Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Rødpenntyranniet

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-14, 13:04   #11
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rødpenntyranniet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns de begge var lite musikalske, jeg. Hun første viker litt triggerhappy og kanskje ikke med verdens mest utviklede sosiale antenner, mens han andre var ganske nedlatende og virket å inneha mye mer klasseforakt enn henne.

Jeg er glad jeg jobber i et miljø hvor vi faktisk går til hverandre for å korrektur, og legger vår ære i å skrive så korrekt som mulig. Samtidig har jeg ikke noe problem med å innrømme at det er under 10 år siden jeg lærte å skrive nysgjerrig.

Jeg syns ikke det er ok å rette på dagsrapporten i barnehagen under henting, men jeg syns det er ok å ta opp med ped.leder at man har lagt merke til mye feil, og om man har tenkt over hvilken signaleffekt og læringsmiljø det gir.

Enig. Det samme gjelder for skriv fra skolen, tenker jeg. Er det mange skrivefeil er det ok å ta opp dette, men jeg hadde blitt irritert om noen konsekvent sendte tilbake ukeplanen rettet med rødpenn. Selv om det var et signal til meg.

Det samme gjelder språket i skrivene vi sender ut. I vår målgruppe av foresatte har vi en stor andel som sliter med det norske språket. Jo enklere vi klarer å formidle det vi ønsker å få fram, jo lettere er det for de foresatte å forstå det også. Og ingen av de som er gode i norsk reagerer på et enkelt, lett forståelig språk heller.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.