Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 00:09   #161
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Jeg skjønner heller ikke hva Poly mente der om det er noen trøst. Eller poly mente kanskje at man kan sløse med penger uten å overforbruke. Jeg skjønner ikke helt relevansen dog.

Gammel 18-06-14, 00:09   #162
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser også det, god natt til deg også.

I morgen forstår vi nok hverandre igjen.

Gammel 18-06-14, 08:47   #163
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har nettopp sendt åtteåringen på fotballtrening med mi fem år gamle "gøy på håret"-veske som eg ikkje bruke lengre til nærmere tusen kroner. I lys av denne tråden tok eg meg i å frykte at Tangerine såg henne.

Stakkars barn.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 10:02   #164
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vi hadde avslutningsfest for eldstemann i går og da la jeg merke til flere, faktisk, sånne her . Og jeg må innrømme at jeg lurte på hvilket merke det var for jeg synes de var flotte. Særlig en i hvit. Så da fikk jeg oppklart merket.
Men de koster nok så mye at det ikke er interessant.

Gammel 18-06-14, 10:34   #165
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også den veska er fin, men den ser jo kliss lik ut veldig mange andre vesker av samme type. Det er derfor jeg lurer på hva som gjør akkurat denne så spesiell?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 10:39   #166
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åja. Jeg er ikke så kjent med disse merkene men jeg likte denne fordi det ikke er noe sølv/gull utenpå og vesken er ganske nøytral å se på. Jeg liker ikke all denne bling-blingen.
Sånn som lommebøker og vesker fra Lykce, og veskene til MK.
Og så liker jeg litt størrelse på vesker, selv om det kanskje er ulike størrelser og typer fra dette merket også.. har ikke sjekket.

Gammel 18-06-14, 10:49   #167
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det er jo sånn at man veldig mange ganger betaler for merket, men skinnet på veskene til bl.a Mulberry er jo førsteklasses, i motsetning mange av de rimeligere billigvariantene, og flere av de dyre merkeveskene er også kvalitet ut i fingerspissene. Det er to forskjeller som for mange nok er av betydning, så kan man jo heller diskutere fornuften i det, selvsagt.

Gammel 18-06-14, 10:54   #168
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det er jo sånn at man veldig mange ganger betaler for merket, men skinnet på veskene til bl.a Mulberry er jo førsteklasses, i motsetning mange av de rimeligere billigvariantene, og flere av de dyre merkeveskene er også kvalitet ut i fingerspissene. Det er to forskjeller som for mange nok er av betydning, så kan man jo heller diskutere fornuften i det, selvsagt.

Selvsagt er det en kvalitetsforskjell, men når man kommer over en viss sum betaler man ikke lenger for kvalitet eller for at arbeiderne skal ha ålreite lønninger, altså. Man betaler for status for egen del og designhusets eieres luksusbolig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 10:56   #169
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulberry har nydelig skinn, og mange sånne dyre vesker er veldig gjennomført i både materiale og utførelse. Men det er jammenmeg endel dyre vesker som ikke er spesielt god kvalitet også. Og mange av dem er rett og slett skrekkelig stygge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 10:57   #170
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvsagt er det en kvalitetsforskjell, men når man kommer over en viss sum betaler man ikke lenger for kvalitet eller for at arbeiderne skal ha ålreite lønninger, altså. Man betaler for status for egen del og designhusets eieres luksusbolig.

Ja, enig med du i det. Jeg bare svarte på Guava sitt spørsmål om grunner til at mange velger f.eks Mulberry fremfor noe som koster godt under halvparten eller mindre. Jeg skrev jo også det at man ofte betaler for selve merket, og i det så ligger det jo status etc.

Gammel 18-06-14, 10:58   #171
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men det er jammenmeg endel dyre vesker som ikke er spesielt god kvalitet også. Og mange av dem er rett og slett skrekkelig stygge.

Oh yes! Pris og kvalitet henger ikke alltid sammen nei, ei heller merke/pris vs good taste. Det ene utelukker ikke det andre osv.

Gammel 18-06-14, 10:59   #172
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men det er jammenmeg endel dyre vesker som ikke er spesielt god kvalitet også.

Jeg kjøpte jo en sånn Modalu-veske i fjor. Ikke helt Mulberry-pris, men den var da jammen dyr nok til fullpris. Jeg er så utrolig skuffet over skinnet som ble skikkelig slitt og stygt nesten med en gang. Det var meningen å være en sånn veske jeg kunne ha i mange år, men når den er blitt så slitt og stygg så blir det nok ikke det allikevel.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 11:02   #173
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg kjøpte jo en sånn Modalu-veske i fjor. Ikke helt Mulberry-pris, men den var da jammen dyr nok til fullpris. Jeg er så utrolig skuffet over skinnet som ble skikkelig slitt og stygt nesten med en gang. Det var meningen å være en sånn veske jeg kunne ha i mange år, men når den er blitt så slitt og stygg så blir det nok ikke det allikevel.

Det er jeg enig med deg i. Jeg kjøpte nemlig også en Modalu i fjor, riktignok på salg, men den var dyr nok allikevel. Jeg ble ganske fort skuffa over akkurat det at skinnet sprakk opp, først på hankene og så på selve vesken - og lommeboken, og den ser ikke veldig pen ut lenger. Den er rett og slett litt "flossete" i skinnet og ikke helt brun slik den var, men mot hvit mange steder.

Gammel 18-06-14, 11:02   #174
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røverdatter, det var blant annet din jeg tenkte på. Og søsteren min hadde en nydelig og ganske dyr Furla-veske der skinnet flasset i hjørnene og ble skikkelig skæbbete i løpet av et år. Ofte blir jo fine skinnvesker bare finere når de brukes litt, men det fins unntak.

Jeg har for eksempel en skinnveske jeg kjøpte i Italia i 2008, hos en liten lokal produsent. Den er brukt masse, og ser fortsatt akkurat like fin ut. Den er i litt sånn kraftig Mulberry-aktig skinn, og den kostet rundt 300 kroner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 11:08   #175
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Det er noe helt annet med en italiensk skinnveske jeg har, fra Liza ett-eller-annet, og som var den aller første virkelig dyre vesken jeg kjøpte på Morris i sin tid. Den kostet vel 1 800,- til fullpris for 10 år siden, hvis ikke enda lenger siden (og jeg kjøpte den på 50 eller 70 % restesalg i romjulen), men den er i helt nydelig mykt og lekkert kalveskinn og er bare enda finere i dag enn den var som ny. MK Hamilton kjøpte jeg også i mykt skinn, ikke den stive utgave som vel de fleste har, og den blir også bare mykere og finere etter bruk.

Haha, nå høres det ut som om jeg bare har designvesker, men jeg har bare den ukjente skinnvesken, Modalu, MK Hamilton og to-tre mindre crossbody vesker, også fra MK. Til gjengjeld så brukes de mye alle sammen, og utover det har jeg ikke stort flere vesker lenger, kvittet meg med mye for noen år siden og har siden det valgt meg ut noen få, gode jeg håper å kunne bruke i årevis.

Gammel 18-06-14, 11:11   #176
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes kvaliteten på Mulberryskinnet er veldig godt. Det blir bare finere ved mer bruk.

Gammel 18-06-14, 11:17   #177
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det er noe helt annet med en italiensk skinnveske jeg har, fra Liza ett-eller-annet, og som var den aller første virkelig dyre vesken jeg kjøpte på Morris i sin tid. Den kostet vel 1 800,- til fullpris for 10 år siden, hvis ikke enda lenger siden (og jeg kjøpte den på 50 eller 70 % restesalg i romjulen), men den er i helt nydelig mykt og lekkert kalveskinn og er bare enda finere i dag enn den var som ny. MK Hamilton kjøpte jeg også i mykt skinn, ikke den stive utgave som vel de fleste har, og den blir også bare mykere og finere etter bruk.

Haha, nå høres det ut som om jeg bare har designvesker, men jeg har bare den ukjente skinnvesken, Modalu, MK Hamilton og to-tre mindre crossbody vesker, også fra MK. Til gjengjeld så brukes de mye alle sammen, og utover det har jeg ikke stort flere vesker lenger, kvittet meg med mye for noen år siden og har siden det valgt meg ut noen få, gode jeg håper å kunne bruke i årevis.

Jeg synes ikke 5-6 vesker er få vesker, jeg synes det er kjempemange.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 11:19   #178
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes ikke 5-6 vesker er få vesker, jeg synes det er kjempemange.

Det er veldig få i forhold til hva jeg hadde før , men da hadde jeg et sånt digert fjell av diverse vesker i alle slags farger og fasonger, typ kjøpt på HM og i andre kjedebutikker opp gjennom ungdomstiden og tidlig voksenliv. Det var godt å få ryddet opp, for å si det sånn!

Gammel 18-06-14, 11:58   #179
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Mulberry Bayswater er laget av Natural Leather (NVT - natural vegetable tanned leather). Dette er tyngre, tykkere og stødigere en mykt og tynt skinn.

Jeg har samme erfaring som dere med Modalu. Jeg har vært heldig med Furla vesken min. Jeg kommer til å ha Bayswater lenge. Selv om den tåler dårlig vann og har fått noen vannflekker, så blir den bare penere med bruk. Den skal ikke bli skoleveske om ti år, selv om vestkant ungdommen foretrekker kvalitet.

Gammel 18-06-14, 12:01   #180
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

... selv om vestkant ungdommen foretrekker kvalitet.

Jeg må bare kommentere dette, for det er selvsagt ikke kvalitet det handler om. Det handler om mote, statussymboler og innbildte behov.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.