|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva regnere du med å bruke på pakkekalender til ett barn i år? | |||
| 0-200 kroner |
|
5 | 10,87% |
| 200-400 |
|
16 | 34,78% |
| 400-600 |
|
8 | 17,39% |
| 600-800 |
|
6 | 13,04% |
| 800-1000 |
|
3 | 6,52% |
| Over 1000 kroner |
|
8 | 17,39% |
| Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ad astra
|
Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?I omgangskretsen vår synes hjemmelagede pakkekalendere å ha tatt av hva gjelder pris. Vi har bevisst forsøkt å holde oss innenfor det rimelige, men ser jo at litt vil det koste med mindre det blir mye "ræl".
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?De var billigere før da ungene var mindre, med hårstrikker og sånt. Nå brukes de litt til å gi ting som er i grenseland "trenger og foreldre dekker" og "lyst på og må betale sjøl", som en ny t-skjorte til 150 kroner, hobbystæsj o.l. Men i pris kan det helt fint også være en legofigur til tjue kroner (fra en større pakke kjøpt på ebay), eller en liten sjokolade. Vi har blanding av pakker og opplevelser i kalenderen, og det er klart, en kinobillett til en julefilm koster jo litt når tre-fire stykker skal dra, eller når det er en adventstur til Tivoli i København. Så jeg vil si at prisen varierer fra 15 kroner til et par tusen.
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?I år ønsket de seg, og får, Lego-kalender, men i fjor, da de hadde pakkekalendere, regnet jeg ut at innholdet kom på nesten 1000 kroner til hver. Alt for mye, synes jeg.* |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Vi har lagt listen lavt. Dog synes jeg det er lettere å fylle kaleder til jenter, vi har brukt mye strikker, spenner og småstash til jenta vår. Begge har fått blyanter eller tusjer, eller vi har delt opp puslespill, ofte har det da kostet bare noen få kr per dag. Godteri på helg, litt julepynt til rommene, pepperkakeformer ++. Om de hadde vært misfornøyde med ordningen hadde den blitt avviklet, ikke oppgradert. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Begge guttene får puslespill i sine pakkekalendere. De betalte jeg samlet under 250 kr for fra biit.no, hvis jeg ikke husker feil. I år får ikke eldste så mye annet (etter avtale med meg), men litt sjokolade her og der. Minsten får litt småting i tillegg til puslespillet. Snittprisen blir under 250 kr, vil jeg tro.
|
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?De tre "barna" (17, 20 og 22) får 12 pakker hver i kalenderen, det er fairtradegodteri noen dager, undertøy, frisørtime og pyntestrømpebukser andre dager, litt tull og tøys også. Jeg tipper kvalifisert at vi bruker omtrent 700 NOK per avkom. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Mine barn deler kalender, de får hver tredje dag og sammen 1., 23. og 24. Førsteklassingen får hårdill, viskelær, blyanter etc. Ungdommene får lydbok, neglelakk, renseservietter og slikt. Hele kalenderen kommer vel på ca 500 kr, da er det altså til tre barn.
|
|
|
#9 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Mine tre deler kalender, og får pakke hver sin dag. Aktiviteter i helgene. Hvis jeg ikke regner med aktivitetene, kommer kalenderen totalt på 500 kroner. De får viskelær, sprettball, klistremerker, nøkkelring, neglelakk, såpebobler, notisblokk, en felles film osv. Det dyreste i kalenderen er en mascara til storesøster (den ville jeg vel kommet til å kjøpe til henne uansett). Aktivitetene er stort sett ting vi gjør uansett, som baking, juletrehenting osv, men i tillegg en kinotur og en tur i svømmehallen. Hvis jeg regner med svømmehall og kino kommer vi vel opp i 1200 kroner totalt, altså 400 kroner per barn. Det ville altså vært hakket billigere med ferdigkalender, men så ville vi sikkert dratt på kino for å se julefilm likevel, så det ville gått opp i opp økonomisk.
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Da vi hadde pakkekalender havnet vi godt over 1000 ja. Det var med kinobilletter og den slags. Jeg synes det var dyrt og arbeidssomt i forhold til podens entusiasme. Han ble selvsagt glad for teater og svømmehall, men han er minst like happy med Legokalender. Så da har jeg droppet pakkekalender fra lista
|
|
|
#11 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Det vert vel nærare 400 enn tohundre.
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Jeg lager pakkekalender til min 11 åring. Tror jeg skal klare å holde meg til 200kr. Hander alt på Ebay. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Her får ungene annenhver dag (9-åringene en dag, 15 og 18-åringen en dag). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Vi hadde pakkekalendere til ca 300, men droppa det i fjor for eldste surna de dagene det ikke var sjokolade. Nå har vi kun sjokoladekalendere til 10 kr. Fæl sjokolade, men fornøyde unger.
|
|
|
#16 |
|
Tankefull
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?Rundt 200 kr i år. Kjøpt mengder med pokemon-figurer og trash pack ++ på ebay. De har hatt lego-kalender de to siste årene, og er litt lei den.
|
|
|
#19 |
|
Tankefull
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?
Jeg kjøpte denne pakken. Fikk de i posten i dag.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: Hjemmelaget pakkekalender - ca pris?
Wow, er det 50 stk? |
|
|
|
![]() |
|
|