Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-14, 00:19   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Denne byen er i hvert fall for tredje tariff preget av lærerstreik. Hvorfor er det egentlig slik da? Var kampen like viktig for to år siden? Eller for fire år siden?
Har det vært samme kampen hele tiden?
Jeg kan ikke huske å ha sett tidligere kamper så tydelige som denne. Men fb-feeden min har vært fylt av lærerforherligelse hver gang, det vet jeg, for selv om jeg berømmer mine egne barns lærere og mine egne lærere i grunnskole og videregående, så er det faktisk grenser for hvor mye forståelse jeg over en fireårsperiode klarer å trykke liker på.

Og jeg kan like gjerne først som sist innrømme at mye av irritasjonen min bunner i misunnelse. Min egen fagforening klarer ikke mobilisere noe som helst sympati i befolkningen. Hvem har hørt om brudd i forhandlingene våre? Hvem tror på streik som et reelt virkemiddel for leger? Den innsatsen jeg legger ned i å forberede mine arbeidsdager går ikke inn i noe som helst regnskap som gir meg mer tid med barna enn andre når det virkelig teller. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde det, og muligheten til å kjempe for å beholde det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.