Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva regnere du med å bruke på pakkekalender til ett barn i år?
0-200 kroner 5 10,87%
200-400 16 34,78%
400-600 8 17,39%
600-800 6 13,04%
800-1000 3 6,52%
Over 1000 kroner 8 17,39%
Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-14, 16:44   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?

I omgangskretsen vår synes hjemmelagede pakkekalendere å ha tatt av hva gjelder pris. Vi har bevisst forsøkt å holde oss innenfor det rimelige, men ser jo at litt vil det koste med mindre det blir mye "ræl".

Uansett - hva ligger egentlig slike pakkekalendre på i omfang?

I år får minstemann pakkekalender (type småting, twist etc), mens Vesla får Vitas adventskalender (200,- tror jeg den kostet.) Hun liker sminke/negellakk etc, og da er det billigere med en slik ferdigversjon.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:02   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?

De var billigere før da ungene var mindre, med hårstrikker og sånt. Nå brukes de litt til å gi ting som er i grenseland "trenger og foreldre dekker" og "lyst på og må betale sjøl", som en ny t-skjorte til 150 kroner, hobbystæsj o.l. Men i pris kan det helt fint også være en legofigur til tjue kroner (fra en større pakke kjøpt på ebay), eller en liten sjokolade. Vi har blanding av pakker og opplevelser i kalenderen, og det er klart, en kinobillett til en julefilm koster jo litt når tre-fire stykker skal dra, eller når det er en adventstur til Tivoli i København. Så jeg vil si at prisen varierer fra 15 kroner til et par tusen. Men Tivolituren kunne jo helt fint ikke hatt noe med adventskalenderen å gjøre. Vi har også "bake pepperkaker", "hogge juletre" og "bake med mormor" som aktiviteter, uten at jeg har tenkt å begynne å regne på ingrediensene eller meterprisen på gran.

Gammel 27-10-14, 17:03   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

I år ønsket de seg, og får, Lego-kalender, men i fjor, da de hadde pakkekalendere, regnet jeg ut at innholdet kom på nesten 1000 kroner til hver. Alt for mye, synes jeg.*

*Med mindre man putter ting som reiser man ellers ville tatt i kalenderen, da, slik som Acsa beskriver.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:11   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har lagt listen lavt. Dog synes jeg det er lettere å fylle kaleder til jenter, vi har brukt mye strikker, spenner og småstash til jenta vår. Begge har fått blyanter eller tusjer, eller vi har delt opp puslespill, ofte har det da kostet bare noen få kr per dag. Godteri på helg, litt julepynt til rommene, pepperkakeformer ++. Om de hadde vært misfornøyde med ordningen hadde den blitt avviklet, ikke oppgradert.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:50   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden har en pakkekalender på mellom 3-400 i år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 18:06   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge guttene får puslespill i sine pakkekalendere. De betalte jeg samlet under 250 kr for fra biit.no, hvis jeg ikke husker feil. I år får ikke eldste så mye annet (etter avtale med meg), men litt sjokolade her og der. Minsten får litt småting i tillegg til puslespillet. Snittprisen blir under 250 kr, vil jeg tro.

Gammel 27-10-14, 18:08   #7
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

De tre "barna" (17, 20 og 22) får 12 pakker hver i kalenderen, det er fairtradegodteri noen dager, undertøy, frisørtime og pyntestrømpebukser andre dager, litt tull og tøys også. Jeg tipper kvalifisert at vi bruker omtrent 700 NOK per avkom.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 18:10   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn deler kalender, de får hver tredje dag og sammen 1., 23. og 24. Førsteklassingen får hårdill, viskelær, blyanter etc. Ungdommene får lydbok, neglelakk, renseservietter og slikt. Hele kalenderen kommer vel på ca 500 kr, da er det altså til tre barn.

Gammel 27-10-14, 18:46   #9
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mine tre deler kalender, og får pakke hver sin dag. Aktiviteter i helgene. Hvis jeg ikke regner med aktivitetene, kommer kalenderen totalt på 500 kroner. De får viskelær, sprettball, klistremerker, nøkkelring, neglelakk, såpebobler, notisblokk, en felles film osv. Det dyreste i kalenderen er en mascara til storesøster (den ville jeg vel kommet til å kjøpe til henne uansett). Aktivitetene er stort sett ting vi gjør uansett, som baking, juletrehenting osv, men i tillegg en kinotur og en tur i svømmehallen. Hvis jeg regner med svømmehall og kino kommer vi vel opp i 1200 kroner totalt, altså 400 kroner per barn. Det ville altså vært hakket billigere med ferdigkalender, men så ville vi sikkert dratt på kino for å se julefilm likevel, så det ville gått opp i opp økonomisk.

Gammel 27-10-14, 18:58   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Da vi hadde pakkekalender havnet vi godt over 1000 ja. Det var med kinobilletter og den slags. Jeg synes det var dyrt og arbeidssomt i forhold til podens entusiasme. Han ble selvsagt glad for teater og svømmehall, men han er minst like happy med Legokalender. Så da har jeg droppet pakkekalender fra lista.

Gammel 27-10-14, 19:01   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det vert vel nærare 400 enn tohundre.

Gammel 27-10-14, 19:02   #12
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lager pakkekalender til min 11 åring. Tror jeg skal klare å holde meg til 200kr. Hander alt på Ebay.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 19:06   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det pleier å bli rundt 500 per kalender.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 19:19   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Her får ungene annenhver dag (9-åringene en dag, 15 og 18-åringen en dag).
Pris pr dag pr barn ligger på 5-15,- Tipper hvert barn koster ca 150,-
Kjøper omtrent alt på ebay.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 20:10   #15
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde pakkekalendere til ca 300, men droppa det i fjor for eldste surna de dagene det ikke var sjokolade. Nå har vi kun sjokoladekalendere til 10 kr. Fæl sjokolade, men fornøyde unger.

Gammel 27-10-14, 20:14   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Rundt 200 kr i år. Kjøpt mengder med pokemon-figurer og trash pack ++ på ebay. De har hatt lego-kalender de to siste årene, og er litt lei den.

Gammel 27-10-14, 20:23   #17
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Rundt 200 kr i år. Kjøpt mengder med pokemon-figurer og trash pack ++ på ebay. De har hatt lego-kalender de to siste årene, og er litt lei den.

Har du linker til pokemon?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 21:01   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Den kommer på 5-600 for begge to. Jeg kjøper dem ferdigpakket, det er flere som tilbyr det her jeg bor.

Gammel 27-10-14, 21:27   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Har du linker til pokemon?

Jeg kjøpte denne pakken. Fikk de i posten i dag.

http://www.ebay.com/itm/130977144753...%3AMEBIDX%3AIT

Gammel 27-10-14, 22:04   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg kjøpte denne pakken. Fikk de i posten i dag.

http://www.ebay.com/itm/130977144753...%3AMEBIDX%3AIT

Wow, er det 50 stk?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.