|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
maler
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Jeg skjønner heller ikke hva Poly mente der om det er noen trøst.
![]() |
#162 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Ja, jeg ser også det, god natt til deg også.
![]() |
#163 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?
Stakkars barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi hadde avslutningsfest for eldstemann i går og da la jeg merke til flere, faktisk, sånne her . Og jeg må innrømme at jeg lurte på hvilket merke det var for jeg synes de var flotte. Særlig en i hvit.
![]() |
#165 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Jeg synes også den veska er fin, men den ser jo kliss lik ut veldig mange andre vesker av samme type. Det er derfor jeg lurer på hva som gjør akkurat denne så spesiell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Åja. Jeg er ikke så kjent med disse merkene men jeg likte denne fordi det ikke er noe sølv/gull utenpå og vesken er ganske nøytral å se på. Jeg liker ikke all denne bling-blingen.
![]() |
#167 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Det er jo sånn at man veldig mange ganger betaler for merket, men skinnet på veskene til bl.a Mulberry er jo førsteklasses, i motsetning mange av de rimeligere billigvariantene, og flere av de dyre merkeveskene er også kvalitet ut i fingerspissene. Det er to forskjeller som for mange nok er av betydning, så kan man jo heller diskutere fornuften i det, selvsagt.
![]() |
#168 |
Glamorøs
|
Selvsagt er det en kvalitetsforskjell, men når man kommer over en viss sum betaler man ikke lenger for kvalitet eller for at arbeiderne skal ha ålreite lønninger, altså. Man betaler for status for egen del og designhusets eieres luksusbolig.
![]() |
#169 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Mulberry har nydelig skinn, og mange sånne dyre vesker er veldig gjennomført i både materiale og utførelse. Men det er jammenmeg endel dyre vesker som ikke er spesielt god kvalitet også. Og mange av dem er rett og slett skrekkelig stygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
www.bomulls.no
|
Ja, enig med du i det. Jeg bare svarte på Guava sitt spørsmål om grunner til at mange velger f.eks Mulberry fremfor noe som koster godt under halvparten eller mindre. Jeg skrev jo også det at man ofte betaler for selve merket, og i det så ligger det jo status etc.
![]() |
#171 |
www.bomulls.no
|
Oh yes! Pris og kvalitet henger ikke alltid sammen nei, ei heller merke/pris vs good taste.
![]() |
#172 |
Borte
|
Jeg kjøpte jo en sånn Modalu-veske i fjor. Ikke helt Mulberry-pris, men den var da jammen dyr nok til fullpris. Jeg er så utrolig skuffet over skinnet som ble skikkelig slitt og stygt nesten med en gang. Det var meningen å være en sånn veske jeg kunne ha i mange år, men når den er blitt så slitt og stygg så blir det nok ikke det allikevel.
![]() |
#173 |
www.bomulls.no
|
Det er jeg enig med deg i. Jeg kjøpte nemlig også en Modalu i fjor, riktignok på salg, men den var dyr nok allikevel. Jeg ble ganske fort skuffa over akkurat det at skinnet sprakk opp, først på hankene og så på selve vesken - og lommeboken, og den ser ikke veldig pen ut lenger. Den er rett og slett litt "flossete" i skinnet og ikke helt brun slik den var, men mot hvit mange steder.
![]() |
#174 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Røverdatter, det var blant annet din jeg tenkte på. Og søsteren min hadde en nydelig og ganske dyr Furla-veske der skinnet flasset i hjørnene og ble skikkelig skæbbete i løpet av et år. Ofte blir jo fine skinnvesker bare finere når de brukes litt, men det fins unntak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Det er noe helt annet med en italiensk skinnveske jeg har, fra Liza ett-eller-annet, og som var den aller første virkelig dyre vesken jeg kjøpte på Morris i sin tid. Den kostet vel 1 800,- til fullpris for 10 år siden, hvis ikke enda lenger siden (og jeg kjøpte den på 50 eller 70 % restesalg i romjulen), men den er i helt nydelig mykt og lekkert kalveskinn og er bare enda finere i dag enn den var som ny. MK Hamilton kjøpte jeg også i mykt skinn, ikke den stive utgave som vel de fleste har, og den blir også bare mykere og finere etter bruk.
![]() |
#177 |
etterpåklokest
|
Jeg synes ikke 5-6 vesker er få vesker, jeg synes det er kjempemange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
www.bomulls.no
|
![]() |
#179 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?Mulberry Bayswater er laget av Natural Leather (NVT - natural vegetable tanned leather). Dette er tyngre, tykkere og stødigere en mykt og tynt skinn.
![]() |
#180 |
Glamorøs
|
Jeg må bare kommentere dette, for det er selvsagt ikke kvalitet det handler om. Det handler om mote, statussymboler og innbildte behov.
![]() |
|
|