Sv: All inclusive - hva tenker du?
Jeg har et altfor høyt forbruk, selv om jeg faktisk har brukt veldig lite på klær og sko og vesker og denslags personlig forbruk de siste årene sammenlignet med hva jeg oppfatter som gjengs her inne. Det er selvsagt typisk, man ser "alle andre" som en gjengs masse og tror at alle kjøper MJ-vesker fordi 2 gjør det.
Men jeg har heller ikke pekt med noen arm på hva folk bruker penger på. Men at AI skal velges fordi det er så billig, har jeg problemer med å skjønne. Jeg forstår at det kan være billigere enn å bo på de samme hotellene uten AI, men det er som sagt ikke alternativet for meg.
Selv er jeg på hytta i hele sommer, så mitt budsjett går til polet og den lokale matbutikken, i tillegg til hytta, så klart. Det er der mine penger går for tiden.
Som vanlig blir disse disksjonene svært polarisert, så jeg føler vi går i ring her. Men jeg prøver én gang til:
- Denne tråden startet med et spørsmål om hva som er problematisk ved AI. Da må det være lov å påpeke problematiske ting med AI.
- Jeg skjønner (på et intellektuelt plan, i det minste) at andre har andre preferanser enn meg. Jeg skjønner at backpacking med kids er for spesielt interesserte. Men det må likevel være greit å påpeke hva man ikke liker med AI-konseptet, og foreslå alternativer et sted i mellom.
- Det må generelt gå an å sette fokus på problemer uten at man er en person som Redder Verden i Alt Man Gjør
Men jeg har jo også lært noe i dag, nemlig at AI på resort velges fordi det er RIMELIG, ikke fordi det er ytterste luksus, som jeg trodde. Helt alvorlig. (Min eneste chartertur er pokker meg den dyreste jeg har hatt noensinne. Banna bein.)
|