Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-14, 00:58   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Det eneste som betyr noe er at kvaliteten i skolen! Jeg har ingen tro på at lærerene gjør en bedre jobb ved å ha mer bundet arbeidstid. Jeg skjønner ikke hvor den idéen kom fra. Men jeg har heller ikke noe særlig til overs for argumentene om at dette gjør det så vanskelig for lærerene. Særlig ikke når mange, også i den offentlige debatten, sier at lærerene allerede er på skolen 7,5 time per dag.

Så jeg støtter lærerene fullt i at de bør kunne styre sin egen arbeidshverdag. De fleste gjør en bedre jobb når de gis tillit og ansvar. Jeg støtter ikke i like stor grad en streik som virker urimelig på "folk flest".

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor ikke lærere vil gi sin egen leder mer makt og heller forhandle med denne. Til tross for bundet tid 7,5 timer per dag vil jeg tro de aller fleste skoleledere (hvis de er gode ledere) vil gi sine ansatte frihet til å disponere tiden selv hvis de gjør en god jobb. Ja til kvalitet! Et av punktene jeg derimot har full forståelse for er kampen mot at vikartimer puttes inn i i bunden tid. Det går jo ikke. Lærerene er jo allerede låst i arbeidet de allerede er satt til å gjøre.

Jeg skulle ønske lærerorganisasjonene sluttet å argumetere med arbeidstid og sammenlikne med andre yrkesgrupper. Da når de ikke fram. "Folk flest" har det faktisk ikke så fantastisk. For de fleste er det lett å finne likheter, eller til og med ting som er værre i egen arbeidssituasjon. Vips, så forsvant sympatien. (f.eks er det veldig vanlig å ikke få overtidsbetalt for timer man bruker fordi man brukte lenger tid enn estimert)

Ja til kvalitet i skolen! Dere som er pedagoger må da klare å fortelle hva som skal til.

Jeg heier på lærerene, men jeg ønsker meg en helt annen argumentasjon.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.