Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-14, 22:42   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Min 17-åring er sjelden hjemme før i 16-17 tiden. De fleste vg- elever har endel reisetid i tillegg til lange dager. Han må bytte fra buss-bane etc, pluss stå i saueflokk, så det er vanskelig å bruke reisetiden konstruktivt. Med 2-3 t lekser/forberedelser etc mange dager i uka blir det i alle fall liten tid til andre ting.

Har de fleste vg-elever så lang reisetid altså? Der jeg gikk kunne jeg gå bort på 10 minutter. Jeg antar at minst et av mine barn skal på samme skole når den tid kommer. Tror vi sluttet 14.45 hver dag, så jeg var vel hjemme rundt 15.

Gammel 16-11-14, 22:47   #2
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har de fleste vg-elever så lang reisetid altså? Der jeg gikk kunne jeg gå bort på 10 minutter. Jeg antar at minst et av mine barn skal på samme skole når den tid kommer. Tror vi sluttet 14.45 hver dag, så jeg var vel hjemme rundt 15.

Tror det er ganske vanlig å måtte reise et stykke på vg? Enten pga avstander i rurale strøk eller pga kollektivbytter etc i byer?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 22:48   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Tror det er ganske vanlig å måtte reise et stykke på vg? Enten pga avstander i rurale strøk eller pga kollektivbytter etc i byer?

Ja, det tror jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 08:33   #4
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her får 5.klassingen lekser som er endel men overkommelig. Men i tillegg får de oppgaver ved siden av,som er "frivillig". Dvs at det blir et press på barna til å få gjort det,og det blir en konkurranse på det. Siste melding fra mattelærer: "Hei alle på 5. trinn. I matematikk jobber ungene godt om dagen. Mange er aktive på Kikora hjemme om ettermiddagene og det er flott! Etter de første 1000 oppvarmingsoppgavene er det vanskeligere oppgaver og grubliser i det som kalles "Mattemaraton 2014" som står for tur. Blir enkelte oppgaver for vanskelige der er det lov til å hoppe over dem. Ellers jobber vi med ganging og deling med 10 og 100." Så sitter 5.klassingen min da etter å ha gjort lekser og vært på trening å har klump i magen fordi hun bare har gjort 136 oppgaver. Jaja....sånn er livet.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.