|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Tidligere har jeg jobbet 80% for å få mer tid sammen med familien. Fri hver fredag sammen med mann og barn, det var tider det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har jobbet 80% det siste året, etter endt permisjon med minste.
![]() |
#23 |
Teller ned
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Hadde vi fått barnehageplass til lillebror, var planen at jeg skulle jobbe 70-80%. Vi har lang vei til jobb begge to, og det ville blitt et sabla stress hver morgen og ettermiddag om jeg hadde jobbet 100%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
I mål
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 90% for å få roligere ettermiddager og kortere dager i bhg for poden. Nå funker det meget moderat å jobbe redusert i den jobben jeg har da. Jeg skal snart bytte og da skal jeg jobbe fullt, men det er mye nærmere hjemme, så reelt sett blir resultatet omtrent likt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 80%, og har en fridag i uken. Dette for å ha litt egentid, litt mer barnetid, og for å være GodMor og KoneTM uten å bli sur og stresset når det viser seg at jeg tar all logistikken og planleggingen for flokken.
![]() |
![]() |
#26 |
I mål
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Vi snakker egentlig om at begge skal jobbe litt redusert om noen år. Håper vi får til det. Det er mest et spørsmål om hvorvidt jobben er egnet til det, økonomisk er det bare en prioriteringssak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg skal jobbe 80% når jeg begynner igjen etter permisjonen. Jobbet 100% da vi bare hadde eldstemann, og det gikk fint helt til mannen fikk en jobb som innebærer en del reising. Med to unger kommer jeg til å slite på meg en skilsmisse om jeg skal jobbe 100% tror jeg
![]() |
#28 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber redusert først og fremst for at jeg ikke har fått fylt opp stillingsprosenten min helt. Jeg har 85% stilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har inntrykk av at det nesten alltid er fruen i huset som jobber redusert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?
Det beste er vaskehjelp OG en fridag i uka.…
![]() |
#31 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 84,62 prosent. Ja, det er helt sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber fullt. Jeg er hovedforsørger og det kommer jeg sannsynligvis til å være i all overskuelig fremtid, så muligheten for å jobbe redusert kommer sannsynligvis bare hvis vi vinner i Lotto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har jobbet redusert for å være hjemme med barnet mitt, kommer sikkert til å fortsette med det når de neste to kommer også. Har allikevel hatt full plass i barnehage, så om jeg har villet hatt henne i barnehage en dag så har hun vært der. Men som sagt fortrinnsvis har hun vært hjemme sammen med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber redusert for å ha tid til meg selv. Guttene har full barnehageplass, men kortere dag på fridagen min.
![]() |
#35 |
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber redusert fordi jeg går på skole ved siden av. Stillingen er 50%, men jeg har vel jobbet gjennomsnittlig 70-80%.
![]() |
#36 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Både mannen og jeg jobber fullt og har ingen ønsker eller behov for å jobbe redusert. Begge har jobber som i all hovedsak har minimalt med overtid og utstrakt fleksibilitet.
![]() |
#37 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber redusert bare to dager i uka, permisjonen min sluttet midt i mars og da fikk vi to dager med barnehage og ettersom jeg nå endelig har fått meg en dagstilling som sykepleier istedet før turnus, blir det 40 % på meg, vel ikke helt sant da jobber 50, med en kveld i uka( men dette er ikke ønskelig da jeg ikke får kveldstillegg). Sist redigert av punky : 25-05-07 kl 11:05. Årsak: Glemte mannen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har en 30% sykmelding pga. kronisk bekkenløsning, og er vanligvis hjemme (med noe hjemmekontor ved behov) en dag i uka, og har litt kortere dager. Tiden går primært til trening og behandling, det er jo derfor jeg er sykmeldt. Når året jeg har lov til å være sykmeldt er brukt opp er det mulig jeg jobber redusert på egen regning, men kommer ikke til å ha ungene hjemme av den grunn, muligens med unntak av Storesøster som da ikke går på SFO etter skolen den dagen jeg er hjemme. Det er fordi det er min helse som er hovedgrunnen, og hvis jeg får hentet meg litt inn og gjort litt husarbeid når jeg er hjemme, så har jeg mer tid og overskudd til ungene i helgen.
![]() |
#39 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Eg jobbar 75 % turnus og har barn i bhg 80 %. Dei er heime en gong i veka, og ellers får eg meg litt kvileheim i tillegg. Eg kjøpe tjenestar som husvask. Eg jobbar rett og slett redusert for å ikkje bruke opp heile meg til jobb.
![]() |
![]() |
#40 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har jobbet redusert i kortere perioder, delvis for å hale ut stipendiattida mi (uten at jeg i praksis jobbet noe særlig mindre av den grunn), delvis for å være hjemme med døtrene mine i firemånedersgapet mellom permisjonsslutt og barnehagestart. Mannen min har jobbet redusert omtrent like mye som jeg, og av nøyaktig samme grunner.
![]() |
|
|