Sv: Innvandrer og bunad
Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.
Det er fint og flott at du har oppdragelse nok til å holde de meningene for deg selv, og at det derfor ikke spiller noen rolle for andre hva du mener om ting.
Men min erfaring (den som diskvalifiserer meg fra å mene noe om saken, vet du ) tilsier at det dessverre finnes noen som mener ganske mye om mørke innvandrere, og som ikke er i stand til å holde det for seg selv. Det synes jeg er ILLE, det gjør meg sint.
Og det gjør meg naturligvis både sint og trist når disse fordommene rammer mine barn, slik at de gråter seg i søvn.
Og jeg må jo bare akseptere at vi er på hver vår planet i denne saken.
Jeg vil tippe at de som mener mye om innvandrere også gjør det om dine barn, og at en "forsvarstale" som forteller at de er adopterte slett ikke gjør saken noe bedre. Det finnes selvsagt noen som står for "Norge for nordmenn" og den slags, og det skjønner jeg er et problem. Men da må det vel være bedre å bruke kreftene på å sloss mot dem enn å lage deg liksom-fiender ved å se rasister overalt?
Jeg vil legge til noe. Når det gjelder kampen mot de "ekte" rasistene, mot nynazister, arisk front, Norge for nordmenn og hva de nå heter alle sammen, så står jeg ved din side klar til kamp. Men du gjør meg til din fiende ved å stemple meg og karakterisere meg på linje med de jeg kjemper i mot. Jeg går ikke over til motparten av den grunn, men du får enda en kamp å kjempe - en helt unødvendig en. Er det egentlig verd det? Hvorfor? Er det fort stort å ta tak i den virkelige rasismen, er det derfor du må gjøre meg til fiende i stedet? Mens du og jeg er opptatt med å slåss oss i mellom fordi du mener at JEG er rasist, så glemmer både du og jeg den kampen vi egentlig burde tatt.
Det er det jeg mener med at du skader din egen sak.
Sist redigert av bina : 23-05-07 kl 16:40.
|