|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Lærerstreik!
Kampen står nå mot det opprinnelige kravet til KS om 45 ukers arbeidsår. Dvs 7 37,5-timersuker uten elever. Slikt blir det mange rene reagensglass av.
|
|
#222 |
|
Travelt opptatt
|
Ja, og det er helt greit. Det er det lærere ønsker å beholde: muligheten til å jobbe noen lange uker, og noen kortere uker.
|
|
#223 |
|
I mål
|
Ja, jeg tror også mange glemmer dette altså, men det har jeg alltid trodd, helt uavhengig av debatten som nå raser. |
|
|
|
|
#224 |
|
Dig for victory!
|
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 26-06-14 kl 15:29. |
|
|
|
|
#228 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er klar over at diskusjonen går på andre ting, men lurer på dette her.
|
|
#229 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lærerstreik!Det å føre ekstra arbeidstimer er ikke noe å le av tenker jeg. |
|
|
|
|
#230 |
|
Dig for victory!
|
Nei. Det er helt på jordet teit at det ikke er noe system for å gjøre det. Noen av oss teller sjøl, da, men det er jo ingen som bryr seg. Det burde det selvsagt være.
|
|
|
#231 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er bare det at det er litt utfordrende å sitte i begynnelsen av august og lage tilpassede opplegg til en elevgruppe du ikke har møtt enda. Og uti oktober, når du vet behovene og gjerne skulle laget differensierte opplegg, skal du ikke få tiden du trenger til å gjøre det.
|
|
#232 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Det er vel mye som er felles fra år til år slik at man kan gjøre en del ferdig uten å kjenne elevene man får akkurat det året. Tenker da spesielt på tilpasset opplæring for de flinkeste. For de svakeste er det kanskje mer avhengig av hva hvert enkelt barn sliter med. |
|
|
|
|
#233 |
|
|
Åh, er det? Det skjønte jeg ikke, vettu. |
|
|
|
|
#234 |
|
|
Nei så lenge dere bare jobber og jobber gratis og ikke fører timer er det vel ingen som bryr seg. |
|
|
|
|
#235 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg tror dette er en av de store utfordringene til lærer. Vi har jobbet gratis for lenge, i alle fall mange av oss. Vi har også brukt av egne penger for å kjøpe utstyr når skolen ikke har råd. Dette vet selvfølgelig arbeidsgiver. |
|
|
|
|
#236 |
|
I mål
|
Det er absolutt ikke fullstendig umulig, men problemet er nok den totale tidsressursen. Man kan absolutt gjøre dette i forkant og lage opp fine ting, men det vil være nødvendig med såpass mye tilrettelegging underveis (også ift det man har lagd i utgangspunktet) at det totalt sett vil gå ut over noen. Tenker jeg. Fordi man ikke totalt sett får mer tid. |
|
|
|
|
#237 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Poenget mitt var at det blir ikke mer tid til å å lage undervisningsopplegg om man smører arbeidstida tynnere utover året. Den blir bare flyttet til et mindre gunstig tidspunkt.
|
|
#238 |
|
Protonterapeut
|
Og der ligger kjernen til PR-problemet som Utdanningsforbundet nå har. Litt som sykepleierforbundet med den idiotiske robot-reklamen sin. Skivebom ifht. hvilket poeng man sitter igjen med.
Spørsmål 1: Jeg får begge deler. Mest av det siste, som i jobbe gratid etter ordinær arbeidstid. Begge deler er rimelig, det kommer an på utgangspunktet for merarbeidet.
|
|
#239 |
|
|
Ja arbeidsgiver vet, men uten at arbeidsgiver merker konsekvenser så tror jeg ikke dere når fram. |
|
|
|
|
#240 |
|
Protonterapeut
|
![]() |
|
|