|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg skal feire 40-årsdag hjemme, og har ikke tallerkener til 25 stk. Ut å kjøpe nye, eller følge ektefellens forslag med papp? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Til 40 års dag hjemme - ney. Sorry!
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg synes det er helt ok. Jeg var i en dåp her i høst, da brukte de papptallerken. Dog ganske fine. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Ville ikke gjort det. Papptallerkner blir brukt i barnebursdager og skogstur.
|
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Du har ikke mulighet til å låne et ekstra sett med middagstallerkener hos en venninne eller søster? Hvis det eneste alternativet er å kjøpe nye tallerkener synes jeg papp er et helt fint alternativ. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg kan sikkert få lånt et sett av ei venninne, ja. Men kvier meg litt for å spørre om sånt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg hadde ikke tenkt over det om jeg fikk papptallerkener i en 40-årsdag. Papp er jo unektelig lettvint. Jeg kunne nok lånt av andre, men jeg hadde valgt papp over å kjøpe nye.
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg synes å erindre at jeg gikk for papp i 40 årsdagen min. Samme opplegg med tapas og 25-30 gjester. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg liker virkkelig ikke å spise av papptallerker, så det bruker vi ikke i barneselskap en gang. Vi er ofte mange i selskap, så vi har kjøpt en stabel billige, hvite tallerker fra Ikea til å spe på med. Du kan også sette frem både store og små tallerker. Jeg hadde alltid valgt liten.
|
|
|
|
#12 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Nei, det er ekkelt og vinglete å spise av, i alle fall de jeg har prøvd.
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Nå skal det sies at jeg synes vi trenger et nytt service. Så det hadde vært en ypperlig unnskyldning til å kjøpe noe nytt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Dra på IKEA og kjøp tallerkner. Jeg har "partykits" på lager som jeg henter frem når det er selskap. Tallerkner av typen enkle, store, hvite (billige) som også kan brukes ute uten at jeg blir redd og rødvinsglass og champagneglass som står i eskene sine, klar til bruk. Grådig greit.
|
|
|
#15 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg har, som mange andre her tydeligvis, kjøpt noen enkle sett på Ikea slik at vi har ekstra fat, glass og bestikk. Det er ikke veldig dyrt og varer til mange selskaper. Men vi har lagringsplass til det. Om man ikke har det så er det verre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg ville sett fornuften i å kjøpe nytt servise. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Låne eller ta en tur på Ikea |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Eller du kan ta den helt ut med papirduk og greier. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Smugleser
|
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Jeg ville heller ikke gått for papp.
|
|
|
#20 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?Staples selger noen skikkelige papptallerkner, stive og helt OK å spise av(til og med de dype til suppe holder godt). Ellers er enkle billige et godt tips.
|
![]() |
|
|