Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?
Det jeg synes er sytete, eller som jeg kjenner jeg lar meg irriterer av er det faktum at "kvalitetstid" tydeligvis blir definert ganske så snevert. Det å hente/bringe i barnehage, handle, reise til og fra aktiviteter, lekser osv. er jo de vanlige tingene vi gjør i hverdagen. Dette er jo også tid sammen.
Det kan jo ikke være slik at sofatid eller annen "kvalitetstid" av type tur i skogen eller andre fellesprosjekter alltid må være normgivende på hva som er verdifull tid sammen med ungene våre.
Det er tross alt hverdager det er flest av, og de er og forblir rutinepreget. Jeg kan ikke annet en å tenke at denne sytingen og uff-ingen over hvor fælt og travelt vi har det har en direkte sammenheng med oljerikdom og hvor forbaska bortskjemte vi har blitt. Vi har så mange fancy flotte ferier i året og har så mye fantastisk "fritid" at hverdagene blir nesten "grusomme" i forhold.
Det er mange ting som kan skyldes på utviklingen i samfunnet men det at barna våre er med på flere fritidsaktiviteter og har et mer gjennomorganisert liv en de noen ganger tidligere har hatt, er faktisk et valg vi foreldre har tatt.