Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik! 2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-14, 14:02   #41
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik! 2

Ingen allsang på Blindern, bare rollespill med Elisabeth Ibsen.

Gammel 23-08-14, 14:23   #42
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter mitt første møte med pedagoger i høyere utdanning/forskning slo jeg fast at "pedagogikk er ikke et fag, men en diagnose". Nå viste det seg at jeg hadde dumpet borti noen litt spezielle pedagoger, for jeg har i ettertid innsett at jeg tok grundig feil. Pedagogikk/lærerutdanning er et av fagene jeg nå kunne tenkt meg å gå løs på hvis døgnet hadde en del flere timer.

Gammel 23-08-14, 14:35   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Etter mitt første møte med pedagoger i høyere utdanning/forskning slo jeg fast at "pedagogikk er ikke et fag, men en diagnose".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 15:14   #44
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 23-08-14, 20:09   #45
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Lærerkomponerte streikesanger med rim, nødrim og demonstrasjonsytringer om at "KS er for jævlig" kan være en smule pinlige, ja. Men jeg synes ikke det lyserosa sukkerspinnklisset Elin Furubotn presenterte som streikesangalternativ på NRK i dag var noe bedre. http://www.nrk.no/norge/furubotn-lag...ang-1.11894588

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 20:20   #46
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har laget streikesang som ikke passer inn i Kalvøs beskrivelser, selv om det var kostelig å lese innlegget hans.

Gammel 23-08-14, 22:10   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror det er en hemmelig indoktrinering som gjøres første året på lærerskolen.

Jeg tok musikk første året og der gikk det mest i stev som var litt over kanten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 22:16   #48
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har laget streikesang som ikke passer inn i Kalvøs beskrivelser, selv om det var kostelig å lese innlegget hans.

Har sangen deres spredt seg til nabobyen? Jeg tror både lokalsangen og broderiene herfra er utgangspunktet for Kalvøs skriblerier.

Gammel 23-08-14, 23:43   #49
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, sangen vår er ikke utenfor vårt eget personale enda. Håper å få den ut i dag. Sangen fra din by derimot passet MEGET godt i Kalvøs betraktninger, ja.

Gammel 23-08-14, 23:50   #50
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Og når jeg skriver "i dag" så mener jeg "i morgen", altså.

Gammel 23-08-14, 23:54   #51
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

For min del er det velkomment med noe nytt, hvis vi nå absolutt skal synge. (Og jeg liker å synge, altså, bare ikke allsanger. )

Gammel 23-08-14, 23:57   #52
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig for denne streiken, men jeg føler meg mildt sagt utfordret av de aktivitetene jeg må være med på hver eneste dag. Jaggu godt det ble helg.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 00:12   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er veldig for denne streiken, men jeg føler meg mildt sagt utfordret av de aktivitetene jeg må være med på hver eneste dag. Jaggu godt det ble helg.

Det er fremdeles ingen ikke-Utdanningsforbund-medlemmer som har påpekt urettferdigheten i å bare jobbe 9-15 nå når man lønnes av Utdanningsforbundet? Kanskje urettferdigheten veies opp av at man faktisk er nødt til å synge på jobb?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 00:15   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Etter mitt første møte med pedagoger i høyere utdanning/forskning slo jeg fast at "pedagogikk er ikke et fag, men en diagnose". Nå viste det seg at jeg hadde dumpet borti noen litt spezielle pedagoger, for jeg har i ettertid innsett at jeg tok grundig feil.

Vel, etter i alt 22 vekttall med pedagogikk: I beg to differ. Du hadde selvsagt fullstendig rett.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 00:19   #55
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

9-15? Vi jobber 8-15.30 under streiken.

Gammel 24-08-14, 00:29   #56
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

9-15? Vi jobber 8-15.30 under streiken.

Åja. Ikke vet jeg. Sist jeg streiket, mener jeg å huske at vi ble minnet på at vi var på jobb til 15.00. Vi begynte kanskje 8. Streikevaktene starter ihvertfall 8. Uansett, en langt mer bedagelig jobb enn å undervise.

Gammel 24-08-14, 00:31   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja. Ikke vet jeg. Sist jeg streiket, mener jeg å huske at vi ble minnet på at vi var på jobb til 15.00. Vi begynte kanskje 8. Streikevaktene starter ihvertfall 8. Uansett, en langt mer bedagelig jobb enn å undervise.

Jeg synes ikke det er det minste behagelig å streike. Hit og dit og rundt omkring.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 00:35   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes ikke det er det minste behagelig å streike. Hit og dit og rundt omkring.

Det er jeg enig i, men det er likevel mer bedagelig enn å være lærer, synes jeg. Ihvertfall de gangene jeg streiket i 2008, 2010 og 2012. Mye forflytning, men jeg var også mye i ro. At det er er behagelig å streike, synes jeg ikke. Bedageligere ja, men ikke behagelig.

Gammel 24-08-14, 00:49   #59
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det er vel kanskje forskjell på streiker også. Når var den streiken som varte så lenge forrige gang? 2010? Da var samtlige barnehager og skoler tatt ut her. Jeg var streikevakt overalt, ofte mutters alene, utenfor barnehager som ikke hadde nok personale til å dekke opp selv. Feks åpne barnehager. Det var utrolig kjedelig. Dag etter dag. Uten tvil bedagelig. Ikke behagelig.

I 2012 satt jeg vel fortrinnsvis utenfor egen skole, og det er det mannen min gjør nå. Han farter forresten utrolig mye rundt overalt.

Gammel 24-08-14, 00:50   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ærlig, som streikende i to uker nå så er det mye mer behagelig å være på jobb. Jeg savner jobben min.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.