Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-14, 22:48   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Jeg vet ikke, er det ikke bedre med en Mulberry veske produsert under EU arbeidsforhold i Sommerset en flere billige vesker produsert i Sørøst Asia under forhold vi ikke engang vil eller ønsker vite så mye detaljer om? Jeg vet i alle fall hva jeg ville ha valgt. Dessverre har Mulberry veskene nå blitt så dyre at jeg synes det er helt hinsides galskap å kjøpe de men tidligere når de kostet omtrent halvparten av hva de koster i dag hadde jeg faktisk flere.

Selvfølgelig er det ren skjær galskap at barn går rundt med slike vesker. Men skal man snakke sløsning og miljø så synes jeg det er mange aspekter å trekke inn. Da kan vi jo starte med folk som har biler (ofte til og med to biler), fritidsbolig i tillegg, bruker vanvittige summer på ferier osv.

Det blir litt som med strømpebukser. Det er bedre å kjøpe noen gode Katvig som er produsert i Danmark en å kjøpe utallig 3 pack fra HM som er laget på de aller verste fabrikkene med barnearbeidere i Indonesia. (Tror ikke de lages der nå men de ble det tidligere).

Så for all del, dyre vesker på barn er helt vanvittig men om jeg kjøper ei veske til 3500 kr så ser jeg overhode ikke på det som sløsing. Jeg har overhode ikke god råd men akkurat vesker er noe jeg liker å prioritere. Da da velger jeg det fremfor en hel rekke andre ting som andre folk kanskje mener er annerledes.

Folk bruker ufattelige summer på dyre sporsklær og friluftsutstyr uten at folk nødvendigvis himler med øynene av den grunn. For meg er det helt meningsløst, akkurat som folk mener ei dyr veske måtte være det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.