|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lærerstreik! 2Ingen allsang på Blindern, bare rollespill med Elisabeth Ibsen.
|
|
|
|
#42 |
|
This is normal!
|
Sv: Lærerstreik! 2Etter mitt første møte med pedagoger i høyere utdanning/forskning slo jeg fast at "pedagogikk er ikke et fag, men en diagnose". Nå viste det seg at jeg hadde dumpet borti noen litt spezielle pedagoger, for jeg har i ettertid innsett at jeg tok grundig feil. Pedagogikk/lærerutdanning er et av fagene jeg nå kunne tenkt meg å gå løs på hvis døgnet hadde en del flere timer.
|
|
|
|
#45 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Lærerstreik! 2Lærerkomponerte streikesanger med rim, nødrim og demonstrasjonsytringer om at "KS er for jævlig" kan være en smule pinlige, ja. Men jeg synes ikke det lyserosa sukkerspinnklisset Elin Furubotn presenterte som streikesangalternativ på NRK i dag var noe bedre. http://www.nrk.no/norge/furubotn-lag...ang-1.11894588 |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik! 2Vi har laget streikesang som ikke passer inn i Kalvøs beskrivelser, selv om det var kostelig å lese innlegget hans.
|
|
|
#47 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lærerstreik! 2
Jeg tok musikk første året og der gikk det mest i stev som var litt over kanten. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
WF: Sausnebbet
|
Har sangen deres spredt seg til nabobyen? Jeg tror både lokalsangen og broderiene herfra er utgangspunktet for Kalvøs skriblerier. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ute av drift
Sv: Lærerstreik! 2Nei, sangen vår er ikke utenfor vårt eget personale enda. Håper å få den ut i dag. Sangen fra din by derimot passet MEGET godt i Kalvøs betraktninger, ja.
|
|
|
#50 |
|
Ute av drift
Sv: Lærerstreik! 2Og når jeg skriver "i dag" så mener jeg "i morgen", altså.
|
|
|
#52 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Lærerstreik! 2Jeg er veldig for denne streiken, men jeg føler meg mildt sagt utfordret av de aktivitetene jeg må være med på hver eneste dag. Jaggu godt det ble helg. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er fremdeles ingen ikke-Utdanningsforbund-medlemmer som har påpekt urettferdigheten i å bare jobbe 9-15 nå når man lønnes av Utdanningsforbundet? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
intro
|
Vel, etter i alt 22 vekttall med pedagogikk: I beg to differ.
|
|
|
|
#55 |
|
Ute av drift
Sv: Lærerstreik! 29-15? Vi jobber 8-15.30 under streiken.
|
|
|
#56 |
|
Kontrollfrik
Åja. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes ikke det er det minste behagelig å streike. Hit og dit og rundt omkring. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Kontrollfrik
Det er jeg enig i, men det er likevel mer bedagelig enn å være lærer, synes jeg. Ihvertfall de gangene jeg streiket i 2008, 2010 og 2012. Mye forflytning, men jeg var også mye i ro. At det er er behagelig å streike, synes jeg ikke. Bedageligere ja, men ikke behagelig. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Kontrollfrik
Sv: Lærerstreik! 2Det er vel kanskje forskjell på streiker også. Når var den streiken som varte så lenge forrige gang? 2010? Da var samtlige barnehager og skoler tatt ut her. Jeg var streikevakt overalt, ofte mutters alene, utenfor barnehager som ikke hadde nok personale til å dekke opp selv. Feks åpne barnehager. Det var utrolig kjedelig. Dag etter dag. Uten tvil bedagelig. Ikke behagelig. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lærerstreik! 2Helt ærlig, som streikende i to uker nå så er det mye mer behagelig å være på jobb. Jeg savner jobben min. |
|
|
|
![]() |
|
|