Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det ok å sette begrensning på antall gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-14, 12:33   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?

Vi har gjort det samme overfor svigers, det er faktisk nesten ti år siden nå og det har funket sånn nogenlunde. I tillegg hjalp det at de fikk 4 ekstra barnebarn.

Svigers er kvantitet fremfor kvalitet-folk og ville så gjerne drukne vesla i pakker. Mens hun ble helt utslitt og etterhvert apatisk av alle gavene. Det bør nevnes at hun var første barnebarn på begge sider, har mange onkler og tanter, lenge hadde to oldemødre i tillegg til faddere og venner av familien som ville gi henne gave. Det var et fjell!

Men vi fikk roet det ned og er glad vi tok den runden, særlig med tanke på at det er kommet flere barn til senere. Skulle 5 barn få og åpne nærmere 50 gaver hver?

Vi tok dog denne praten pr. telefon. Ble mykere i kanten og tatt greit i mot. Mannen tok det selv, det er hans foreldre.

Gammel 03-11-14, 12:33   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Helt greit, men jeg ville nok også hatt en litt lettere tone. Det kommer jo an på hvilken tone en har generelt, så klart. Våre har også fått mye smådill innimellom, og det blir jo alt for mye. Vi sparer noen pakker til neste dag mens de er så små som nå (snart 2 og 3,5)

Gammel 03-11-14, 12:57   #23
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt dette problemet siden vi fikk de to første, og det er i hovedsak min mor som tar helt av på gavefronten. De har fått så sinnsykt med gaver at jeg regelrett skjems, og i likhet med hva dere opplever rakk de aldri å ønske seg noe, eller glede seg over en og en gave - det ble rett og slett en forventning at de fikk noe hele tiden, og de utviste heller ikke forsiktighet med tingene fordi vi jo "bare kunne kjøpe nytt". Så vi ga beskjed. Mange ganger. Da det ikke funket ga vi krassere beskjed. Da det heller ikke funket begynte jeg å beslaglegge gavene. Noe returnerte vi til butikken, og brukte på bursdagsgaver til barnas venner. Noe ligger fortsatt i garasjen - uåpnet. En god del har vi gitt bort til andre.

Vi ønsker ikke å ha et hus fullt av leker som slenger alle veier, eller unger som ikke får noe forhold til tingenes verdi eller det å spare seg opp/ønske seg noe, og v e l d i g klar tale var det eneste som til slutt nådde noenlunde frem. Jeg skjønner derfor tonen i meldingen din, og reagerte ikke nevneverdig over den - men kan hende jeg er blasert etter å ha vært gjennom det selv.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 13:07   #24
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke gjort det, og i hvert fall ikke på en slik måte som beskrevet.
Det hadde ikke vært verdt en potensiell feiltolkning og at noen kanskje ble såret.

Jeg forstår dog at for noen kan det bli mye, men da hadde jeg heller løst det litt der og da i situasjonen. Spart noen gaver til senere, og hjulpet litt i settingen. Men å legge seg borti gaver - gaver som for noen er valgt i beste mening og med ønske om å glede - det er jeg forsiktig med. Jeg tror også det verste kjøpestyret går over etter hvert når ungene blir eldre, det blir vanskeligere å finne noe, og man får gjerne flere barnebarn. Det er også greit når ungene ønsker seg helt konkrete ting, og er forbi lekefasen. Da utgår alt dill av seg selv.

:digresjon:
Også er det noe med hva man kan mene om gaver. Kan man bestemme antall, kan man bestemme pris, og kan man i ytterste konsekvens bestemme hva? Og kan man bli sur om man får noe man ikke har ønsket seg? Ja kan man bli sur over gaver? Hva med skuffet? Det er litt sånn touchy, da det på en side handler om giverglede, takknemlighet og det å se en annen person, samtidig som det også synliggjør manglende interesse, smålighet og forskjeller. For hva er en gave i dag?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 13:07   #25
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er helt i orden, men ville nok tatt det muntlig.

Som et a propos, så er det heller ikke så gøy for andre barn som feirer sammen med gavehaug-unger bestandig. Min familie og svigerfamilie er kvalitet fremfor kvantitet, og det er ikke svigerfamilien til søsteren min. Livet er urettferdig og alt det der, men mine barn ble ganske lei seg det året de fikk mindre gaver til sammen enn vesle kusine fikk. Det må de selvsagt bare tåle, men vesle kusine gikk lei og var helt uinteressert før hun var halvveis. Da må det være greit å be slekta moderere seg, eller i det minste pakke litt flere ting i samme pakke.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 13:14   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går absolutt an å begrense gaveberget, men jeg ville gjort det på en annen måte enn ved å sende en Mail av denne typen.
Min mor hadde blitt dødelig fornærmet om hun hadde mottatt noe sånt!
Og det hadde gått utover ungene, og i stor grad meg!

Vi er veldig konkret i ønsker til jul(og bursdager), har pratet sammen og alle er inneforstått med at ungene og vi ønsker oss ordentlige ting, eller bidrag til større ting som står på ønskelistene.

Gammel 03-11-14, 14:04   #27
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne også funnet på å begrense hvis det tok helt av. Jeg har styrt noe ved hvilke ting jeg setter på ønskelista også. Hvis jeg setter bare fornuftige ting kommer det mest fornuftige ting, hvis jeg ønsker mye smått dill kommer det mye smått dill osv.

Gammel 03-11-14, 14:37   #28
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en svigermor som bør begrenses, hun kjøper billig fra Havaristen, Fretex og loppis fra romjul til jul. Jeg kan se at det oppfattes som utakknemlig, men det er også av miljøhensyn når flere av gavene har kort leve og brukstid. Mann har prøvd å snakke sin mor til fornuft, men ikke i store nok bokstaver.

Gammel 03-11-14, 17:02   #29
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vedrørende hvorvidt det er foreldrenes ansvar å sette/ytre ønske om begrensninger på gavene eller ei: Så langt som det gikk i vårt tilfelle hvor ungene ble utakknemlige, uforsiktige, og mistet muligheten til å kjenne på følelsen av å ønske seg noe, spare seg opp til noe og i det hele tatt verdien av alt dette mener jeg at man som foreldre ikke bare har lov til, men også ansvar for, å begrense denne dårlige påvirkningen. Jeg ønsker ikke at ungene mine skal bli ufordragelige, og til tider var dette tendenser vi så som helt klart hadde direkte relasjon til dette (det var snakk om gaver hver uke, og gjerne type Lego politistasjon på en vanlig ukedag). Vi prøvde selvsagt å realitetsorientere og irrettesette/veilede der og da, og på alle mulige måter i noen år før vi til slutt måtte sette foten ned. Og vi hadde flere familiemedlemmers fot på vår side, for å si det sånn.

Jeg syns ikke nødvendigvis snillisme er det beste for barna i gitte situasjoner - selv ikke når det gjelder noe så uforpliktende som gaver (man må ha lov til å takke nei til gaver selv om det er en hyggelig gest sånn i utgangspunktet).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 17:25   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke slik at alt som gjøres i beste mening et bra, og jeg synes det er helt greit at man som forelder setter begrensninger. Måten man gjør det på vil jo gjerne gjenspeile relasjonen ellers. Mine foreldre var veldig rause med godteri og annet usunt, noe som bare ikke gikk da de så eldstemann flere ganger i uken i en periode. De mente det godt, selvsagt, men det var jo overhodet ikke til å leve med. Alternativene var å begrense dem, eller sørge for at de så ham sjeldnere. Da var førstnevnte greiest, selv om de ble litt fornærmet sånn umiddelbart.

Gammel 03-11-14, 17:28   #31
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest meldinga du har sendt er heilt innafor, særleg med tanke på at de har forsøkt å ta dette opp munnleg fleire gonger. Eg ville nok tenkt at det var litt krast, dersom det var første beskjeden om temaet, men det er det - så vidt eg har skjønt - ikkje.

Eg synest det er fint at de vektlegg at ho skal få glede seg over det ho får. Det er jo det motsette av å vere utakknemlig, tenker eg.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 17:55   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Vedrørende hvorvidt det er foreldrenes ansvar å sette/ytre ønske om begrensninger på gavene eller ei: Så langt som det gikk i vårt tilfelle hvor ungene ble utakknemlige, uforsiktige, og mistet muligheten til å kjenne på følelsen av å ønske seg noe, spare seg opp til noe og i det hele tatt verdien av alt dette mener jeg at man som foreldre ikke bare har lov til, men også ansvar for, å begrense denne dårlige påvirkningen. Jeg ønsker ikke at ungene mine skal bli ufordragelige, og til tider var dette tendenser vi så som helt klart hadde direkte relasjon til dette (det var snakk om gaver hver uke, og gjerne type Lego politistasjon på en vanlig ukedag). Vi prøvde selvsagt å realitetsorientere og irrettesette/veilede der og da, og på alle mulige måter i noen år før vi til slutt måtte sette foten ned. Og vi hadde flere familiemedlemmers fot på vår side, for å si det sånn.

Jeg syns ikke nødvendigvis snillisme er det beste for barna i gitte situasjoner - selv ikke når det gjelder noe så uforpliktende som gaver (man må ha lov til å takke nei til gaver selv om det er en hyggelig gest sånn i utgangspunktet).

Jeg er så enig, så enig med deg!

Gammel 03-11-14, 18:12   #33
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde syntes det var greit å få en hyggelig beskjed dersom noen mente jeg kjøpte for mange gaver, men hadde jeg fått beskjeden i den tonen der hadde jeg blitt småsur.

Gammel 03-11-14, 18:36   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jepp. Jeg synes det er greit å sette grenser for slik, men mailen er ikke spesielt hyggelig, og jeg hadde blitt satt ut av å få en slik melding fra egne barn eller svigerbarn.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg hadde syntes det var greit å få en hyggelig beskjed dersom noen mente jeg kjøpte for mange gaver, men hadde jeg fått beskjeden i den tonen der hadde jeg blitt småsur.

Men syns dere ikke det er forståelig at beskjed nummer 10 eller 20 er i en annen tone enn den første beskjeden, for det er det jeg tolker at dette er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 18:42   #35
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men syns dere ikke det er forståelig at beskjed nummer 10 eller 20 er i en annen tone enn den første beskjeden, for det er det jeg tolker at dette er.

Jeg oppfatter ikke dette som om det er gitt 10 og 20 beskjeder forut.

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Vi sliter med at besteforeldrene til Lille Persille er ekstremt glad i å kjøpe gaver til henne, spesielt svigerforeldrene mine. Hun regelrett drukner i gaver, og huset vårt blir stappfult av alt mulig rart. Vi trodde det skulle bli bedre når svigers fikk barnebarn nummer to, men neida.
.

Gammel 03-11-14, 18:44   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg oppfatter ikke dette som om det er gitt 10 og 20 beskjeder forut.

Muntlige begrensninger er gitt ved de to foregående bursdagene og i fjor til jul, uten at det nådde igjennom. Dog ikke så konkret på antall gaver.

Tar til meg at den kanskje var litt krass, men er veldig oppgitt over at det ikke synker inn.

Jeg konstaterer i alle fall at dette har vært tatt opp flere ganger over to år, minst, og da syns jeg det er lov til å være Veldig Tydelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 18:51   #37
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Ok, jeg svarte ut fra HI, men synes fortsatt tonen er kjip.
Jeg har rett og slett ikke trua på sånne surbeskjeder, kanskje det minsker antallet gaver, men lager kjip stemning.

Gammel 03-11-14, 19:06   #38
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Here we go again, tenk snart er det jul her på Fp! Og med førjulstiden kommer gavetrådene og ingenting gir vel julefred og -fryd som gavedissetradisjonen!
De er for mange, for få, for små og for store, de er ofte feil og ikke i tråd med hva man har sagt og bestemt og dessuten er de unødvendige, urettferdige og til om med umoralske. Gaver, ass.
Jeg ville for øvrig aldri valgt å sende en slik melding til noen, jeg synes meldingen var uvennlig, utakknemlig og krass.

.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 19:08   #39
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er med Drømmedama egentlig.

Gammel 04-11-14, 00:19   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår godt behovet for å begrense, og vi har gjort det samme, men da muntlig og med en veldig tydelig anerkjennelse og takknemlighet for gavmidlheten og ønsket om å glede som ligger bak. Jeg syns meldingen var skrekkelig uhøflig og utakknemlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.