Sv: All inclusive - hva tenker du?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Ga opp halvveis i tråden, men må bare kommentere en ting: Har aldri vært på AI, men vi har for moro skyld undersøkt prisen noen ganger. Og det er alltid mye billigere enn det vi greier å få til. Jeg ble overrasket over at så mange mener det er dyrt. For meg framstår både charter og AI som relativt billig, og jeg har antatt at det har med samlebånd og storinnkjøp å gjøre.
Dette er ikke et argument for AI, altså, jeg ville bare kommentere det.
Jeg tror man kan finne både dyrt og billig. Vi var en uke på AI for 20 000 (to voksne og to barn), midt i juli. Det er mindre enn vi bruker om vi låner leiligheten til svigers gratis og kjøper flybilletter og lager en del mat hjemme der. Vi kunne også ha blitt en uke til, den andre uka var veldig billig å føye til, men vi syntes det holdt i massevis med en uke. Ungene koste seg veldig, men jeg tror opplegget hadde vært enda bedre om de var yngre enn 5 og 9, all den tid jeg syntes de hadde blitt relativt enkle å ha med hvorsomhelst på den tiden. Hadde vi hatt 2-3-4 tette små hadde nok AI-konseptet appelert mer til oss. (En liten digresjon med tanke på storfamilier.. Jeg synes det er langt enklere å ha med en stk svært aktiv sjuåring på "voksenmuseer" og liknende, og lage et fint opplegg, enn å ha med en flokk bittesmå barn på standa eller andre typiske barnevennlige steder. Før var vi ofte på tur med søsken, nieser og nevøer, og selv om det ikke er det samme som å ha mange barn selv, merker jeg at jeg blir litt provosert av ettbarnsforeldre som synser om hvor enkelt det er å gjøre Kulturelle Ting med barn på slep. Det meste er enkelt med bare ett barn. )
|