Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor jobber du redusert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 20:51   #1
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Hvorfor jobber du redusert?

Når jeg engang redusrere stillingen min kommer det utelukkende til å være for å bruke tid på barnet.

Gammel 28-05-07, 21:14   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lyst til at mannen min skal jobbe redusert etterhvert.

Vi har jo akkurat fått barn nr. 2, og han har fått barnehageplass fra han er ett år. Når han skal begynne i barnehagen har jeg tenkt på å jobbe 80% for å få tid til mer fleksibilitet på morgen/ettermiddag - bedre tid til å hente barna litt tidligere og lage middag til dem før de er helt utslitt. Men jeg har også tenkt på at mannen kan godt jobbe redusert. For eksempel kan han overta som 80%-jobber fra yngstemann er 1,5 år eller noe slikt. Det hadde vært godt.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 22:23   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min og jeg har forresten akkurat lik lønn, men det er meg som jobber 80%. En av grunnene til det er vel at jeg har fire barn og han har bare ett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 22:28   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber 90%. Kanskje ikke så stor betyding men det hjelper meg veldig med en liten halvtime lengre på morgenen og jeg går en halvtime før på ettermiddagen.
Barna blir levert kl. 8 og hentes kl. 16. Jeg jobber mindre for at det ikke skal bli så masete på morgenen og sånn at vi kan spise middag stort sett klokka 17. Kan ikke skjønne hvordan jeg skulle klart å levere barn og være på jobb til 8.. Blir nok lenge til jeg går opp i full stilling.

Gammel 28-05-07, 22:34   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jobber 50 % natttilling først og fremst for å kunne være hjemme hver kveld.
De dagene jeg har fri trenger jeg ofte til å hente meg inn igjen etter nattevakter og å komme ajour i huset, handling osv. Jobber itillegg av og til på dagen ekstra.
Kjenner at hverdagen har blitt en helt annen etter at jeg begynte å jobbe natt. Vi stresser ikke hver dag og kveldene hjemme er ganske deilig. JObbet mye kvelder før.
Eldste trenger heller ikke full plass på SFO.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.