|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Borte
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?
Jepp. Odd Børretzen (fred være med han) sa om dette at det hadde ikke reddet Titanic om båten kjørte med halv fart mot isfjellet, det ville bare utsatt smellet.
|
|
|
#242 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - hva tenker du?him for president |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: All inclusive - hva tenker du?Ga opp halvveis i tråden, men må bare kommentere en ting: Har aldri vært på AI, men vi har for moro skyld undersøkt prisen noen ganger. Og det er alltid mye billigere enn det vi greier å få til. Jeg ble overrasket over at så mange mener det er dyrt. For meg framstår både charter og AI som relativt billig, og jeg har antatt at det har med samlebånd og storinnkjøp å gjøre. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg tror man kan finne både dyrt og billig. |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Glamorøs
|
Da får jeg provosere tilbake da og si at noen av oss velger å ha ett barn for å nettopp kunne gjøre kulturelle ting (amongst others).
|
|
|
#246 |
|
Kontrollfrik
Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg er forøvrig veldig enig med Tally og Pøbelsara, selv om jeg må innrømme at min hovedmotivasjon for å unngå AI er at jeg ikke kan tenke meg noe verre enn å tilbringe ferie sammen med andre skandinaviske småbarnsfamilier i kø ved en buffet i et kantinepreget lokale. Det er virkelig noe av det verste jeg kan tenke meg. Jeg blir faktisk litt paranoid bare av tanken. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
maler
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?Mange forhatte AI- hoteller er familiebedrifter i det lokalsamfunnet de ligger i. De dreper likevel restaurantene rundt seg. Jeg er usikker på om det er turistenes oppgave å regulere forholdet mellom ulike bedrifter i landet man kommer til.
|
|
|
#248 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#249 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Vi har fem, men da eldste har blitt stor er hun ikke med lenger. |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Glamorøs
|
Nei, det kan ikke jeg tenke meg heller.
|
|
|
#251 |
|
intro
|
Da vi var på AI (
|
|
|
|
#252 |
|
Kontrollfrik
Sv: All inclusive - hva tenker du?Jaja, russere eller skandinavere, samma det. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Kontrollfrik
Sv: All inclusive - hva tenker du?Det var i tilfelle ikke meningen. Virkelig. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Glamorøs
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?Bare for å fortsette med ett barn vs. flere: Det er ikke bare-bare å reise med kun ett barn heller. Det krever mer av foreldrene rent underholdningsmessig, man må være lekekamerat i større grad enn med flere søsken. Sånn sett kunne jo en resortferie vært "enkelt", men vi greier å ha fin-fine ferier uten.
|
|
|
#257 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg skjønner ikke helt hva du argumenter mot, him. Skal vi fortsette å kjøre på, siden det ikke hjelper nok? Eller er det bare full stans som teller?
|
|
|
#258 |
|
Kontrollfrik
Ser den. Mine to er stort sett i tottene på hverandre, det er ikke spesielt enkelt det heller. |
|
|
|
|
|
#259 |
|
Tidsklemma
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?Etter snart to uker på den spanske solkysten, med leid leilighet og besøk på lokale restauranter hver eneste dag, må jeg innrømme at jeg ikke er helt sikker på om alle disse burde hatt livets rett. På 2 av stedene vi har vært på har vi bedt om pasta uten saus til eldstemann og fått beskjed om at det ikke lar seg gjøre.
|
|
|
|
#260 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant? Nettopp derfor blir jeg så lei av stikkene mot ettbarnsforeldre, at vi liksom ikke har rett til å uttale oss siden vi ikke har syv kranglende barn, liksom.
|
![]() |
|
|