|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?
Dette må jeg undersøke nærmere, skjønner jeg. Hiawata er jo svært interessert i gresk mytologi.
Jeg tror ikke det faller innunder det resten av familien betegner som en "enkel ferie".
Ja, vi trenger en billig ferie i år, tror jeg.
|
|
|
#23 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?De fineste strendene jeg vet om i Hellas – da snakker vi tropisk kritthvitt/turkis – er på Koufonisi og Donousa, som er to ørsmå øyer sør for Naxos. Der er det imidlertid ikke stort annet. De er fine å kombinere med Naxos, som er en stor øy med mye forskjellig rart, inkludert tempelruiner og interessante fjellandsbyer, og også flotte strender (finere og villere jo lenger sør man kommer). En typisk leiebiløy. Den andre opplagte kombinasjonen er Amorgos, som er dramatisk og fjellete og har et fantastisk dramatisk kloster klæsjet fast i fjellsiden, og en fin liten badeplass rett under hvor man kan svømme ut og beundre klosteret nedenfra. (Jeg vet jeg sier dette hver gang, men jeg mener det fortsatt.)
|
|
|
#24 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Du vil til Italia, Abruzzo. 100% Italiensk, nydelige blåflagg strender, villaer, naturreservater. RyanAir flyr til Pescara, men det er fult mulig å fly med hvem som helst til Bologna for så å ta toget to til tre timer. Leiebil er å anbefale for naturopplevelser. Legger ved strandbaren, stranda og favorittvinen til 3,88 €, som koster nesten 200,- i Norge. Dette er fra Sivi Marina.
|
|
|
|
#25 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Vi skal for øvrig til Kreta, og planlegger vel å loffe rundt på sørkysten.
|
|
|
#26 |
|
Tidsklemma
|
Jeg syns Rethymnon er en liten og sjarmerende by med nydelig strand. Og det er mange feriehus å leie i området: http://www.homeaway.no/ferie-leiligh...-omradet/r2978
|
|
|
|
#27 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Jeg synes Sardinia var skuff. Maten var OK, men ikke så mye mer. Til tross for at vi booket bord på fæncyrestauranter hver kveld utenom da vi dro på å spiste flere meter pizza(til glede for barna og meg
|
|
|
#28 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Sånn her strand snakker vi (med strandballspillende Toffebarn):
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Ja! Sånne strender vil jeg ha! Det er på de småøyene det ikke finnes noe annet å gjøre? Går det an å dra på dagsturer dit? Hiawata vil ikke loffe. Jeg har ikke fått et roadtrip-barn.
|
|
|
#30 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Det går an med dagsturer fra Naxos, men jeg vil ikke anbefale det. Personlig synes jeg det er ekstremt deilig å henge rundt på Koufonisi i opp mot en uke, og bruke all tid på å spise (det er flere bra restauranter!) og rusle turer til de forskjellige strendene. Kombinere med én annen øy?
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Når er det dere skal dit da? Kanskje en mulighet for å møtes en gang underveis?
Jeg har bare vært i Hellas en gang, på fastlandet, og ble ikke veldig imponert over maten. Generelt er ikke gresk mat høyt på lista når det gjelder å velge ferie. Høvdingen er fornøyd bare han får øl. Hiawata hvis han får is. Jeg hvis jeg får yoghurt.
|
|
|
#32 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Barna våre liker å bli kjent på ett sted. De liker å forholde seg til samme strand, iskiosk og hotell på en og samme ferie. Vi har bestemt oss for å bli kjedelige, reise tilbake til steder vi har vært fordi barna gleder seg ekstra til å se igjen stedene.
|
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Jeg liker jo også egentlig godt å være lenge på et sted og bli kjent, så jeg skjønner greia hans altså. Vi var på en liten roadtrip i sommer, og han ble bare stressa, stakkar.
|
|
|
#34 |
|
kamerat
|
Med en gang skoleferien begynner. I'll keep you posted.
Det finnes utrolig mye traust og kjedelig gresk mat, men det finnes noen spenstigere steder også, og Koufonisi hadde fått seg et par av dem. Øl, is og yoghurt er selvsagt garantert overalt.
|
|
|
#35 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?En god oversikt over strender på Kreta; hvor de ligger og bilder. Den ved Frangokastello er ganske lang med finkornet sand og klart vann. Vai har jeg aldri vært, men har hørt at den er veldig flott. Ellers er det jo et hav å velge i, noen finere enn andre. Både stein og sand.
|
|
|
#37 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Har du sjekket kun fly med f.eks Ving, Star Tour etc? Du kan også fly til Heraklion/Iraklion.
|
|
|
#40 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?Når er det du har tenkt til å reise da? Vi har ikke kjøpt billetter enda, og sjekket nå siden du skrev at det var så dyrt. Men jeg får hele familien frem og tilbake for 10 000. Er det så ille?
|
|
![]() |
|
|