Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-14, 15:56   #421
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

I den grad jeg har mistro så går det oftere på en del som mottar sykepenger og dagpenger enn uførepensjon og sosialklienter. Selv om media har en tendens til å snakke mest negativt om de to siste gruppene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 16:38   #422
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

No er vi kanskje litt lei av å diskutere dette, men i dag leste eg eit veldig bra innlegg i denne debatten:http://m.db.no/2014/10/10/kultur/men...elet/35697345/

Veldig godt innlegg.

Gammel 11-10-14, 17:29   #423
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth: I stedet for å sende rødprikk til meg og skrive at du "støtter deg helt bak Zoe" synes jeg du skal sende grønn til henne fortelle det samme. Hun har ikke fått så mye støtte i tråden, så det tror jeg hun kan trenge.
Bare et forslag- jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem du støtter deg til eller ikke.

Simone: Hvorfor var det et bra innlegg i debatten? Det stemmer jo ikke at sykefraværet synker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 18:03   #424
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var et interessant innlegg. Jeg er usikker på om sykefraværet synker eller øker sånn sett, men det er interressant på den måten at det går til angrep på uthengingen av disse såkalte flinke pikene som det har blitt så populært å gi skylda for alle problemer vi har med sykefraværet i våre dager. Jeg er tilhenger av å se på alle årsaker, men jeg synes at å redusere voksne kvinner med familie og jobb til flinke piker blir virkelig lavmål. For vi har ett problem til som ikke er på moten i øyeblikkert: unge menn som faller ut av skolen og som aldri kommer seg inn på arbeidsmarkedet. Hva er de da? Rampete gutter? Hvis det er et problem at endel kvinner sliter set ut i perfeksjonisme er det helt greit å si hvis det faktisk er vist å være en faktor, men å redusere dem til flinke piker er egentlig ganske nedverdigende for alle kvinner som blir mistenkeliggjort ved neste sykedag.

Gammel 11-10-14, 18:33   #425
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Simone: Hvorfor var det et bra innlegg i debatten? Det stemmer jo ikke at sykefraværet synker.

Sjå på figuren på denne sida:
http://ssb.no/arbeid-og-lonn/statist...-09-11#content

Det ser ut til at det har gått nedover etter 2009. Figuren viser menn og kvinner samla, men dersom du bruker statistikkbanken og lagar dine eigne figurar vil du sjå at det gjeld både for menn og kvinner i dei fleste aldersgruppene, sjølv om kvinner ligg godt over menn.

Gammel 11-10-14, 18:42   #426
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hyacinth: I stedet for å sende rødprikk til meg og skrive at du "støtter deg helt bak Zoe" synes jeg du skal sende grønn til henne fortelle det samme. Hun har ikke fått så mye støtte i tråden, så det tror jeg hun kan trenge.
Bare et forslag- jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem du støtter deg til eller ikke.

Nå synes jeg du har såre tær og det er jo tydelig at du bryr deg om prikker og støtte siden du må skrive et eget innlegg om det... Sannsynligvis har hun sendt grønn prikk til Zoe, og som meg, har hun sikkert fått nok av grønne prikker med støtte for innlegg i tråden. Og jeg synes du kan ta til deg noe av kritikken om måten du omtaler enkelte sykdommer.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 19:32   #427
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en kommentar til deg. Ikke henne. Du skrev nemlig at ingen var enig med henne. Det kommenterte jeg (til deg) at ikke var tilfelle. Derav prikken. Jeg synes du har idiotiske uttalelser i denne tråden, men jeg ønsket ikke å delta i tråden fordi det ikke er bra for meg. Det er jo allerede blitt sagt i tråden at de som ikke greier å unngå å holde den på et personlig plan, ikke bør delta i tråden. Det tok jeg konsekvensen av. Jeg ønsker ikke å delta i denne tråden.

Og slutt med den hersketeknikken din. Jeg prikker dessuten til hvem jeg vil, også deg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 20:24   #428
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du skrev nemlig at ingen var enig med henne. Det kommenterte jeg (til deg) at ikke var tilfelle.

Hvor står det?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 20:31   #429
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvor står det?

Det stod ikke med de ordene, men det var omtrent det samme. Jeg orker ikke lete. Jeg ønsker faktisk ikke å være i denne tråden overhodet, og akkurat nå heller ikke i dette forumet. Jeg ser at jeg sikkert overreagerer big time, og jeg ser jo at problemet er mitt og bare mitt, så jeg har bedt om sletting for en stund. Men admin er så treige.

Gammel 11-10-14, 20:37   #430
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det stod ikke med de ordene, men det var omtrent det samme. Jeg orker ikke lete. Jeg ønsker faktisk ikke å være i denne tråden overhodet, og akkurat nå heller ikke i dette forumet. Jeg ser at jeg sikkert overreagerer big time, og jeg ser jo at problemet er mitt og bare mitt, så jeg har bedt om sletting for en stund. Men admin er så treige.

Nei, det stod ikke det og det stod heller ikke omtrent det samme. Så ja, her overreagerer du og tillegger rine utsagn hun ikke har sagt. Noe jeg ikke synes er OK, selv om jeg skjønner at du blir lei deg av slike tråder.

En pause kan være lurt når man tar internettet for innpå seg.

Gammel 11-10-14, 20:42   #431
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sletting er vel helst det jeg det for meg nå. Jeg får fysisk vondt av tråder som denne, selv om temaet ikke angår meg personlig engang. Det er ikke bare denne tråden, men samtlige med lignende tema. Jeg greier ikke la være å lese, men jeg har ikke deltatt, helt bevisst, helt til jeg ble dratt inn her mot min vilje. Når det er sagt, er det slik jeg leser Rine, det står helt klart for meg. Hun sier jo også på slutten her at få er enige med Zoe? Noe lignende leste jeg tidligere i tråden også. Jeg er provosert over uttalelser hun kommer med og stadig kommer med når det dreier seg om dette temaet. Jeg synes det er helt hinsides, jeg fatter ikke at det er mulig.

Så slett meg, vær så snill, i det minste fram til jul, eller noe.

Gammel 11-10-14, 20:47   #432
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jeg skjønner helt ærlig ikke helt hvordan du kan la andre forumbrukeres mening bety så mye for deg. Og heller ikke hvorfor du ikke klarer å la være å lese.
Men jeg skjønner at vi er forskjellig på dette området.

Gammel 11-10-14, 20:49   #433
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg skjønner helt ærlig ikke helt hvordan du kan la andre forumbrukeres mening bety så mye for deg. Og heller ikke hvorfor du ikke klarer å la være å lese.
Men jeg skjønner at vi er forskjellig på dette området.

Nei, og det er veldig ulikt meg. Jeg har ikke noe svar på det, jeg skjønner det ikke selv. Men sånn er det for meg akkurat nå, selv om mannen synes det er urteit av meg.

Gammel 11-10-14, 20:57   #434
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan jo berre ta deg ei pause, Hyacinth? Bestemme deg for å droppe å logge på dei neste fire vekene?
Eg har aldri heilt forstått poenget med å slette seg sjølv som bruker når ein blir lei.
Og så kan du jo også blokkere innlegg frå rine dersom du blir så opprørt over det ho skriv.

Gammel 11-10-14, 20:57   #435
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og det er veldig ulikt meg. Jeg har ikke noe svar på det, jeg skjønner det ikke selv. Men sånn er det for meg akkurat nå, selv om mannen synes det er urteit av meg.

Noen temaer er jo vanskeligere enn andre, sånn er det for oss alle. Også driver vi med litt selvpining når vi leser trådene som omhandler det vi synes er vanskelig. Det vil jo alltid være mange som er enige med deg også, men vi henger oss gjerne opp i de med motsatte synspunkter. Hva sier man... er det 10 positive som må til for å veie opp for 1 negativ?

Kanskje vi ser deg til jul da

Gammel 11-10-14, 21:18   #436
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor står det?

Hun skriver i siste innlegg at Zoe ikke har fått mye støtte i tråden og foreslår at H sender grønnprikk til henne istedenfor rødprikk til seg selv.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 11-10-14, 21:26   #437
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Du kan jo berre ta deg ei pause, Hyacinth? Bestemme deg for å droppe å logge på dei neste fire vekene?
Eg har aldri heilt forstått poenget med å slette seg sjølv som bruker når ein blir lei.
Og så kan du jo også blokkere innlegg frå rine dersom du blir så opprørt over det ho skriv.

Jeg kan blokkere Rine, men jeg må også ærlig innrømme at jeg synes det er rart og ganske leit at en del av bullshitet og synsingen som har kommet i årenes løp delvis eller helt får stå uimotsagt, ikke av alle, men svært mange.

Jeg har ikke selvdisiplin nok for øyeblikket til å ikke være pålogget, tror jeg, ellers kunne jeg jo gjort det, ja. Jeg har vært lei før, men jeg har aldri før ønsket å forsvinne. Det vil jeg nå, for min egen del.

Gammel 11-10-14, 21:46   #438
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hun skriver i siste innlegg at Zoe ikke har fått mye støtte i tråden og foreslår at H sender grønnprikk til henne istedenfor rødprikk til seg selv.

Men det er jo også sannheten? Mange her har vært enig med rine, enig med deler av det hun har skrevet eller helt uenig, det var vært en saklig tråd, men mange (kloke, synes jeg) innlegg fra mange brukere. Men det er ikke mange som har støttet Zöe sitt "angrep" på rine, kun du?

Jeg kan blokkere Rine, men jeg må også ærlig innrømme at jeg synes det er rart og ganske leit at en del av bullshitet og synsingen som har kommet i årenes løp delvis eller helt får stå uimotsagt, ikke av alle, men svært mange.

Jeg synes ikke det er greit å kalle andres meninger for bullshit og synsing. OK, så er du ikke enig med henne og har andre meninger, men hennes meninger er ikke mer bullshit enn dine.

Sist redigert av 007 : 11-10-14 kl 22:21.
Gammel 11-10-14, 21:53   #439
Simone

Standard

Jeg har ikke selvdisiplin nok for øyeblikket til å ikke være pålogget, tror jeg, ellers kunne jeg jo gjort det, ja. Jeg har vært lei før, men jeg har aldri før ønsket å forsvinne. Det vil jeg nå, for min egen del.

Eg syns rine alltid får pepper når ho går over streken, men det er godt mulig eg har gått glipp av ting. Det er alltid meir enn ein person i ein tråd som gir ho beskjed dersom ho går for langt. Og så er det sikkert mange fleir som ikkje gidd å skrive det sidan andre allereie har sagt det. Og så andre igjen som ikkje syns det var så ille. Eg syns det er andre som slepp unna med minst like ille ting som rine uten at nokon reagerer i det heile tatt. Men den type ting er visstnok ein del av ein "sjargong" her inne, og då er det visst ok
Eg er ikkje alltid einig med rine, men syns ho ofte kjem med gode innspel. Og at ho får meir pepper enn ho fortjener, sjølv om ho heilt klart fortjener det av og til.
Eg syns kanskje at du overreagerer bittelitt...Det virkar litt voldsomt å komme hoppende inn i ein diskusjon du ikkje har deltatt i og melde deg ut av forumet

Gammel 11-10-14, 22:13   #440
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Det at mange ikke støtter i tråden betyr ikke at det ikke er støtte. Og dra fram rødprikk og mene noe om hvor hun skal sende prikker er ikke spesielt konstruktivt. Jeg synes Rine ble mer saklig og nyansert senere i tråden, men i starten var det mye rart om spesifikke diagnoser og plager, jeg og andre er uenige i både måten hun omtaler det på og hva hun sier. Jeg gidder ikke diskutere hvem som har fått mest støtte i tråden, prikker og om man Jar rett til å reagere på hva Rine sier, tråden har vært lang og for det meste god, etterhvert.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.