Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 15:23   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... men de ekstra arbeidstimene registreres vel et eller annet sted, går jeg ut i fra?

Nei. Og derfor er det helt sikkert noen som jobber mindre enn de skal også, men da gjør de mest sannsynlig en ræva jobb. Det er liten tvil om at det finnes noen av dem og. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal gjøre at jeg får mindre frihet til å gjøre jobben min på en god måte.

Min fagforening ønsker timeføring og noe de kaller "undervisningsoppdrag", hvilket stort sett går ut på at det skal tas hensyn til ting som elevtall og hvor mye ressurser elevene krever, når det bestemmes arbeidstid. Jeg har tro på mer kontroll og tettere oppfølging fra ledelsen, så sant det også legges til rette for at vi får tid til å gjøre de oppgavene som må utføres innen de fristene vi er pålagt, uten å legge inn masse ekstra timer det ikke kompenseres for i form av avspasering eller lønn.

Og så kan jeg aldri tenke meg at det blir kjedelig uansett i de stille ukene. Jeg skulle gjerne hatt mer tid til å lage kreative opplegg og lese meg opp på nytt stoff, jeg! Men ikke om jeg samtidig pålegges flere meningsløse møter, vikartimer jeg ikke får lønn for og enda på ta igjen alt det andre seinere. Slik det er jobber jeg i snitt de timene jeg skal eller så vidt over. Å sitte 7 timer med vurderingsarbeid både lørdag og søndag er helt vanlig, men jeg gjør det jo ikke hver uke, så det går bra. Med den nye avtalen er jeg redd det ikke blir nok tid å flekse med til de ukene jeg trenger 50-60 timer.

Sist redigert av Matilda : 26-06-14 kl 15:29.
Matilda er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.