Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Papptallerkener? Yey eller ney?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-14, 19:21   #41
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?

Jeg synes det er helt greit, det kommer mer an på hvor formelt det er og hva som spises. Litt stødige papp- eller plasttallerkener er helt greit til tapas og kaker synes jeg. Men skulle du ha servert sausmat hadde svaret vært nei.

Gammel 30-09-14, 19:26   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke reflektert over dette som gjest, det er bare hyggelig å bli invitert. Som vert hadde jeg nok lånt av naboer etc hvis jeg ikke hadde hatt nok selv, jeg liker ikke strukturen på papptallerknene. (ja, gal som søtten.)

Gammel 30-09-14, 19:27   #43
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ney... Hadde gått for billige hvite talerkner fra Ikea e.l. På salg kan du få dem for rundt 10kr. stykk.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 19:54   #44
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Låne eller kjøpe papp, begge deler fungerer - men skal bestikk brukes er det definitivt best med noe litt stivere enn de aller billigste tynne i papp. Jeg hadde ikke verken himlet med øyne eller klagd over noen av alternativene - eller jo, jeg hadde kanskje syntes det var noe spesielt å kjøpe nytt for en feiring sin skyld.

Gammel 30-09-14, 20:16   #45
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Låne eller kjøpe papp, begge deler fungerer - men skal bestikk brukes er det definitivt best med noe litt stivere enn de aller billigste tynne i papp. Jeg hadde ikke verken himlet med øyne eller klagd over noen av alternativene - eller jo, jeg hadde kanskje syntes det var noe spesielt å kjøpe nytt for en feiring sin skyld.

Nå hører det med til historien at jeg uansett ønsker meg et nytt hverdagsservice. Og ser muligheten til å bruke selskapet som en ypperlig unnskyldning.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 22:02   #46
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da er vet vel kanskje ikke noe å lure på?

Gammel 30-09-14, 22:04   #47
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Nå ser det ut til at jeg har fått kjøpt meg 35 enkle, hvite middagstallerkener til den ringe sum av 350 kroner. Til og med økonomen i huset er fornøyd, det blir nemlig billigere enn papp i lengden!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 22:07   #48
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Ikke akkurat helt det samme, men til barnebursdagen nå nylig kjøpte vi like godt farga plast fra ikea; det ble omtrent samme pris som papp og er supert til annet bruk også; kommer nok flere bursdager pluss er greit å ha med på tur osv så trenger en ikke være så redd for det. Du får nok brukt det mer enn til denne ene men høres ut som godt kjøp uansett!

Gammel 30-09-14, 22:18   #49
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp hatt 40 årsdag med bare papp. Ingen hemninger. Kjøpte på Staples, de var veldig ok.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 22:52   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg hadde glatt brukt papptallerkener om det var utendørs feiring med grilling o.l, men ville helst ikke brukt det inne. Da vi hadde en lignende feiring for ikke så lenge siden, lånte jeg tallerkener som var noenlunde like mine (jeg har bare 12) av min mor. Dersom alternativet er å kjøpe mange, nye og dyre tallerkener, ville jeg nok gått for papp. Jeg synes ikke det er hårreisende å bruke papptallerkener, men ville ikke gjort det om jeg hadde andre alternativer.

Papptallerker er jo om mulig enda mer håpløst ute. Man kan aldri spise maten helt opp, for da forsvinner hele stasen i neste vindpust.

Gammel 30-09-14, 23:00   #51
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til tapas synes jeg papp og plast duger og hadde ikke handlet eller leiet porselen kun for en slik anledning. Jeg er såpass lite fintfølende smaksmessig at jeg ikke har kjent papp eller plastsmak i tapas.

Folk er ulike og ikke alle synes det å styre mye med sånt er så moro. Jeg vil dog tenke på dette om jeg skal arrangere noe igjen. At folk er så kresen på tallerkner og til og med kjenner smak av tallerkenen gjør at jeg må tenke meg om med tanke på invitasjoner til store lag. Kanskje heller droppe å invitere mange.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 23:16   #52
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Til tapas synes jeg papp og plast duger og hadde ikke handlet eller leiet porselen kun for en slik anledning. Jeg er såpass lite fintfølende smaksmessig at jeg ikke har kjent papp eller plastsmak i tapas.

Folk er ulike og ikke alle synes det å styre mye med sånt er så moro. Jeg vil dog tenke på dette om jeg skal arrangere noe igjen. At folk er så kresen på tallerkner og til og med kjenner smak av tallerkenen gjør at jeg må tenke meg om med tanke på invitasjoner til store lag. Kanskje heller droppe å invitere mange.

I hvilken grad man ønsker å ta slike hensyn når man arrangerer selskap, det er jo opp til hver enkelt. Det er tross alt forskjell på å si "Værsågod, her er maten din på en papptallerk" enn å spørre "Hva slags tallerken foretrekker du?"

Gammel 01-10-14, 00:40   #53
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar du en tråd om papp-tallerkener på FP styre hvor mange gjester du skal invitere, Guava? :forvirret:

Jeg har lånt (elle leid, betalte en hundrings) tallerkener på skolen og på grendahuset her til slike anledninger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 08:49   #54
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Lar du en tråd om papp-tallerkener på FP styre hvor mange gjester du skal invitere, Guava? :forvirret:

Jeg har lånt (elle leid, betalte en hundrings) tallerkener på skolen og på grendahuset her til slike anledninger.

Ikke det alene nei, men det blir enda en av de tingene som blir lagt på minnet og som jeg helt sikkert vil tenke på. Jeg synes det kan være stas med selskap, men jeg er ikke dyktig på arrangørfronten med tanke på stil og det å imøtekomme folks forventninger tror jeg.
Jeg vil absolutt ikke at folk skal komme på selskap, bli servert god tapas og opplever at det smaker papp.

Tror førtiårsdagen min skal forbigåes i stillhet. *inkompetent arrangør*

Gammel 01-10-14, 08:52   #55
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I hvilken grad man ønsker å ta slike hensyn når man arrangerer selskap, det er jo opp til hver enkelt. Det er tross alt forskjell på å si "Værsågod, her er maten din på en papptallerk" enn å spørre "Hva slags tallerken foretrekker du?"

Men når du skriver at du virkelig ikke liker det og ikke vil bruke det til barneselskap en gang så ville det påvirket mitt valg om du var en potensiell gjest. Tror jeg ville fått litt prestasjonsangst med tanke på å invitere deg.

Gammel 01-10-14, 10:18   #56
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Men når du skriver at du virkelig ikke liker det og ikke vil bruke det til barneselskap en gang så ville det påvirket mitt valg om du var en potensiell gjest. Tror jeg ville fått litt prestasjonsangst med tanke på å invitere deg.

Det må du nesten ta på egen kappe. Andre igjen synes gjerne det er prippent og sløs med både plass og penger å ha en stabel med tallerker stående kun til selskapsbruk, men de om det, jeg inviterer dem nok likevel uten å kjenne det noe sted. Jeg liker forresten heller virkelig ikke avocado og selskapsleker. Sånn i tilfelle du faktisk inviterer.

Gammel 01-10-14, 10:20   #57
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Ikke det alene nei, men det blir enda en av de tingene som blir lagt på minnet og som jeg helt sikkert vil tenke på. Jeg synes det kan være stas med selskap, men jeg er ikke dyktig på arrangørfronten med tanke på stil og det å imøtekomme folks forventninger tror jeg.
Jeg vil absolutt ikke at folk skal komme på selskap, bli servert god tapas og opplever at det smaker papp.

Tror førtiårsdagen min skal forbigåes i stillhet. *inkompetent arrangør*

Men du blander kortene. At jeg ikke liker papptallerker når vi arrangerer selskap betyr ikke at jeg forventer at andre tenker det samme. Hadde HI skrevet "Jeg har tenkt å servere maten på papptallerker", helt uten å spørre om min mening om den saken, så hadde jeg aldri tenkt to ganger på det. Men hun spør. Da svarer jeg hva jeg hadde foretrukket.

Gammel 01-10-14, 10:24   #58
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde aldri kviet meg for å bruke papp og hadde heller ikke rynket på nesen av å fått papp i selskap hos andre. Gjør det du føler for, ikke hva du tror andre tenker. Uansett om det er å bruke papp, kjøpe nye fat eller bruke det du har i huset.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 10:28   #59
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det må du nesten ta på egen kappe. Andre igjen synes gjerne det er prippent og sløs med både plass og penger å ha en stabel med tallerker stående kun til selskapsbruk, men de om det, jeg inviterer dem nok likevel uten å kjenne det noe sted. Jeg liker forresten heller virkelig ikke avocado og selskapsleker. Sånn i tilfelle du faktisk inviterer.

Tror ikke jeg har guts til å invitere deg, men noterer avocado, papptallerkner og selskapsleker bak øret likevel sånn i tilfelle.

Gammel 01-10-14, 10:36   #60
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Tror ikke jeg har guts til å invitere deg, men noterer avocado, papptallerkner og selskapsleker bak øret likevel sånn i tilfelle.

Tro det eller ei, men jeg er faktisk veldig lett å ha med å gjøre, både som vertinne og gjest.

Jeg forstår i grunnen ikke tankegangen. Jeg har en venn som er gourmetkokk. Han lager fantastisk mat hjemme hos dem, men jeg vet jo at han ikke forventer at jeg skal prestere det samme her hos oss. Skulle jeg liksom latt være å invitere ham i våre selskap, siden han lager mat jeg ikke klarer uttale navnet på hos seg?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.