Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Papptallerkener? Yey eller ney?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-14, 12:55   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Papptallerkener? Yey eller ney?

Jeg skal feire 40-årsdag hjemme, og har ikke tallerkener til 25 stk. Ut å kjøpe nye, eller følge ektefellens forslag med papp?

Alt i meg skriker nei, men det hadde jo vært innmari lettvint. Skal servere tapas, hvis det har noe å si. Og kaker etterpå.

Yey? Ney?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 12:56   #2
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Papptallerkener? Yey eller ney?

Til 40 års dag hjemme - ney. Sorry!

Gammel 30-09-14, 12:56   #3
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt ok. Jeg var i en dåp her i høst, da brukte de papptallerken. Dog ganske fine.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 12:59   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ville ikke gjort det. Papptallerkner blir brukt i barnebursdager og skogstur.

Gammel 30-09-14, 12:59   #5
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Du har ikke mulighet til å låne et ekstra sett med middagstallerkener hos en venninne eller søster? Hvis det eneste alternativet er å kjøpe nye tallerkener synes jeg papp er et helt fint alternativ.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 13:02   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde heller lånt eller kjøpt noen nye, alle trenger ikke være like. Hyggeligere å spise på ordentlige tallerkener, og særlig når det er innendørs og ikke flere enn 25.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 13:02   #7
Pegasus

Pegasus sin avatar

Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan sikkert få lånt et sett av ei venninne, ja. Men kvier meg litt for å spørre om sånt.

Gammel 30-09-14, 13:02   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til tapas trenger du ikke store middagstallerkener heller. Bare bland og bruk det du har.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 13:06   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke tenkt over det om jeg fikk papptallerkener i en 40-årsdag. Papp er jo unektelig lettvint. Jeg kunne nok lånt av andre, men jeg hadde valgt papp over å kjøpe nye.

Gammel 30-09-14, 13:09   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes å erindre at jeg gikk for papp i 40 årsdagen min. Samme opplegg med tapas og 25-30 gjester.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 13:11   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker virkkelig ikke å spise av papptallerker, så det bruker vi ikke i barneselskap en gang. Vi er ofte mange i selskap, så vi har kjøpt en stabel billige, hvite tallerker fra Ikea til å spe på med. Du kan også sette frem både store og små tallerker. Jeg hadde alltid valgt liten.

Gammel 30-09-14, 13:19   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ekkelt og vinglete å spise av, i alle fall de jeg har prøvd.

Gammel 30-09-14, 13:21   #13
Pegasus

Pegasus sin avatar

Standard

Nå skal det sies at jeg synes vi trenger et nytt service. Så det hadde vært en ypperlig unnskyldning til å kjøpe noe nytt.

Gammel 30-09-14, 13:24   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dra på IKEA og kjøp tallerkner. Jeg har "partykits" på lager som jeg henter frem når det er selskap. Tallerkner av typen enkle, store, hvite (billige) som også kan brukes ute uten at jeg blir redd og rødvinsglass og champagneglass som står i eskene sine, klar til bruk. Grådig greit.

Jeg ville ikke brukt papp til førtiårsdag.

Gammel 30-09-14, 13:32   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har, som mange andre her tydeligvis, kjøpt noen enkle sett på Ikea slik at vi har ekstra fat, glass og bestikk. Det er ikke veldig dyrt og varer til mange selskaper. Men vi har lagringsplass til det. Om man ikke har det så er det verre.

Jeg ville heller lånt enn å bruke papp.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 13:37   #16
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville sett fornuften i å kjøpe nytt servise. Liker ikke papptallerkner jeg heller.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 14:14   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Låne eller ta en tur på Ikea

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 14:24   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Eller du kan ta den helt ut med papirduk og greier. Jeg har gjort det, med stort hell, jeg la en hel haug med tusjer utover bordet og det var virkelig et kunstverk av en duk jeg endte opp med. Var trist å kaste den, men veldig enkel opprydding. Av med bestikk og glass, brett sammen duken med tallerkner og alt, hiv i søpla.

Riktignok ikke 40-årsdag, da, men likevel. Like gøy for voksne som for barn. Om ikke gøyere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 14:32   #19
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville heller ikke gått for papp.

Om du heller ikke har lagringsplass eller lett tilgang til Ikea, har Nille noen plasttallerkner som er bedre enn papp - og helt OK å se på. Kan også gjenbrukes, om du ikke vasker dem i maskin.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 14:50   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Staples selger noen skikkelige papptallerkner, stive og helt OK å spise av(til og med de dype til suppe holder godt). Ellers er enkle billige et godt tips.
Jeg har både bestikk, glass, kopper og lyslykter i plastkasser på garasjeloftet til fest.
(Tallerkener har vi så mange av at vi bruker det som er i huset, uavhengig av mønster og farger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.