|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#122 |
|
En som trener
|
Sv: 2,2 år
Jeg synes vi kan være rause og si at alle realister er søte. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#127 |
|
Absolut ateist
|
Ja, du er nesten litt psyk.
|
|
|
#128 |
|
trøtt
|
Her er vel det jeg anser for litt av essensen her. Det å skrive barnets alder slik det er gitt i en rekke eksempler i denne tråden er faktisk ikke bare normalen, men også regelen i enkelte fagmiljøer. Det er det vi læres opp i over det ganske land. Det at det ikke er korrekt matematisk sett er etter min mening irrelevant.
Korrekt sett i forhold til hva da? Det _er_ korrekt å skrive f.eks. 2.9 år (altså 2 år og 9 mnd) i en rapport om et barn som skal være anonymisert, og det er korrekt å skrive det slik i forskningsøyemed. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Erfaren nok
|
Bruker også punktum.
|
|
|
#131 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På norsk er desimaltegnet komma, på engelsk er det punktum. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 2,2 år... men her er det jo ikke snakk om et desimaltegn, siden det er et tolvtallssystem bak. Bare et skilletegn. Jeg ville definitivt satset på Skilpaddas forslag, 2'2. Men ingen spør jo realister om sånt.
|
|
|
#133 |
|
Glamorøs
|
Vel, i og med at det ene er en metode absolutt alle lærer på skolen, det er ikke bare for forskere, så er det naturlig å gå for den. Jeg vil fremdeles påstå at måten å skrive det på i disse rapportene ikke er korrekt, selv om den er forståelig innen sitt miljø.
|
|
|
#134 |
|
Absolut ateist
|
Jaggu, det har du helt rett i. Men om de ikke hadde eksistert, hadde jeg da gått glipp av noe?
|
|
|
#135 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må jeg si meg enig i.
Kommer an på hvordan du definerer det. Du hadd ikke hatt elektrisitet eller innlagt vann. Du hadde ikke kunnet benytte vil, eller hatt veier og broer. Du ville antagelig bodd i en jordgamme eller hule og vært en del av et flokksamfunn hvor du passet dine egne og andres unger mens mannfolka var ute på jakt. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Altså - så lenge det bare var flyene som manglet var det jo forsåvidt ålreit altså. Men da hadde vi nok ikke klart alle de andre tingene heller, det var det jeg mente. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 2,2 årJeg er enig med de som har rett her. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: 2,2 årHolder dere på med dette fremdeles? |
|
|
|
|
|
#140 |
|
intro
|
Sv: 2,2 årNå har eldstejenta til Sitron rundet 8,10 år, ser jeg. Var spent på hva som ville skje med signaturen når hun ble en måned eldre.
|
|
![]() |
|
|