|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Har de fleste vg-elever så lang reisetid altså? Der jeg gikk kunne jeg gå bort på 10 minutter. Jeg antar at minst et av mine barn skal på samme skole når den tid kommer. Tror vi sluttet 14.45 hver dag, så jeg var vel hjemme rundt 15.
![]() |
#2 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Tror det er ganske vanlig å måtte reise et stykke på vg? Enten pga avstander i rurale strøk eller pga kollektivbytter etc i byer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dagHer får 5.klassingen lekser som er endel men overkommelig. Men i tillegg får de oppgaver ved siden av,som er "frivillig". Dvs at det blir et press på barna til å få gjort det,og det blir en konkurranse på det. Siste melding fra mattelærer: "Hei alle på 5. trinn. I matematikk jobber ungene godt om dagen. Mange er aktive på Kikora hjemme om ettermiddagene og det er flott! Etter de første 1000 oppvarmingsoppgavene er det vanskeligere oppgaver og grubliser i det som kalles "Mattemaraton 2014" som står for tur. Blir enkelte oppgaver for vanskelige der er det lov til å hoppe over dem. Ellers jobber vi med ganging og deling med 10 og 100." Så sitter 5.klassingen min da etter å ha gjort lekser og vært på trening å har klump i magen fordi hun bare har gjort 136 oppgaver. Jaja....sånn er livet.
![]() |
|
|