Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 19:33   #281
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg synes forøvrig at det er rart det er så vanskelig å se den siden av saken som gjør streiken fornuftig, jeg syntes det var innlysende jeg, at lærere trenger fleksibiliteten i å kunne jobbe mer på kveld og helg for å gi god kvalitet, og at det ikke er det samme å gjøre all denne jobben på lærerrommet. At arbeidssituasjoen har noe å si for kvaliteten og at det tross alt er flest flinke lærere, som altså gjør en bedre jobb slik det er, og derfor ikke vil ha denne avtalen.

Er det jeg som ikke ser det alle andre ser, siden det ikke er så innlysende som jeg tror?

Gammel 26-06-14, 19:35   #282
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I følge mine foreldre og venninne står det i vår lokale avis at her i byen vil de skjerme de kommende 1. klassingene for streik. Det er i alle fall godt å høre.

Gammel 26-06-14, 19:37   #283
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det står det i avisa her også, og det synes jeg er veldig flott gjort. skolestart 1. klasse er litt spesielt.

Gammel 26-06-14, 19:40   #284
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker skikkelig godt lærerjobben min og jeg liker arbeidstrykk og læringstrykk og at ingen dager er like. Jeg har hatt toppkarakterer hele mitt liv og føler meg ikke truffet at sleivete kommentarer om akademisk bunnfall og det som verre er. Jeg hadde overlevd noen uker ekstra arbeidsår og jobber tilogmed ekstra et par uker om sommeren (sommerskole). Men jeg er møkklei av at pengene som spyttes inn i skolenorge ikke kan brukes til å gjøre skolen bedre. Jeg tror at et greit sted å starte er å lytte til lærere og ledere som faktisk er i skolen. Jeg synes også denne skissen til KS er dårlig og jeg opplever også at den bygger på mistillit og ønske om kontroll, ikke et ønske om å bygge en bedre skole.

Gammel 26-06-14, 19:48   #285
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elg - det er allerede masse struktur å forholde seg til for skoler. Etter det du har å fortelle, later det til at dine barns skole ikke følger retningslinjer og rutiner på en tilfredsstillende måte.

Gammel 26-06-14, 19:52   #286
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Noen av oss hadde begjærlig grepet bare et eller annet som hadde gitt eleven et snev av håp om at han eller hun faktisk ble sett, sånn med tanke på tilpasset opplæring.

Å la hver elev bli sett, er noe av det viktigste vi gjør hver eneste dag som lærer. I form av tilpasset opplæring så langt det går, men det er også veldig mange andre måter det er viktig å se en elev på.
Derfor trenger man den å ha arbeidstiden sin i perioder hvor elevene er på skolen. Nettopp fordi man trenger de kveldene den uka til retting og forberedelser, den uka hvor all ledig tid på skolen går med til nettopp det; å se alle elevene.

Jeg er helt sikker på at mange lærere likevel har mye å gå på ift å se elevene, men for dem det gjelder vil ikke den foreslåtte løsningen hjelpe på det. Det er vel hovedproblemet her egentlig; det er mye som kan bli bedre i skolen, men først og fremst er det vel enkeltlærere som gjør en dårlig jobb - som i andre yrker - og allverdens endring av arbeidstidsavtalen vil ikke bøte på det.

apan er aktiv nå  
Gammel 26-06-14, 20:00   #287
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser diskusjonen har gått et par sider videre siden sist jeg var her. Men grunnen til at det er relevant at læreryrket ikke er så unikt på endel punkter er at man sitter der med behov for sympati når man går til en streik som man holder varm i sommer ved å ta ut noen få for så å slå til med hard hånd og ramme barn og unge og deres foreldre til høsten. Det er slik det vil oppleves, og da må folk skjønne hvorfor. Man ser jo at det påstås fra lærerhold at man er avhengig av fleksibilitet på den måten at man selv velger når og hvor man jobber for å gjøre en god jobb og at man er opptatt av kvaliteten på undervisningen. Når ganske mange opplever at kvaliteten på for- og etterarbeid ikke er helt der man synes det burde være samtidig som det er vanskelig å få tak i en lærer i arbeidstiden og det samtidig er veldig mye støy i form av ren sutring over at man har verdens verste arbeidsforhold (som til forveksling ligner de arbeidsforholdene mange av oss andre også har) er det veldig kort vei til at man tenker at dette med kvalitet i skolen er vikarierende argumenter.

Jeg tror lærerforbundene må jobbe knallhardt med å løfte denne diskusjonen opp på et systemnivå samtidig som de rett og slett knebler sine medlemmer på sutring. Først da kan de nå frem med det de ønsker å si.

Gammel 26-06-14, 20:03   #288
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror lærerforbundene må jobbe knallhardt med å løfte denne diskusjonen opp på et systemnivå samtidig som de rett og slett knebler sine medlemmer på sutring. Først da kan de nå frem med det de ønsker å si.

Dette er jeg helt enig i, og jeg mener personlig at sutringen som har preget deler av debatten slår veldig tilbake på lærerne selv og flytter fokus bort fra det viktige.

apan er aktiv nå  
Gammel 26-06-14, 20:11   #289
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elg: I vg. der jeg jobber er det kultur for å lære av hverandre i alle fall. Vi inviterer lærere/ledere fra andre skoler som har fått til noe bra, og blir også av og til invitert bort. Vi går også sammen med andre skoler i nabolaget og spleiser på interessante og inspirerende foredragsholdere- veldig nyttig. Jeg tror at det er dårlig skoleledelse det er snakk om i mange tilfeller, jeg, det må bli tydeliggjort hva som forventes av en lærer. Skal lærerne ha fleksibel arbeidstid, noe vi har, skal det jaggu gå an å få fatt i dem via mail på ettermiddagen. Jeg svarer alltid på mail fra foreldre innen et døgn, og jeg kan ikke se at det skal være så vanskelig for andre lærere å få gjort det samme. Likevel har jeg som mor opplevd å måtte purre på en mail til læreren to ganger før jeg fikk svar- det synes jeg ikke er bra nok. En kontaktlærer må skjønne at det er nettopp det han er (og får betalt ekstra for) og ikke unndra seg kontakt med foresatte og elever.

rine er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 20:37   #290
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Elg - det er allerede masse struktur å forholde seg til for skoler. Etter det du har å fortelle, later det til at dine barns skole ikke følger retningslinjer og rutiner på en tilfredsstillende måte.

Klage til fylkesmannen er riktig vei å gå i slike tilfeller.

Gammel 26-06-14, 23:49   #291
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan ER egentlig den lønna? for A er ABSOLUTT sant for meg, og B tror jeg ikke er avskrekkende, og C, vel, jeg har det bra jeg, men den eksisterende ordningen er ikke avskrekkende den heller. 7,5 timer alle uker, PLUSS alt på kvelden, tja, nja... vet ikke. Hovedproblemet er dog at jeg ikke orker ny utdannelse nå i livet med barn

Det trenger du da ikke. Du trenger vel ikke mer enn ped og så kan du undervise så vidt jeg har skjønt? Du og jeg har vel samme utdanning.

Gammel 27-06-14, 00:03   #292
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skal bli øvingslærer til høsten. Det blir spennende å se om det er det "akademiske bunnfallet" jeg får eller om det er håp.

Det er både og, skal jeg si deg, og det er ikke alltid at den som har mest faglig innsikt er den som klarer å sette det ut i praksis. Gled deg, det er kjempegøy!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 00:58   #293
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste som betyr noe er at kvaliteten i skolen! Jeg har ingen tro på at lærerene gjør en bedre jobb ved å ha mer bundet arbeidstid. Jeg skjønner ikke hvor den idéen kom fra. Men jeg har heller ikke noe særlig til overs for argumentene om at dette gjør det så vanskelig for lærerene. Særlig ikke når mange, også i den offentlige debatten, sier at lærerene allerede er på skolen 7,5 time per dag.

Så jeg støtter lærerene fullt i at de bør kunne styre sin egen arbeidshverdag. De fleste gjør en bedre jobb når de gis tillit og ansvar. Jeg støtter ikke i like stor grad en streik som virker urimelig på "folk flest".

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor ikke lærere vil gi sin egen leder mer makt og heller forhandle med denne. Til tross for bundet tid 7,5 timer per dag vil jeg tro de aller fleste skoleledere (hvis de er gode ledere) vil gi sine ansatte frihet til å disponere tiden selv hvis de gjør en god jobb. Ja til kvalitet! Et av punktene jeg derimot har full forståelse for er kampen mot at vikartimer puttes inn i i bunden tid. Det går jo ikke. Lærerene er jo allerede låst i arbeidet de allerede er satt til å gjøre.

Jeg skulle ønske lærerorganisasjonene sluttet å argumetere med arbeidstid og sammenlikne med andre yrkesgrupper. Da når de ikke fram. "Folk flest" har det faktisk ikke så fantastisk. For de fleste er det lett å finne likheter, eller til og med ting som er værre i egen arbeidssituasjon. Vips, så forsvant sympatien. (f.eks er det veldig vanlig å ikke få overtidsbetalt for timer man bruker fordi man brukte lenger tid enn estimert)

Ja til kvalitet i skolen! Dere som er pedagoger må da klare å fortelle hva som skal til.

Jeg heier på lærerene, men jeg ønsker meg en helt annen argumentasjon.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 01:57   #294
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det å fortsette med en noenlunde fleksibel arbeidsuke ikke er til ulempe for noen og en fordel for elevene - hva er det å ikke like?

Gammel 27-06-14, 10:43   #295
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor ikke lærere vil gi sin egen leder mer makt og heller forhandle med denne. Til tross for bundet tid 7,5 timer per dag vil jeg tro de aller fleste skoleledere (hvis de er gode ledere) vil gi sine ansatte frihet til å disponere tiden selv hvis de gjør en god jobb. Ja til kvalitet! Et av punktene jeg derimot har full forståelse for er kampen mot at vikartimer puttes inn i i bunden tid. Det går jo ikke. Lærerene er jo allerede låst i arbeidet de allerede er satt til å gjøre.

Ja til kvalitet i skolen! Dere som er pedagoger må da klare å fortelle hva som skal til.

.

Det handler jo ikke om at lærere eller ledere ikke forstår hva som skal til for å lage en god skole, det handler om at rektorer med KS sitt forslag vil få enda mer myndighet til å bestemme hva lærerne skal bruke tiden sin på. For en rektor i en fattig kommune vil det bli vanskeligere å bruke lærernes tid på en måte som er til beste for elevene fordi han har lite penger som skal rekke til mye.

rine er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 10:47   #296
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samtidig vet jeg om endel rektorer som synes det er vanskelig å få til planlegging med dagens avtale.

Gammel 27-06-14, 10:57   #297
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer fremdeles litt på hvor KS mener at innsparingen med at ting skal gjøres felles ligger? Det er utrolig mye som er bra med mer teamarbeid, men tidsbesparende er det sjeldent. I alle fall ikke når det er snakk om undervisning. Undervisningsopplegg finnes det utrolig mye av og jeg tror ikke det er der den store utfordringen ligger.Utfordringen for veldig mange ved undervisning er å gjøre oppleggene til "sine" og få dem "under huden" slik at man kan undervise på en best mulig måte overfor elevene.
Jeg kan utvikle massevis av fint sammen med mine kolleger, men egentiden før undervisning utføres for å gjøre materiellet "til mitt" er det mest avgjørende av alt.

Situasjonen er også slik at mange skoler ikke har allverdens med relevante team å jobbe sammen i. Hvor skal de spare inn tid? Sette seg i team sammen med seg selv?

Guava er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 11:11   #298
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Godt poeng, Guava. Jeg har opp gjennom årene jobbet i team som har fungert veldig bra, i team som har fungert dårlig og jobbet alene- fordi det var en liten skolen og jeg var eneste lærer på trinnet som underviste i det aktuelle faget. For meg er teamarbeid om fag en gang i måneden mer enn nok. Da kan man lage en felles kjøreplan for klassene på trinnet, evt. jobbe med å bli mer samkjørte når det gjelder vurdering (jeg har lært mye av å høre hvordan andre lærere tenker når de vurderer tekster f.eks.), men finplanleggingen, altså hvordan jeg vil tilpasse den grove planen til min klasse og min måte å undervise på, den vil jeg helst ta alene. Lærere har forskjellig personlighet og klasser er forskjellige, derfor må det være rom og tid for å jobbe individuelt også. Jeg er sånn skrudd sammen at hjernen min ofte er en grøt når jeg har tilbrakt 5 timer i et klasserom. Da fungerer den bare til lette oppgaver som å svare på mail og rydde desk-toppen, ikke til planlegging av undervisning og retting. Jeg foretrekker da å gå hjem kl. 15.00 og heller ta opp PC-en igjen halvannen time fra 20.00 og utover.

rine er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 11:20   #299
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg skjønner godt behovet for å hvile hodet før man skal lage undervisningsopplegg egentlig. Men jeg forstår også godt at skoleledere kan ønske seg å få bestemme sånt selv ut fra det som passer best til sin skole. Om dette er noe de bør få anledning til eller ikke vet jeg i grunnen ikke, lærere mener åpenbart nei. Jeg kommer nok ikke til å være veldig glad for den streiken som kommer i høst, og jeg tror nok at med mindre jeg og mange andre blir overbevist om at skolen faktisk blir dårligere hvis den avtalen som nå er akseptert av de tillitsvalgte blir gjeldende tror jeg nok at det blir en streik preget av manglende forståelse i folket. For mange er det nok sånn at man gjerne forstår at lærerne ønsker å ha det sånn, men at man ikke helt forstår at det er så viktig at man ødelegger uker og måneder med skolegang for ungene på grunn av det.

Gammel 27-06-14, 11:30   #300
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Men, Katta, har du ikke lest tråden? Danmark ligger jo et skritt foran Norge og har allerede innført en KS-modell. Dette har ført til masseflukt av lærere fra skolene der og det er ingen grunn til å tror at ikke det samme skjer i Norge. Streik er det eneste middelet vi har, og selv om det blir kjipt for mange barn og foreldre til høsten, er jeg overbevist om at det blir enda kiipere- på sikt- om man ikke reagerer. Jeg kan jo selv risikere at ungenes skoler blir tatt ut i streik mens min ikke blir det, og er ikke overvettes begeistret for å la ungene gå mange uker på selvstyr hjemme, eller enda verre, at de skal miste verdifull undervisningstid. Jeg har altså ikke problemer med å se saken fra en annen side.

rine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.