Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-14, 20:55   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Selvsagt kan man det, kjenner flere som har gjort det. Noe annet er naivt å tro? I tillegg til at jeg kjenner flere fastleger som sier det i første omgang er vanskelig å bestride pasienters utsagn. Det være seg vond rygg eller trenger ekstra time på eksamen pga vondt i arm/hånd ved skriving.

Du kjenner flere som har gjort det? De har fortalt deg at de sitter hos legen og juger på seg plager? Ikke det at jeg ikke tror det skjer, men at så sinnsykt mange faker den type sykdom har jeg vondt for å tro. Og det er faktisk sånn at leger og evnt andre behandler som fysioterapauter kan verifisere betennelser, låsninger, ømme og stramme muskler og ledd, hevelser etc. Samt noe kan vises på MR, røntgen. Det er ikke sånn at leger stilletiende må godta alt pasienten sier og ikke kan ettergå det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.