Sv: Syden med baby på rundt 4 uker
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Jeg har hatt veldig problemfrie fødsler og problemfrie barselperioder, likevel er ikke kroppen nok i lage og dagsrytmen med den nye familien nok etablert til at en tur i det tidsrommet der ville blitt annet enn styr for min del. De første ukene der har jeg behov for hvile, søvn på odde tider, ro til å etablere rutiner og forsiktig mosjon. En måned senere derimot ville jeg vært med uten noen betenkeligheter.
Men hvis jeg først skulle på tur på det tidspunktet hadde jeg villet dratt på en eller annen hotellferie tror jeg. God seng og god mat og noe mannen kunne gjort med de store barna mens jeg var i babybobla mi.
Ca. sånn ja(bortsett fra det med problemfrie fødsler). Om vi skulle dratt på tur så tidlig ville jeg iallefall lagt ned veto mot forhåndsbestilling/planlegging. Nå er jeg i utgangspunktet ikke en som er så glad i fastmontere fremtiden min i avtaler og planer, men når jeg har baby har jeg et ekstra stort behov for å ta ting som det kommer og ikke måtte noen ting om jeg ikke vil/orker. Og jeg har, til nå, hatt veldig enkle babyer.