Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matmote

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 00:13   #41
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matmote

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er ikke engang sikker på om jeg har smakt hummus jeg.

Jeg trodde det var organisk materiale i jord.

har eg aldri tenkt på, men du har jo rett! Humus heiter det då

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 01:30   #42
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skvist hjernemasse kan se så ymse ut. *erfaren*

Jeg gir blaffen i hva som er trendy når det gjelder mat. Er det godt beholder jeg trenden så lenge jeg vil. Det tok lang tid før jeg ble hekta på sushi (syntes ikke det var vemmelig eller noe sånt, bare oppskrytt), men da det først satte seg! DA var jeg hekta da! Fremdeles er det det beste jeg får.

Jeg synes det var en periode i fjor og året før da det havnet tapenade på nesten alt. Jeg fryktet en trend, men den forsvant i tide heldigvis.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 01:44   #43
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir også blaffen i hva som er trendy. Jeg går for det jeg syns er godt.

Det var nyttig informasjon, tenker jeg!

Gammel 20-05-07, 10:34   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Bare de ikke begynner med hummus, så skal jeg nok holde ut den fæle pestoen. Dessuten kan de slutte å kline rødløk på alt.

Å nei, å nei!
Rødløk kan man aldri få for mye av! Pesto begynner jeg ærlig talt også å bli litt le, men humus er deilig! Det kan man godt selge mer av for min del.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:40   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå bruker ikke jeg mat som mote, jeg spiser det jeg liker, samme om det er in eller ikke. Er det noen som tenker mote når de velger matvarer?

Det samme tenkte jeg. Jo, man kan selvsagt observere trender som kommer og går i matveien, fortrinnsvis kommer, men det er jo bare et pluss og et tegn på at verden blir mindre. Ingenting er bedre. Men å snakke om in og ut når det gjelder mat er jo helt sykt.

Forøvrig kan man aldr få for mye balsamico! :slurp:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:46   #46
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg også er lei pesto, bestilte en sandwich med mozarella og soltørkede tomater, og så får jeg pesto med på kjøpet.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 12:33   #47
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det samme tenkte jeg. Jo, man kan selvsagt observere trender som kommer og går i matveien, fortrinnsvis kommer, men det er jo bare et pluss og et tegn på at verden blir mindre. Ingenting er bedre. Men å snakke om in og ut når det gjelder mat er jo helt sykt.

Forøvrig kan man aldr få for mye balsamico! :slurp:

Ja, man kan jo kalle det hva man vil, men det går nå like fullt i bølger. På åttitallet var det helst biffsnadder med bearnaise på nittitallet var det tex-mex. Tidligere var det Thousand Island-dressing på absolutt alt, nå er det totalt ut, nå er det pesto og balsamico. Tidligere skulle pizzaen være amerikansk og ha tykk, luftig bunn og masse fyll, nå er det den tynne, italienske pizzaen som selges mest . Alle spiser selvfølgelig det de liker best, men det er påfallende hvor mange som liker best det samme akkurat i den samme perioden. Jeg synes også for øyeblikket at det sjelden blir for mye balsamico, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å bli lei av det hvis den smaken går igjen på alt, i flere år, uansett hva slags mat jeg kjøper meg.

Jeg synes det er helt supert når man får inn smaker fra ulike deler av verden, ingenting er bedre enn det, men det som jeg synes blir problemet er når en smakstilsetning blir så populær at den sniker seg inn absolutt overalt, og det blir vanskelig å få kjøpt seg en matbit uten at denne smaken dominerer.

Gammel 20-05-07, 14:50   #48
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, man kan jo kalle det hva man vil, men det går nå like fullt i bølger. På åttitallet var det helst biffsnadder med bearnaise på nittitallet var det tex-mex. Tidligere var det Thousand Island-dressing på absolutt alt, nå er det totalt ut, nå er det pesto og balsamico. Tidligere skulle pizzaen være amerikansk og ha tykk, luftig bunn og masse fyll, nå er det den tynne, italienske pizzaen som selges mest . Alle spiser selvfølgelig det de liker best, men det er påfallende hvor mange som liker best det samme akkurat i den samme perioden. Jeg synes også for øyeblikket at det sjelden blir for mye balsamico, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å bli lei av det hvis den smaken går igjen på alt, i flere år, uansett hva slags mat jeg kjøper meg.

Jeg synes det er helt supert når man får inn smaker fra ulike deler av verden, ingenting er bedre enn det, men det som jeg synes blir problemet er når en smakstilsetning blir så populær at den sniker seg inn absolutt overalt, og det blir vanskelig å få kjøpt seg en matbit uten at denne smaken dominerer.

Signerer alt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.