Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-14, 22:00   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg har vært på én AI-ferie i mitt liv, og det var middelhavs-cruise. Det er jo det ultimate av utarming av lokal næringsvirksonhet, i alle fall hoteller og restauranter! Jeg mener, et flytende hotell som serverer all maten til gjestene ombord, før de seiler videre til neste sted.. Når det er sagt: det var sjelden kø noe sted, maten var fersk og god, og variert, og det var både buffet og a la carte. De var nøye med hygienen, og passet på at alle spritet hender før man gikk inn i restaurantene. Vi hadde fast bord i a la carte-restauranten, med fast bordsetting, og det var ny meny hver kveld. På land kunne man selvsagt følge en guidet tur til blodpris i regi av cruiset, eller man kunne sette seg på shuttle-bussen inn til sentrum og gjøre det man ville. Da blir det jo typisk litt penger lagt igjen på museer, butikker og caféer lokalt, men det er jo ikke like mye som om vi hadde bodd på hotell der. Skjønt, anløpene var jo i større byer, hvor AI ikke har monopol uansett og det derfor er et bærekraftig næringsliv på egne ben (f.eks. Barcelona).

Grunnen til at jeg ikke likte cruise-ferie var rett og slett at det var veldig lite barnevennlig, og derfor stressende for oss foreldre, og fordi det er en stilstudie i Harry-estetikk. Men det hindret meg ikke i å nyte kveldene på balkongen mens vi cruiset utover i Middelhavet med solnedgangen over Sardinia.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.