Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva regnere du med å bruke på pakkekalender til ett barn i år?
0-200 kroner 5 10,87%
200-400 16 34,78%
400-600 8 17,39%
600-800 6 13,04%
800-1000 3 6,52%
Over 1000 kroner 8 17,39%
Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-14, 22:08   #21
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?

Jeg kan ikke fordra ræl og "unyttige" ting så det prøver jeg å styre unna (med noen få innslag siden ungene er i rælelskerfasen). Dermed blir kalenderne ditto dyrere, men det hjelper i stor grad på at jeg fyller den med ting som de uansett hadde fått, bare at jeg nå sparer det opp gjennom høsten og pakker det inn i stedet. Eksempler på dette er nye truser, fingervanter og -votter, hårpynt, badeskum, tannbørster, tannbørsteglass, sjokoladenisse på lørdagene, Nøtteknekkeren som vi uansett skal se (men det vet ikke de), pom poms (de så de jeg har pyntet med på Lillesøsters rom og ville ha selv også), osv. Kjøper gjerne en større pakke med hårstæsj og deler opp. Eller hårfargegelé til guttene. Nå er de tomme for slike loom bands så der tenkte jeg å kjøpe en stor multipakke som selges på Obs for 149,- og fordele på alle tre kalenderne over flere dager.

Og så syns jeg det er kjekt å lage/kjøpe julepynt som de kan pynte med på rommene sine. Husker jeg fikk det i min kalender, og den pynten er jo helt spesiell den dag i dag. De selger jo DIY-kit hos Panduro med f eks 3-pk engler/nisser og så fordeles det én i hver pakke mens mor har lim og maling på bakrommet.

Og den dagen vi skal bake pepperkaker pakker jeg inn pepperkakeform (men det begynner vel å bli siste året hvor jeg kan gjøre det og det fortsatt er en overraskelse ). Den første dagen pakker jeg gjerne inn de andre kalenderne de har (sjokolade og Lego City/Frozen/Playmobil som det blir i år). Og så er det noen ledige luker til dill og helt unyttige ting.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:27   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pleid å legge mye penger i kalenderen og det blir nok over 1000 kroner hvis man inkluderer alt. Kinobesøk for 2 unger kommer jo på en del penger, og det har vi pleid å ha som en kalendergave. Det samme gjør safran som de får den 12. desember slik at vi kan bake til Lucia. Jeg gidder ikke å løpe ræl, så ungene får beskjed om at alle småting som de ønsker seg kommer i kalenderen. Så de får ulltøy, sokker, tegnesaker, hårpynt (snuppa) osv. Det blir få tradisjonelle leker.

Gammel 27-10-14, 22:40   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir forresten litt penger her også, kombinasjon av ræl og nytte. Jeg er ikke sikker på pris. De får pysj en dag, men det trenger de. Ellers litt blyanter og slikt, og diverse fra ebay.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:47   #24
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg krysset av for 0 - 200, men det blir nok i overkant av 200,- Kanskje mot 250,-.
Jeg kjøper det meste på ebay og andre nettbutikker (blant annet får de en del aktiviteter kjøpt fra bakerross.co.uk) og pysjen de får lillejulaften er også nettkjøpt.
Noen av gavene koster bare et par kroner hver, mens pysjen koster mellom 50,- og 100,-.

Gammel 27-10-14, 23:45   #25
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg aner ikke, men 400,- totalt er maks tror jeg. De får bare gaver de dagene de er hos meg. Det er også aktiviteter som pepperkakebaking og pynting av juletreet. Da får pepperkakeform og juletrepynt.
Handlet med hell på ebay i fjor og tenker å gjøre det samme i år. De har både strikker (til armbånd), fotballkort og trashpack på ønskelista.

Gammel 28-10-14, 10:22   #26
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte nesten 600,- pr kalender. Jeg kjøpte forskerfabrikken sin i fjor. Det ble nesten 400,- per barn bare der. De får også mye de ville fått uansett, strømpebukser til jul, ullsokker og kinobilletter. Det blir mye penger av det.

Gammel 29-10-14, 10:19   #27
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ca 300 tror jeg. De får en blanding av nyttige ting og "ræl". Jeg er ikke så opptatt av at en julekalender skal være fornuftig, det er ment som en hyggelig liten overraskelse hver morgen og de blir glade for alt de får.

Gammel 29-10-14, 10:24   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt 12 pakker fra Forskerfabrikken, så det blir jo over 500 bare det. Så kan det være vi putter i litt ting som vi ville kjøpt uansett (kinobilletter, for eksempel, eller ipad-spill), og så får vi se hva resten blir. "Ræl" er uaktuelt, men litt sjokolade skal vi nok tåle.

Gammel 29-10-14, 10:38   #29
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bestilte akkurat 12 pakker fra forskerfabrikken, det ble litt over 600 med porto. I tillegg kommer det vel til 2-300kr til, men dette er felles for alle 4 jentene.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 15:58   #30
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

6-700 for begge to, stemte dermed feil ettersom jeg ikke leste at det var for ett barn før etterpå. Jeje. De får fire litt større pakker hver søndag i advent.

Gammel 02-11-14, 20:01   #31
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det for sent å kjøpe fra Ebay nå? Hvilke land utgår på grunn av for lang postgang? Kina er sikkert for sent. Storbritania?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 20:52   #32
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det burde gå bra uansett. Jeg får de aller fleste pakkene i løpet av 1-3 uker enten de kommer fra Kina eller England, men du burde absolutt ikke vente noe mer i allefall. Noen tar dessverre lenger tid. I september bestilte jeg fotballmål til storebrors bursdagskake. De har fremdeles ikke kommet og jeg håper virkelig de rekker det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.