Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
I dag har jeg vært på politistasjonen og skrevet ferdig anmeldelsen. "Min" politi er en fin fyr syns jeg, og vi har pratet mye om saken. De er veldig fornøyd med at skolen tok raskt grep og klarte løse saken. Det er en annen politi som jobber forebyggende mot barn&unge og særlig dette med nettmobbing, men han har jeg ikke snakket med, han har ikke vært der denne uka. Men de skal diskutere mer internt hva politiet nå skal gjøre.
Fakta: gutten er 11 år og kan ikke dømmes, saken vil derfor henlegges. Men hva bør/kan politiet gjøre? Anmeldelsen er uansett levert, og navnet til gutten er i "systemet" noe som jo ikke er noe bra hvis han skulle finne på noe bøll en annen gang. Det kan bli aktuelt at barnevernet kontaktes, og det kan bli aktuelt at mor/sønn møter politiet og diverse.
Det første som skal skje nå er at jeg/sønn/pappaen skal ha møte med mobber/mor på skolen i skolens regi i morgen. Rektor og kontaktlærer leder møtet. Det blir vårt første møte etter hendelsen. Jeg er spent på hva jeg møter, og har en avtale med politiet om at jeg skal sende en mail basert på min følelse av hvor "alvorlig" de tar det og diverse annet.
Samarbeidet med politiet er derfor ikke avsluttet og vi er et stykke unna konklusjon på "straff" og konsekvenser. Pappaen til min sønn er veldig gira på å stenge gutten ute fra fotballen, mens skolen/politiet mente det var en dårlig ide. Så vi får se i morgen, tenker jeg er litt klokere etter møtet.
Gruer meg. :/