Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Rødpenntyranniet

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-14, 13:51   #22
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rødpenntyranniet

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo selvfølgelig greit å si at noen er uhøflig. Men han gikk til personangrep. Og han er mye frekkere enn henne, fordi kritikk mot en gruppe er mindre frekt enn personangrep.

Det tenkte jeg også. At mange lærere (jaffal på barneskolen, kanskje ellers også), journalister og barnehageansatte ikke akkurat imponerer med rettskrivningen sin, er noe "alle" vet. Jeg synes derfor ikke Sarromma kom med sjokkerende eller krenkende uttalekser i det hele tatt. Nyhus, derimot, går direkte til personangrep, og er derfor, etter min mening, mye frekkere enn Sarromma. Jeg synes det er litt rart at du applauderer innlegget hans, Zoe. Men nå har du jo også sagt at du praktisk talt er helt enig med alt Sarromma skrev, så da applauderer du vel hennes bittelittegranne også?

Og så er det jo slett ikke slik at bare man er varsom, diplomatisk og passer på å aldri spissformulere eller rette kritikk mot noen, så har man lagt opp til en god debatt. Sarromma var litt direkte, og satte pekefingeren på steder der det gjorde litt vondt for enkelte, derfor var innlegget hennes velegnet som debattinnlegg. Et diplomatisk og rundtikantene-innlegg, som jeg opplever at du etterlyser, Zoe, er sjelden velegnet til å engasjere noen som helst. Jeg er veldig for Sarromas stil, men har også flere ganger blitt beskyldt for å ikke være diplomatisk nok i enkelte av trådene her inne.
Du er jo norsklærer, Zoe, slår du hardt ned på spissformuleringer, humor og ironi i elevenes tekster? Så lenge de også klarer å være nyanserte og drøfte det de skal drøfte, setter jeg langt mere pris på utspill som får meg til å le/bli provosert/engasjert, enn på rene vaniljetekster.

Sist redigert av rine : 14-09-14 kl 14:00.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.