|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Matkasse - er det vits i?
Det synes ikke jeg heller. Vi sparer som sagt penger på dette. Fruktkassen er ikke gal i pris, og jeg har ikke kjøpt en frukt selv etter at vi begynte med den, før kostet frukt oss mye mer. I tillegg er menyene lagt opp slik at man bruker opp råvarene, i stedet for å f.eks kaste et halvt beger rømme, slik vi fort kunne gjøre hvis begeret var kjøpt inn til én bestemt rett og så glemt. Nå brukes den ene halvparten i middag 1 og den andre i middag 3 osv. I tillegg spiser vi som sagt ikke middag hver dag, så kassen med 5 middager har for oss holdt i to uker, kun supplert av en tacomiddag eller to innimellom samt brød og pålegg. Som sagt, alt i alt så har dette vist seg å være økonomisk fordelaktig for oss, i tillegg til mindre banning og tidsklemme, og ikke minst mer variasjon. Vinn, vinn, vinn!
|
|
|
#42 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Re: Sv: Matkasse - er det vits i?
Nettopp. Her må alle gi og ta litt. Ja, så hadde ikke poden lyst på laks akkurat i dag, men sånn blir det. Til lags åt alle kan ingen gjera.
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Adams matkasse ble vel nevnt som eksempel i HI; men jeg regner med at man står fritt til å diskutere slike løsninger generelt
|
|
|
#47 |
|
This is normal!
|
Sv: Matkasse - er det vits i?Vi har prøve Godt levert i tre uker nå (dvs. annenhver uke - tre ganger), og for oss er det helt perfekt. Vi synes det er utrolig kjedelig å planlegge og handle inn til middag og ender opp med det samme annehver dag. Med matvarer og oppskrift på døren slipper vi unna på en enkel måte. Vi har prøvd Ekspressmeny 5-dagers og Barnemeny 3-dagers, og alle rettene har vært enkle og gode. Ungene er mye mer positivt innstilt til å smake på nye ting av en eller annen merkelig grunn. Vi spiser mer grønnsaker enn før, og har fått noen gode tips til sauser og dressinger. Vi kommer til å fortsette med dette.
|
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi får leveranse fra Godt levert, men vi velger ikke barnemenyen. Ungene hadde egentlig vært godt fornøyde med den, men den ser ut til å inneholde akkurat de tinga jeg ender opp med å lage når jeg er tom for ideer. Da trenger jeg ikke betale de ekstrapengene.
|
|
|
|
#49 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hos oss er det meg.
|
|
|
|
#50 |
|
Glamorøs
|
Hos oss er det meg og jeg blir sprø av det. I tillegg er det generelt jeg som lager maten. Jeg tror en matkasse kunne gitt Høvdingen litt mer selvtillit på matlagingen, og det kunne fordelt det jevnere mellom oss. Nå fikser jeg det fordi jeg har laget mat siden jeg var fem, og gjør det mye fortere enn ham. Om vi begge må forholde oss til et sett ingredienser og oppskrift blir vi kanskje mer likestilte.
Nei, jeg tror heller ikke Hiawata kommer til å elske det, men som deg, så orker jeg ikke lage mat som bare tilfredstiller han. Vi får heller ha et lite lager med fiskepinner i fryseren.
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Noe av det absolutt beste med kjæresten min er at han er tusen ganger bedre på å planlegge middager enn meg. Dessverre bor vi bare sammen i helgene, men da er det enten han eller han og ungene som planlegger middag. Når vi skal bo sammen skal vi sammen planlegge hver torsdag middag for uken som kommer. Handler på fredager.
|
|
|
|
#52 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig godt poeng. Vi er på andre uken nå. Jeg digger det, bruker mye mindre penger på butikken, slipper å tenke på mat hver dag og å stikke innom og handle (for jeg klarer virkelig ikke å planlegge og være kreativ i forkant av at ungene kommer til meg). Ungene er passe fornøyd med maten (sære). Men vi har alt for mye mat!
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Sv: Matkasse - er det vits i?Jeg har prøvd meg nå på en uke med barnekasse fra Adam (3 ganger i uka), så får vi se hvor mye mat det blir, og om vi greier å bruke restene. Så får vi smake oss gjennom de ulike leverandørene og menyene.
|
|
|
#54 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi er mest fornøyd med Adams barnekasse. Vi har fem-dagerskasse, og det er ikke alt barna liker, men det meste.
|
|
|
#55 |
|
Bedreviter
|
Definer planlegger: Teomannen ringer meg hver dag på jobb og spør hva jeg vil ha til middag, også handler han og lager det jeg har lyst på. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja. Da er det du som planlegger. For meg er nettopp det å finne på middag det som er bøygen.
|
|
|
|
#57 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg tenker vi diskuterer generelt, gjør vi ikke det!?
|
|
|
#58 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Matkasse - er det vits i?Det er jeg som planlegger, og stort sett utelukkende handler inn. Dvs. det var. Jeg var drittlei og har således opplevelsen av nytt liv med denne middagshjelpen.
|
![]() |
|
|