fort blir mer pes enn å ta en uke på et sted hvor det er kort vei til mange hyggelige ting.

Gammel 15-12-14, 22:33   #90
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feriehus i Danmark hadde jeg fint kunne gjøre om jeg bodde der du bor tror jeg. Ikke herfra. Men fra dere er det såpass kort reisevei at det er veldig lite pes, og man kan få en tur samtidig som det ikke er krise om ungen erklærer økedøgn annenhver dag mens man er på tur. Det kan de jo fort gjøre i den alderen.

Gammel 15-12-14, 22:34   #91
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Feriehus i Danmark hadde jeg fint kunne gjøre om jeg bodde der du bor tror jeg. Ikke herfra. Men fra dere er det såpass kort reisevei at det er veldig lite pes, og man kan få en tur samtidig som det ikke er krise om ungen erklærer økedøgn annenhver dag mens man er på tur. Det kan de jo fort gjøre i den alderen.

Ja, jeg tenker det kan fungere. Bare litt skeptisk til å bestille det huset nå. Det beste hadde vært å ta det på sparket. Vi får se litt på det etter hvert. Mine har stort sett hatt kontinuerlig økedøgn de første 6 månedene, så der regner jeg med det verste .

Gammel 15-12-14, 22:36   #92
millact

Standard

Mannen har tre uker tenker jeg, og så får han jo perm. Det blir helt ok det. Dagsturer er helt greit, jeg bare tenker at dagsturer her hjemmefra fort blir mer pes enn å ta en uke på et sted hvor det er kort vei til mange hyggelige ting.

Enig i det.

Gammel 15-12-14, 22:44   #93
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg oppfatter ikke at man KAN ta alt som det kommer i to eldre søskens sommerferie - rett og slett. Selvsagt, om noe er galt med barnet, men ellers kunne det egentlig ikke falle meg inn å bruke opp de to eldstes sommerferie på hjemmesitting fordi jeg gjerne ville ligge på sofaen. De vil jo allerede måtte være hjemme stort sett hele juli. Hjemme er stort sett alternativene skogstur, og personlig tror jeg det er mange utflukter i Danmark som er lettere med baby enn det.

Jeg føler ikke egentlig at mitt behov er det viktigste bare fordi jeg har fått en baby, vel og merke så lenge alt er ok. Det andre er selvsagt at jeg som sagt kjeder meg grønn veldig fort, OG at jeg har lyst på ferie med barna mine.

Jeg syns det er litt fascinerende hvor forskjellig vi tenker. For meg er det å ha et nyfødt barn en sjelden unntakstilstand som helt klart trumfer reising og aktiviteter med de andre barna akkurat mens babyen er helt ny. Å reise med fly, ferge, kjøre masse bil, å måtte pakke alt mulig, rett og slett å ikke være hjemme, har liksom vært det siste jeg vil akkurat de ukene. Jeg har også opplevd det som en god ting for babyene mine å være hjemme og i ro og fred, og at de kunne bli mer urolige av små ting som korte turer og en enkelt overnatting borte. Så at du faktisk har lyst til å reise med en fire uker gammel baby greier jeg nesten ikke sette meg inn i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 22:51   #94
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns det er litt fascinerende hvor forskjellig vi tenker. For meg er det å ha et nyfødt barn en sjelden unntakstilstand som helt klart trumfer reising og aktiviteter med de andre barna akkurat mens babyen er helt ny. Å reise med fly, ferge, kjøre masse bil, å måtte pakke alt mulig, rett og slett å ikke være hjemme, har liksom vært det siste jeg vil akkurat de ukene. Jeg har også opplevd det som en god ting for babyene mine å være hjemme og i ro og fred, og at de kunne bli mer urolige av små ting som korte turer og en enkelt overnatting borte. Så at du faktisk har lyst til å reise med en fire uker gammel baby greier jeg nesten ikke sette meg inn i.

Nei, jeg ser jo av tråden at folk tenker veldig ulikt rundt dette. For meg er ikke et barn på fire uker noen spesiell unntakstilstand hvis alt går greit, og det virker helt utopisk for meg at vi ikke skal legge noen planer fordi jeg har lyst til å ta alt som det kommer, det synes jeg ikke går an når man har eldre barn - vi er en familie.

Det ideelle hadde selvsagt vært å ha permisjon alene når babyen var 4 uker og ta sommerferien sammen når den er 12 uker, men det valget har jeg ikke. Sommeren er når den er, og det er da barnas sommerferie er. Så om jeg vil ha ferie med de andre barna, må jeg nødvendigvis være sammen med dem sammen med en nyfødt baby selv om noe annet kanskje kunne vært litt mer lettvint. Så alt er jo relativt rundt "lyst". Jeg har lyst til at vi skal ha en hyggelig sommer sammen, og jeg har lyst til å ta del i de eldste barnas sommeropplevelser. Så da må vi bare finne ut hvordan vi løser akkurat det.

Gammel 15-12-14, 22:53   #95
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så at du faktisk har lyst til å reise med en fire uker gammel baby greier jeg nesten ikke sette meg inn i.

Det kunne ikke jeg heller etter at eldstemann var født. Minsten var prematur, men var på sin første familieleir da han var -2 uker gammel korrigert. Altså to uker før han egentlig skulle blitt født. Han var lett å reise med, trivdes like godt over alt, jeg var i grei form, og eldstemann var mer selvgående på ferie enn hjemme.

Med eldstemann, så måtte jeg omtrent ha assisstanse for å få tatt meg en dusj.

Gammel 15-12-14, 22:58   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser nok heller ikke på det å ta alt som det kommer og ikke ha så mange planer en sommerferie som så veldig ille for de andre barna - det har hendt her, selv uten baby. Kan bli fine sommerferier det også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 23:00   #97
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser nok heller ikke på det å ta alt som det kommer og ikke ha så mange planer en sommerferie som så veldig ille for de andre barna - det har hendt her, selv uten baby. Kan bli fine sommerferier det også.

Det har jeg bare gjort én sommer, og det skjer ikke igjen, for å si det sånn. Vi synes det var fryktelig, hele familien. Vi liker å ha sommerferieplaner, og vet veldig godt hva vi trives med.

Gammel 15-12-14, 23:00   #98
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Eh ja, men poenget mitt er vel at dagsturer hjemmefra egentlig virker mer slitsomt enn å reise bort en lengre periode et sted, så om jeg ikke ønsker å havne i dagsturfella tror jeg vi bør planlegge noe. Til vanlig kunne vi ha det utmerket her hjemme, med masse skogsturer, bade i skogsvannene i nærheten etc, alt sammen rimelig uegnet med baby.

Barna klarer seg utmerket, men hvis vi har lyst til at alle skal ha fine opplevelser sammen er det ikke så dumt å tilrettelegge litt for at det skal skje.

Gammel 15-12-14, 23:02   #99
millact

Standard

Vi hadde det slik i sommer, vi. Vi var 5 dager i Danmark, planlagt, resten av ferien var vi hjemme på Sørlandet og nøt den fantastiske sommeren vi hadde. Alt ble tatt på sparket. Det var deilig!

Gammel 15-12-14, 23:02   #100
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man tenker jo forskjellig. Jeg hadde sendt ungene på leir eller noe sånt og ellers erklært babysommer. Men hvis dette med felles tur er kjempeviktig og rangeres over rolig barseltid skjønner jeg at man tenker litt rundt hva som er gjørbart. Og der synes jeg Danmark høres ut som en god løsning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.