Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-14, 09:59   #401
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Jeg syns det er viktig å se på forklaringsfaktorer, og det er jo ganske åpenbart at det ikke finnes bare en. At vold/traumer skal være en stigmatiserende forklaringsfaktor på sykdom er synd.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 10:06   #402
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Interessant, for inntrykket etter å ha jobbet med gruppen er jo ofte at det er et sammensatt og komplekst bilde. Ofte kommer det frem historier om trøblete familiehistorier, voldelige partnere, belastende omsorgssituasjoner eller andre faktorer som spiller inn En del (kannskje spesielt blant kvinner uten utdanning i lavtlønnsyrker)kan også slite på et evnemessig plan og det å tenke at man selv kan endre kurs gjennom å gå igjennom utdanning eller ta store grep på hjemmebane virker uoverkommelig. Disse faktorene må jo tas hensyn til selv om det er vanskelig å plassere det i båser som diagnoser er. Og ikke minst rus burde det vært mer fokus på. Mange har et høyt forbruk av piller blandet med rødvinsglasset på kvelden for å "slappe av".

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 10:13   #403
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg trur kanskje særleg store pasientgrupper hadde tent mykje på om både hjelpeapparatet, dei sjølv og Folk Flest hadde slutta å uttale seg så kategorisk om forskjellen på psykisk og fysisk. Det er framleis så mange stigma knytta til psykisk sjukdom at mange kvier seg for å i det heile tatt sjå på desse forklaringane. Men det kan hende ei stor gruppe ville fått det betre, viss ein slutta å skilje mellom stresshormoner og kreftceller og heller flytta fokuset over på kva slags behandling som kan hjelpe den einskilde.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 10:32   #404
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns det er viktig å se på forklaringsfaktorer, og det er jo ganske åpenbart at det ikke finnes bare en. At vold/traumer skal være en stigmatiserende forklaringsfaktor på sykdom er synd.

Det er vel strengt tatt ingen av oss som ønsker å flagge at vi har hatt en tøff oppvekst. Hvorfor? Fordi det å sette ulike merkelapper på folk, gjør noe med hvordan folk møter deg og hvilke egenskaper du tillegges. Jeg sier ikke at det ikke er riktig at diffuse skjelett- og muskelplager og lettere psykisk sykdom kan komme av PSD, men jeg tror det kan være litt uheldig (og uriktig) å anta at det er den bakenforliggende årsaken til veldig, veldig mange.

Gammel 10-10-14, 10:56   #405
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vet du, jeg har aldri møtt disse kvinnene som bare sykemelder seg og ligger på sofaen under graviditeten. Jeg tviler ikke på at de finnes, men jeg tror det har sammenheng med utdanningsnivå og holdning til jobb generelt, og ikke er noe som kan kjønnsbestemmes. Jeg tror menn med de samme parameterne også hadde "sykemeldt seg" om de hadde muligheten til det på samme måte som en gravid.

http://www.nydailynews.com/life-styl...#ixzz3D6c8bGE1

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 11:57   #406
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar viderutdanning nå, og har akkurat lest om ungdom, helse og psykiske lidelser/subjektive helseplager.
Fra 13-års alderen ser man forskjell på gutter og jenter, jenter opplyser at de sliter mer psykisk og med subjektive helseplager (hodepine, magesmerter, svimmelhet osv) enn gutter, og forskjellen fortsetter etter eldre en blir. I mine lærebøker står det at man ikke vet årsaken, at det forskes, men det kan se ut som:

a) Det er mer legalt for jenter å innrømme plagene enn guttene
b) Jenter tar ting innover seg, gutter tar det mer ut (verbalt og fysisk)
c) Det er andre forventninger til jenter enn til gutter, jenter skal oppfylle flere krav i følge samfunsnormen
d) Jenter kjenner mer etter enn gutter
e) Flere jenter enn gutter blir utsatt for krenkende opplevelser, både av fysisk og særlig seksuell karakter.

Hvis dette stemmer, så tyder jo mye på at jentene tar dette med seg over i kvinnerollen?

Sist redigert av 007 : 10-10-14 kl 12:32.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 11:58   #407
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers er jeg helt enig med rine, Zöe, og synes svaret du fikk var velskrevet og på sin plass.

Gammel 10-10-14, 12:46   #408
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er definitivt uverdig å omtale sykdommer som tullesykdommer.

Jeg har ikke såre tær (verken FM eller ME, heldigvis), men makan til uanstendighet som rine utviser i slike diskusjoer.

Jeg er helt enig med rine i at velferdsordninger misbrukes og at det er kritikkverdig og et samfunnsproblem. Det er fullt mulig å poengtere dette uten å krenke, mistenkeliggjøre og nedvurdere hele grupper med mennesker, hvorav mange har høyst reell helseproblematikk.

Jeg står for hvert eneste ord i innlegget mitt.

Gammel 10-10-14, 13:05   #409
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er definitivt uverdig å omtale sykdommer som tullesykdommer.

Jeg har ikke såre tær (verken FM eller ME, heldigvis), men makan til uanstendighet som rine utviser i slike diskusjoer.

Jeg er helt enig med rine i at velferdsordninger misbrukes og at det er kritikkverdig og et samfunnsproblem. Det er fullt mulig å poengtere dette uten å krenke, mistenkeliggjøre og nedvurdere hele grupper med mennesker, hvorav mange har høyst reell helseproblematikk.

Jeg er enig med deg, Zoë. Jeg synes Rine også har vært saklig og fin i diskusjonen her, men typen gjentatte uttalelser om juksesykdommer og nedlatende holdning til de som sliter med muskel-og leddplager synes jeg er ufin. Og den er ikke basert på forskning eller statistikk, kun synsing og personlige meninger uten å ha erfaringsgrunnlaget i orden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 14:09   #410
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forakten for de uføre av Christian Torseth, publisert på NRK.no i januar 2014.

Det er få mennesker igjen som fritt kan diskrimineres uten at det skaper reaksjoner. Den største og klart mest foraktede gruppen er de uføre. Uføre er, som gruppe, suspekte. Definisjonen på uføre i folks bevissthet er mennesker som kan jobbe «hvis de bare vil».

Det er på tide med en motreaksjon, det er på tide å stoppe diskrimineringen.

...

Men hva er det egentlig å være ufør? Å bli vurdert som ufør av legestanden er avslutningen på en lang, omstendelig, og svært grundig prosess. I teorien er det mulig å lure til seg uføreytelser, men da skal man ha et virkelig intenst ønske om å miste inntekt, arbeidskamerater, sosial status, selvfølelse, pensjon og mulighet for lån til egen bolig. Systemet er strammet inn gjentatte ganger, men likevel er det en generell oppfatning at det er lett å bli erklært ufør, og at det er mange som ønsker det.

Uførhet medfører en reduksjon av inntekt til 66 % av den du hadde tidligere. Det fører også for svært mange med seg isolasjon, depresjon, angstlidelser og en intens følelse av meningsløshet. Vi mennesker er sosiale vesener, og trenger bekreftelse. Å legge seg etter nok en dag på sofaen, uten å ha prestert noe som kan påkalle beundring eller skryt, blir raskt mentalt destruktivt. Uføre er langt mindre lykkelige enn gjennomsnittet.

...

Det er likevel et ubetinget gode for Norge at innbyggerne vet at de ikke kommer til å sulte hvis de skader ryggen i en arbeidsulykke. Dette sikkerhetsnettet bidrar til at Norge har høyere yrkesdeltagelse enn nær sagt alle andre land. Høy yrkesdeltagelse medfører at uføreprosenten og sykefraværet stiger fordi både kvinner, eldre og syke i Norge regnes som en selvsagt del av arbeidsstyrken i motsetning til i mange andre land.

Når kroppen hos noen av disse til slutt sier stopp blir de uføretrygdet, og tallene blir feiltolket i retning av at vi har lavere arbeidsmoral enn andre land. Sannheten er altså det motsatte. Flere jobber i Norge, og vi er mer produktive enn folk i andre land. Det er ingen skam å være syk, men de uføre skammer seg likevel.
...

Hvis NHO, Høyre og Frp virkelig ville finansiere skattelettelser, kunne de begynne med å innføre et like strengt regime for selvangivelser som for uførediagnoser. De kunne stigmatisert skattesvindlerne, i stedet for å gi dem skattelette. Det ville imidlertid passet dårlig inn i deres verdensbilde. Skatt er upopulært, noe de vil kjempe mot. Da lønner det seg ikke å påpeke at vanlige skattebetalere svindler tilsvarende hele budsjettet til Helse- og Omsorgsdepartementet hvert år, og er et femtifem ganger så stort problem som de uføre. Norge lever ennå i diskrimineringens tidsalder, og det på tide å gjøre noe med det.

Gammel 10-10-14, 14:13   #411
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da sletter jeg den andre tråden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 14:15   #412
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan be en modde om å flette dem - ellers synes jeg egentlig det er ok å holde trådene separate, for min del.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 14:19   #413
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du kan be en modde om å flette dem - ellers synes jeg egentlig det er ok å holde trådene separate, for min del.

Ja, jeg synes det er verdt en debatt. Vi vet selvsagt alle at uføre er forskjellige, som alle andre.

Men hvordan skal man kunne debattere ufør som ytelse uten å havne i den evige personlige opplevelser "fellen". Media melker den vinklingen, det er jo den som selger. Og hvordan kan vi ha en vis verdighet i debatten? Her har Rine rett i at personlige opplevelser bør holdes utenfor, og Zoe rett i at ufine karakteristikker er unødvendig.

Gammel 10-10-14, 14:41   #414
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Da sletter jeg den andre tråden.

Jeg synes også de kan holdes separat. Jeg snakker heller ikke om uføretrygdede. Den gruppen jeg tenker mest på i denne forbindelse er den gruppen som forsåvidt Gunhild Lem skriver seg inn i. De som blir utslitte av å gjøre alt i hjemmet når mannen er på "nok en jobbreise" som hun selv skriver. (Hun måtte jo da ta utgangspunkt i livet før Steinar Lem døde).
Kvinner som dobbeltarbeidene i full jobb og med fullt ansvar hjemme. Da er det veldig lett å forstå at man blir utbrent, men jeg mener det er helt feil å stakkarsliggjøre disse kvinnene som "ofre" eller som "flinke piker" fordi de liksom innehar alle disse skjønnstereotypiske egenskapene.

Mulig jeg føler ekstra på dette fordi jeg selv har vært 100% ansvarlig alene for min datter og jeg har opp gjennom årene fått ørene fulle av "stakkars deg" og velmenende råd fra venner som mener det hadde vært fullt legitimt for meg å ta en "time-out". Det jeg lurer på er hvorfor kvinner ofte, som jo også skjer her på FP, råder andre kvinner til å sykemelde seg når man sier man har det vanskelig og er sliten? Hvorfor er det "more at stake" hvis kvinner setter jobb før hus og barn? Her ligger det jo implisitt at kvinner fortsatt har hovedansvaret og skal ha det? Kvinner er "flinke" hvis de prioriterer seg selv i tide for ikke å møte veggen? Av hensyn til barna og familien?

Jeg beklager, det er her det ofte stopper for meg. Jeg godtar ikke premisset om at kvinner fortsatt skal være de med hovedansvaret for hjem og barn. Og at det derfor er legitimt, og må påregnes at kvinner oftere blir sykemeldte en menn og med ulike diagnoser. (Jeg snakker da om "utbrent" og lette depresjoner pga stress, ikke ME og ulike muskelsykdommer som igjen blir en helt annen gruppe for meg)

Jeg kan ikke fortsette i diskusjonen i dag men håper den kan fortsette uten å dra inn uføretrygdene. Som jo er å dra debatten ned på et helt annen spor en hva som var utgangspunktet for denne diskusjonen.

Gammel 10-10-14, 14:44   #415
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jeg synes ikke du skal slette, emm, det er to vidt forskjellige tråder/problemstillinger.

Dette er jo en tråd om forebyggende sykemelding, ikke om uførhet. Om forebygging fører til uførhet har man vel ikke helt truffet blink...

Gammel 10-10-14, 14:49   #416
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

Den gruppen jeg tenker mest på i denne forbindelse er den gruppen som forsåvidt Gunhild Lem skriver seg inn i. De som blir utslitte av å gjøre alt i hjemmet når mannen er på "nok en jobbreise" som hun selv skriver. (Hun måtte jo da ta utgangspunkt i livet før Steinar Lem døde).

Digresjon: Jeg leste ikke Gunn Hild Lem som om hun nødvendigvis skrev om seg selv, men at det var mer generelle utsagn man kan høre rundtom.

Gammel 10-10-14, 14:55   #417
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det å bruke sykmeldingsordningen som time-out fordi hverdagen ikke går rundt, er noe ganske annet enn å være ufør hos NAV.

Gammel 10-10-14, 15:26   #418
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Og jeg står for hvert eneste ord jeg skrev til deg.
"Tullesykdom" har for øvrig blitt brukt en gang i debatten. Av deg.

Ellers forundrer det meg at en person som så og si ikke har skrevet et eneste innlegg på FP uten å minne alle om å være åpne, nysgjerrige, empatiske og alltid tro det beste om folk, så til de grader tar på vrangbrillene når du leser det jeg skriver, og går langt i å tillegge meg ord og meninger jeg aldri har ytret.
Men-whatever- jeg gidder ikke å diskutere mer med deg. Vi har diskutert det samme før og kommer nok ikke til å komme til noen enighet denne gangen heller.

Sist redigert av rine : 10-10-14 kl 15:33.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 15:56   #419
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Er enig, jeg lar den stå. Jeg tror dessverre likevel det er mye av de samme mekanismene hos "folk flest" om mistro rundt sykelmelding som også ligger rundt mistro rundt ufør. Men denne tråden har jo utspring i noe annet.

Gammel 11-10-14, 15:28   #420
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

No er vi kanskje litt lei av å diskutere dette, men i dag leste eg eit veldig bra innlegg i denne debatten:http://m.db.no/2014/10/10/kultur/men...elet/35697345/

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.