Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-14, 08:00   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har heller ikke tro på utestenging fra fotballen. Min første tanke var å måtte drive holdningsskapende arbeid om sosiale medier i lavere klasser. Men det er kanskje ikke helt egnet for en elleveåring.

Det er vel heller veldig egnet for en 11-åring. Mange av dem har jo vært på sosiale medier en stund allerede i den alderen, og de som ikke har det, er på god vei dit. Jeg tror det er viktig å snakke om at mottaker ikke er mobilen, men den faktiske personen som sitter med mobilen i hånda.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 09:20   #2
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel heller veldig egnet for en 11-åring. Mange av dem har jo vært på sosiale medier en stund allerede i den alderen, og de som ikke har det, er på god vei dit. Jeg tror det er viktig å snakke om at mottaker ikke er mobilen, men den faktiske personen som sitter med mobilen i hånda.

Mange 11åringer er drevne i bruk av sosiale medier, ja. Har de ikke allerede Instagram, FB, snapchat etc. så sender de SMS, og det er enkelt å være tøffere skriftlig enn å ta det ansikt til ansikt.
Jeg tar med meg siste setningen din i forebyggingen av nettmobbing som vi jobber med i klassen jeg har. Synes det var et godt utsagn at mottakeren ikke er mobilen.

Med tanke på denne tråden tok jeg en runde med mine døtre rundt middagsbordet i går. Spurte om de opplever mye nettmobbing og hva de ev. gjør dersom det oppdager det - og viktigheten av å informere oss voksne.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.