Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi egentlig på ferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-14, 11:19   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Når er det du har tenkt til å reise da? Vi har ikke kjøpt billetter enda, og sjekket nå siden du skrev at det var så dyrt. Men jeg får hele familien frem og tilbake for 10 000. Er det så ille?

Nei, det er ikke ille. Prisene jeg fant var mellom 15 og 20 for oss tre. Da søkte jeg egentlig bare kjapt på tilfeldige datoer og valgte site helga i juni og i to uker fremover. Når søkte du da? Og på hva?

Ryan air får oss direkte for under 10'.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 11:24   #42
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Kroatia? Mange muligheter til å leie hus, fine strender, billig, ikke alt for mange nordmenn ennå, relativt rimelige flybilletter, mulighet for dagsturer til Italia osv.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 11:27   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er ikke ille. Prisene jeg fant var mellom 15 og 20 for oss tre. Da søkte jeg egentlig bare kjapt på tilfeldige datoer og valgte site helga i juni og i to uker fremover. Når søkte du da? Og på hva?

Ryan air får oss direkte for under 10'.

Vi pleier alltid å reise seint, så jeg la inn de to siste ukene i juli (med retur søndag 2. august) hos Norwegian. Pappa drar ned tidlig, så det er et poeng for oss å ikke overlappe med dem hele ferien, for da blir alle parter litt koko.

I år skal ungene reise ned en uke før oss, men det er kanskje et poeng at vi bestiller snart. Det er ikke egentlig noen grunn til å vente.

Gammel 06-11-14, 11:30   #44
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette må jeg undersøke nærmere, skjønner jeg. Hiawata er jo svært interessert i gresk mytologi.

Så morsomt, det er sønnen min også. Vi var på Kreta i høstferien og han og besteforeldrene dro til Knossos en dag - det var utrolig spennende og interessant for han, så det anbefales. Vi var også på Spinalonga, fasinerende historie der også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 11:30   #45
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Søkte på Apollo, det var ENDA dyrere! Vi er omtrent på fly til USA-priser, altså. Da tar jeg heller tre mellomlandinger.

Det holder jeg med deg i.

Mamma var nettopp på Kreta, de fløy med Norwegian. Jeg vet ikke nøyaktig hva det kostet, men tror de fikk en god pris. Dog var dette i september/oktober.

Gammel 06-11-14, 11:36   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fabelastisk, her.

Hva med Kroatia? Mange muligheter til å leie hus, fine strender, billig, ikke alt for mange nordmenn ennå, relativt rimelige flybilletter, mulighet for dagsturer til Italia osv.

Det er absolutt en mulighet altså. Men det er jo mest stein og behov for badesko. Jeg har lyst til å gi Hiawata opplevelsen av smaragdgrønt vann og hvit sand.

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Så morsomt, det er sønnen min også. Vi var på Kreta i høstferien og han og besteforeldrene dro til Knossos en dag - det var utrolig spennende og interessant for han, så det anbefales. Vi var også på Spinalonga, fasinerende historie der også.

Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det holder jeg med deg i.

Mamma var nettopp på Kreta, de fløy med Norwegian. Jeg vet ikke nøyaktig hva det kostet, men tror de fikk en god pris. Dog var dette i september/oktober.

Ja, vi reiser jo midt i sommerferien, så prisene er deretter.

Sist redigert av Tallulah : 06-11-14 kl 11:45.
Gammel 06-11-14, 11:42   #47
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner ikke helt hvorfor jeg dro inn Kroatia, jeg som har bestilt tur til Kreta med familien i sommer...

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 11:45   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fabelastisk, her.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg dro inn Kroatia, jeg som har bestilt tur til Kreta med familien i sommer...

Gammel 06-11-14, 12:01   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Det var en sandstrand der jeg var på Sardinia. Den var fake og stappfull av turister. Vi bodde på fjongt hotell (alt er veldig fjongt og fæncy når svigermor spanderer ) på andre siden av byen og der var det klipper som de lokale badet på. Krystallklart vann, men virkelig ikke optimalt for barn. Vi var der bare en gang og ellers var vi faktisk ved saltvannsbassenget på hotellet (noe jeg synes er kjipt da jeg liker strand, men ikke partystrender fulle av svensker og nordmenn). Vi snakket med noen av de lokale og de sa at de aldri dro på sandstranda, og det kan jeg forstå, den var ikke hyggelig. Så vidt jeg forsto var det steinstrand eller klipper som er det "naturlige" på Sardinia- litt som i Kroatia m.a.o. Fantastisk is da. Himmelsk pistasjis .

Vi var på Lefkas og der hadde de veldig flotte strender. Men det var kanskje en del bølger på noen av de . Uansett var det en ganske hyggelig øy. Vi var der i August og selv om massene fra skandinavia hadde forlatt åstedet så var det jo fremdeles sesong for resten av Europa. Men hverken øya, restaurantene eller strendene var veldig fulle. Vi leide scooter og dro rundt. Maten var ikke all verden da, typisk gresk med unntak for noen hederlige unntak.
Men Kreta er jo kjempefint.

Gammel 06-11-14, 12:04   #50
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor i alle dager var det du var på Sardinia, Vianne? Det er mengder av perfekte, naturlige sandstrender der, altså!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 12:20   #51
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvor i alle dager var det du var på Sardinia, Vianne? Det er mengder av perfekte, naturlige sandstrender der, altså!

Ja, hva het det igjen. Alghero? Vi dro ikke så mye rundt, men litt. Var der en uke nå i August. Og jeg synes som sagt det var kjipern . Eller, det var chartersyden.

Gammel 06-11-14, 12:44   #52
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alghero er nok definitivt best i lavsesong, vi var der på påsketur et år (de har en fantastisk påskeprosesjon!). Men jeg har også vært på Costa Rei i sør, hvor det virkelig er milevis med perfekt sandstrand, i ødemarken på vestkysten (Sinis-halvøya) og helt i nord, og alle de stedene var det mye fine strender.

Gammel 06-11-14, 12:50   #53
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ja, hva het det igjen. Alghero? Vi dro ikke så mye rundt, men litt. Var der en uke nå i August. Og jeg synes som sagt det var kjipern . Eller, det var chartersyden.

Nyere Alghero by er litt 70 tall kjipern. De fine strendene med klart vann, lys strand og furuskog starter forbi sykehuset, retning Fertillia. Der er det langt mellom skandinavere. Videre er stranden Le Bombarde som er postkortvakker, enda lengre til Stintino som de kaller Karibien. Det går ofte lokalbusser for en euro, også til sen kveld i høysesongen.
Sjarm og restauranter er i gamlebyen. Men restauranter og iskiosker også i den nyere bydelen.

Gammel 06-11-14, 12:51   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Ja. Jeg hadde blitt forestilt at Sardinia var noe Helt Annet enn syden. Men det var det ikke der vi var. Det var vel rimelig fullt over hele øya, vi booket bord uansett hvor vi skulle fordi pågangen på de gode restaurantene var så stor.

Også kan man kanksje ta med at Sardiniaturen kom rett etter i tre uker i Amerikalandet i sommer, så jeg var egentlig ferdigferiert .

Gammel 06-11-14, 12:54   #55
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Nyere Alghero by er litt 70 tall kjipern. De fine strendene med klart vann, lys strand og furuskog starter forbi sykehuset, retning Fertillia. Der er det langt mellom skandinavere. Videre er stranden Le Bombarde som er postkortvakker, enda lengre til Stintino som de kaller Karibien. Det går ofte lokalbusser for en euro, også til sen kveld i høysesongen.
Sjarm og restauranter er i gamlebyen. Men restauranter og iskiosker også i den nyere bydelen.

Vi bodde på den siden av byen der gamlebyen lå. Rett i utkanten. Det var jo pent.

Nei, jeg ser jeg er veldig negativ. Men Sardinia har vært så skrytt av, og så omtalt lenge nå, som "noe annet". Både miljø, mengden turisme og mat. Så forventingene var skyhøye. Og i all ærlighetens navn så var det syden på linje med Rhodos i Alghero. Bedre mat, men jeg var ikke råimponert til tross for enormt stive priser.

Sist redigert av Vianne Rocher : 06-11-14 kl 13:02.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 13:42   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dere hadde likt Naxos, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 13:50   #57
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Mitt generelle tips er å ikke dra noen steder ved Middelhavet i august. Det er for fullt og varmt og alt blir bare fælt.

Gammel 06-11-14, 14:04   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tror vi skal satse på to uker tidlig ferie i år, så snart skoleferien er i gang, også hytterferie i Norge mot slutten av juli i stedet.

Gammel 06-11-14, 15:03   #59
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hvor kan man bo hvis man flyr til Heraklion? Må man leie bil?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:22   #60
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Rethymnon ligger ca midt mellom Chania og Heraklion. Det er også flere mindre steder både øst og vest for Heraklion langs kysten som er fine. Panormos og Bali ligger mellom Rethymnon og Heraklion, det gjør også Hersonissos, og det er mer naturlig å fly til Heraklion enn Chania. Eller Agios Nikolaos, som ligger øst for Heraklion. Koselig by. Du må ikke leie bil nei, men ønsker du å se mer enn bare det evt. lille stedet du er på, er bil en fin ting. Evt. arrangerte turer.

Vi fløy alltid til Heraklion når vi skulle til Rethymnon. Det er først de siste 6 årene omtrent at flyene nå går til Chania. For å komme til Sitia er jeg usikker på om man må kjøre fra Heraklion eller om man kan fly, direkte eller innenlands.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.