|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva regnere du med å bruke på pakkekalender til ett barn i år? | |||
| 0-200 kroner |
|
5 | 10,87% |
| 200-400 |
|
16 | 34,78% |
| 400-600 |
|
8 | 17,39% |
| 600-800 |
|
6 | 13,04% |
| 800-1000 |
|
3 | 6,52% |
| Over 1000 kroner |
|
8 | 17,39% |
| Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Jeg kan ikke fordra ræl og "unyttige" ting så det prøver jeg å styre unna (med noen få innslag siden ungene er i rælelskerfasen). Dermed blir kalenderne ditto dyrere, men det hjelper i stor grad på at jeg fyller den med ting som de uansett hadde fått, bare at jeg nå sparer det opp gjennom høsten og pakker det inn i stedet. Eksempler på dette er nye truser, fingervanter og -votter, hårpynt, badeskum, tannbørster, tannbørsteglass, sjokoladenisse på lørdagene, Nøtteknekkeren som vi uansett skal se (men det vet ikke de), pom poms (de så de jeg har pyntet med på Lillesøsters rom og ville ha selv også), osv. Kjøper gjerne en større pakke med hårstæsj og deler opp. Eller hårfargegelé til guttene. Nå er de tomme for slike loom bands så der tenkte jeg å kjøpe en stor multipakke som selges på Obs for 149,- og fordele på alle tre kalenderne over flere dager. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Vi har pleid å legge mye penger i kalenderen og det blir nok over 1000 kroner hvis man inkluderer alt. Kinobesøk for 2 unger kommer jo på en del penger, og det har vi pleid å ha som en kalendergave. Det samme gjør safran som de får den 12. desember slik at vi kan bake til Lucia. Jeg gidder ikke å løpe ræl, så ungene får beskjed om at alle småting som de ønsker seg kommer i kalenderen. Så de får ulltøy, sokker, tegnesaker, hårpynt (snuppa) osv. Det blir få tradisjonelle leker.
|
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Det blir forresten litt penger her også, kombinasjon av ræl og nytte. Jeg er ikke sikker på pris. De får pysj en dag, men det trenger de. Ellers litt blyanter og slikt, og diverse fra ebay. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Jeg krysset av for 0 - 200, men det blir nok i overkant av 200,- Kanskje mot 250,-.
|
|
|
#25 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Jeg aner ikke, men 400,- totalt er maks tror jeg. De får bare gaver de dagene de er hos meg. Det er også aktiviteter som pepperkakebaking og pynting av juletreet. Da får pepperkakeform og juletrepynt.
|
|
|
|
#26 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Jeg svarte nesten 600,- pr kalender. Jeg kjøpte forskerfabrikken sin i fjor. Det ble nesten 400,- per barn bare der. De får også mye de ville fått uansett, strømpebukser til jul, ullsokker og kinobilletter. Det blir mye penger av det.
|
|
|
#27 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Ca 300 tror jeg. De får en blanding av nyttige ting og "ræl". Jeg er ikke så opptatt av at en julekalender skal være fornuftig, det er ment som en hyggelig liten overraskelse hver morgen og de blir glade for alt de får.
|
|
|
#28 |
|
flisespikker
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Jeg har bestilt 12 pakker fra Forskerfabrikken, så det blir jo over 500 bare det. Så kan det være vi putter i litt ting som vi ville kjøpt uansett (kinobilletter, for eksempel, eller ipad-spill), og så får vi se hva resten blir. "Ræl" er uaktuelt, men litt sjokolade skal vi nok tåle.
|
|
|
#29 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Jeg bestilte akkurat 12 pakker fra forskerfabrikken, det ble litt over 600 med porto. I tillegg kommer det vel til 2-300kr til, men dette er felles for alle 4 jentene. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?6-700 for begge to, stemte dermed feil ettersom jeg ikke leste at det var for ett barn før etterpå. Jeje. De får fire litt større pakker hver søndag i advent.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Er det for sent å kjøpe fra Ebay nå? Hvilke land utgår på grunn av for lang postgang? Kina er sikkert for sent. Storbritania? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Det burde gå bra uansett. Jeg får de aller fleste pakkene i løpet av 1-3 uker enten de kommer fra Kina eller England, men du burde absolutt ikke vente noe mer i allefall. Noen tar dessverre lenger tid. I september bestilte jeg fotballmål til storebrors bursdagskake. De har fremdeles ikke kommet og jeg håper virkelig de rekker det.
|
![]() |
|
|