Sv: Lærerstreik!
Jeg har jobbet i seksten år (sytten, kanskje, spørs hvordan jeg regner) og har streiket jaffal to ganger (jeg husker ikke hva som skjedde for over ti år siden, så det er mulig det er flere. )
Ang. det med sutring: Jeg føler ikke at jeg sutrer over at lærere i media sutrer, jeg bare konstaterer det. Det er godt mulig at hele medieopplegget bare føles overveldende fordi jeg har mange lærervenner og facebookfeeden min er overfylt med mer eller mindre gode (fryktelig mange like, synes jeg) innlegg og brev fra lærere som ikke alltid formulerer seg like godt. Ofte orker jeg ikke lese, jeg vet jo "ka det går i", men det betyr ikke at jeg ikke støtter lærerne eller argumenterer for saken vår, både her inne og ikke minst RL. Typiske dårlige/lite gjennomtenkte innlegg er de som har veldig fokus på hvor mye man jobber gratis i læreryrket (jeg mener, hvem gidder å jobbe gratis, det virker jo helt meningsløst og ikke særlig sannsynlig?) og innlegg som har fokus på hvor unikt det er å tenke på jobben etter at man har gått hjem. Det tror jeg faktisk ganske mange som ikke er lærere også bruker en del tid på. Sånne ting + innlegg som bruker fryktelig mye tid og ord på å komme til poenget, de orker jeg å lese. Tror heller ikke jeg har blitt beskyldt for å være sutrelærer på FP, men jeg har blitt beskyldt av FP-lærere for å sutre om at lærere sutrer, så da er jeg vel like langt. 
|